Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Målevogn i Brønderslev (Generelt)

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 5/7 2011, 16:23 (4687 dage siden)

I går (mandag d. 4. juni 2011) var jeg på vej hjem fra byen på cykel. Da jeg var på Nørregade kunne jeg skimte et tog der holdt på Brønderslev station, spor 1. Det virkede mærkeligt da spor 1 kun bruges af få tog. Toget lignede "rødpilen" (sølv pilen i rød bemaling). Jeg besluttede at dreje ind om stationen og se nærmere på toget. Det jeg troede var "rødpilen" front var fronten på en MY. MY'en havde målevognen på slæb og et andet lokomotiv. Toget holdt og ventede på at kunne krydse med Lyn 23.

  • Er der nogen der har info (tognummer/køreplan/rangering) for toget
Avatar

Målevogn i Brønderslev

af Morten Larsen, Nørresundby, 5/7 2011, 16:34 (4687 dage siden) @ Thomas Rasmussen

I går (mandag d. 4. juni 2011) var jeg på vej hjem fra byen på cykel. Da jeg var på Nørregade kunne jeg skimte et tog der holdt på Brønderslev station, spor 1. Det virkede mærkeligt da spor 1 kun bruges af få tog. Toget lignede "rødpilen" (sølv pilen i rød bemaling). Jeg besluttede at dreje ind om stationen og se nærmere på toget. Det jeg troede var "rødpilen" front var fronten på en MY. MY'en havde målevognen på slæb og et andet lokomotiv. Toget holdt og ventede på at kunne krydse med Lyn 23.

  • Er der nogen der har info (tognummer/køreplan/rangering) for toget

Hvis du havde fulgt lidt med, kunne du se alle info omkring kørslerne i Nordjylland med Strix-målevognen, i denne tråd:
Strix´en på rundtur

--
Mvh Morten L.

Målevogn i Brønderslev

af Jacob D., 5/7 2011, 21:10 (4687 dage siden) @ Morten Larsen

Her er et billede fra Odense.

[image]
MX 1001, Odense.

MVH Jacob

Målevogn i Brønderslev

af Jimmy, 7/7 2011, 22:28 (4685 dage siden) @ Jacob D.

Målevognen holder her til aften i Struer med MY 1159 og MX 1001.

Målevogn i Brønderslev

af Morten P, 8/7 2011, 10:49 (4684 dage siden) @ Jimmy

Jeps og den kørte ud af Struer igen kl 06.10 imorges, blev ligefrem vækket af den kørte ud.

Mvh Morten

De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker

De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak