Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gratis tog/bus kørsel ifb. med Kronprinsparrets besøg i Nord (Generelt)

af andersj, Aalborg, 10/8 2011, 19:55 (4649 dage siden)

På PET's (Politiets Efterretningstjeneste) opfordring tilbyder Nordjyllands Trafikselskab gratis kørsel med følgende transportmidler på følgende dage i forbindelse med Kronprinsparrets besøg i Nordjylland:

22. August: Gratis transport med Skagensbanen.

23. August: Gratis transport med Thybanen (på strækningen Ydby-Thisted) og med NT's ruter til/fra Hanstholm - dvs. rute 90, 317, 322.

25. August: Gratis transport med Hirtshalsbanen.

Gratis tog/bus kørsel ifb. med Kronprinsparrets besøg i Nord

af Erik Kjærgaard, 10/8 2011, 20:36 (4649 dage siden) @ andersj

Undskyld.
Forstår ikke noget som helst af, at PET skulle have nogen interesse i, at NT på nogle få strækninger tilbyder gratis kørsel i et kort tidsrum.
Hvad angives formålet dermed???? Det kan måske være for, at det er sikrere for eventuelle "oprørere" at køre med offentlig transportmiddel i stedet for egen bil, der kan komme til at sidde i kø (som vi fornylig har erfaret).

Jeg har ikke erfaret noget tilsvarende ved andre royale besøg. Har det ellers fundet sted? Eller er det bare "en fuser"?

Iøvrigt fremgår gratiskørslerne også af Nordjyske Jernbaners hjemmeside (www.njba.dk)

Gratis tog/bus kørsel ifb. med Kronprinsparrets besøg i Nord

af andersj, Aalborg, 10/8 2011, 20:40 (4649 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Undskyld.
Forstår ikke noget som helst af, at PET skulle have nogen interesse i, at NT på nogle få strækninger tilbyder gratis kørsel i et kort tidsrum.
Hvad angives formålet dermed???? Det kan måske være for, at det er sikrere for eventuelle "oprørere" at køre med offentlig transportmiddel i stedet for egen bil, der kan komme til at sidde i kø (som vi fornylig har erfaret).

Jeg har ikke erfaret noget tilsvarende ved andre royale besøg. Har det ellers fundet sted? Eller er det bare "en fuser"?

Iøvrigt fremgår gratiskørslerne også af Nordjyske Jernbaners hjemmeside (www.njba.dk)

Jeg er ikke sikker på at jeg kan/må oplyse mere om forholdet mellem PET og gratiskørslerne.

Gratis tog/bus kørsel ifb. med Kronprinsparrets besøg i Nord

af Jens Møller, København S, 11/8 2011, 00:36 (4649 dage siden) @ andersj

Havde det så ikke været bedre overhovedet IKKE at nævne noget som helst om, at PET med blå briller og det hele har været involveret i planlægningen. HVIS de så i virkeligheden HAR været involveret i forslaget til de gratis kørsler, kan jeg ikke på nogen måde forestille mig, at bemeldte PET ikke har beordret de i betragtning værende ansvarlige ledere om at erholde absolut tavshed om det, så evt. geschæftige personager ikke taler over sig eller offentliggører "hemmeligheden"!

Jeg tror, at det hele blot er hjernespind!

Venlig hilsen
Jens Møller

--
Jens MO-Møller
[image]

Avatar

Gratis tog/bus kørsel ifb. med Kronprinsparrets besøg i Nord

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 11/8 2011, 12:00 (4648 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Undskyld.
Forstår ikke noget som helst af, at PET skulle have nogen interesse i, at NT på nogle få strækninger tilbyder gratis kørsel i et kort tidsrum.
Hvad angives formålet dermed???? Det kan måske være for, at det er sikrere for eventuelle "oprørere" at køre med offentlig transportmiddel i stedet for egen bil, der kan komme til at sidde i kø (som vi fornylig har erfaret).

Jeg har ikke erfaret noget tilsvarende ved andre royale besøg. Har det ellers fundet sted? Eller er det bare "en fuser"?

Iøvrigt fremgår gratiskørslerne også af Nordjyske Jernbaners hjemmeside (www.njba.dk)

Kan det evt. være en opfording til folk om at tage toget og lade bilen stå for at undgå trafikkaos ifm. de royale transporter?

--
[image]

Avatar

Gratis tog/bus kørsel ifb. med Kronprinsparrets besøg i Nord

af Gert, Aalborg, 11/8 2011, 13:29 (4648 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hvis man nu forestiller sig, at man påregner at visitere samtlige køretøjer i området for at sikre sig mod, at "der er noget farligt inden i", så er det vældig praktisk, hvis man med gratis billetter til offentlig transport kan reducere antallet af køretøjer.

Det kunne jeg gætte på.

Gert

Gratis tog/bus kørsel ifb. med Kronprinsparrets besøg i Nord

af Svend, 11/8 2011, 09:20 (4648 dage siden) @ andersj

På PET's (Politiets Efterretningstjeneste) opfordring tilbyder Nordjyllands Trafikselskab gratis kørsel med følgende transportmidler på følgende dage i forbindelse med Kronprinsparrets besøg i Nordjylland:

22. August: Gratis transport med Skagensbanen.

23. August: Gratis transport med Thybanen (på strækningen Ydby-Thisted) og med NT's ruter til/fra Hanstholm - dvs. rute 90, 317, 322.

25. August: Gratis transport med Hirtshalsbanen.


Sådan noget kan jo hurtigt udvikle sig: PET opfordrer til at Superbrugsen i Hirtshals pågældende dage giver 33% rabat på alle varer (50% rabat på Dannebrog-papirflag) - samme gælder for Spar-købmanden i Strandby, alle forretninger i Hanstholm-Centret (undtagen Garnnøglen) samt Super Best i Skagen :-D

--
Svend

Gratis tog/bus kørsel ifb. med Kronprinsparrets besøg i Nord

af Ulrich Albrechtsen ⌂ @, 13/8 2011, 15:28 (4646 dage siden) @ andersj

Kære forum...

Der mangler en vigtig ting i den følgende ting i den ovenstående
meddelse i og NT bringer...

Det har desværre ikke på nuværende tidspunkt været muligt at træffe
en aftale med DSB, vedrørende gratis transport på Thybanen, ved det
royale besøg i Hanstholm 23/8.

NT er blevet gjort opmærksom på denne mangel i meddelsen, og dette bliver
ændret på hjemmesiden mandag 15-08-11

Arriva´s er opdateret her: http://www.mitarriva.dk/om-arriva-tog/nyheder/nyhedsarkiv/308-ydby-thisted-kor-gratis-m...

De bedste hilsner

Ulrich Albrechtsen
Daglig leder af Thisted Banegård

Jernbanebøger

Asaabanen 1914-1968

Asaabanen 1914-1968. Pris 180 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak