Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rigtig spændende TGV video (med førerumstur inkl.) (Generelt)

af Hedegaard, 31/8 2011, 02:13 (4624 dage siden)
redigeret af Hedegaard, 31/8 2011, 02:30

Jeg faldt over denne video på Youtube.
Det er primært en førerumsvideo, men jeg kan rigtig godt lide, at alt teknikken bliver gennemgået, og man ser hvordan lokoføreren starter toget op, hvad han gør undervejs mm.
Dem så jeg gerne flere af :) Rigtig spændende
http://www.youtube.com/watch?v=JOuYMcSBUgc&feature=related

Det kan i øvrigt anbefales at besøge uploaderens kanal, som har over 200 videoer, hvor langt de fleste af dem er førerumsoptagelser.
http://www.youtube.com/user/tenchimuyo52

fed kanal

af Frederik N., 31/8 2011, 12:07 (4623 dage siden) @ Hedegaard

Det er en fantastisk kanal!
hvis man har nogle timer fri, så kan man se en tur fra paris gare du nord til london Waterloo eller man kan se brusellex(hvordan fanden staver man til det!?!?) til london st. pancras - valget er dit!

Rigtig spændende TGV video (med førerumstur inkl.)

af Woodi, 31/8 2011, 14:04 (4623 dage siden) @ Hedegaard

Ja der mangler bestemt denne form for dokumentar film i Danmark fra DSB og ikke alle disse talentløse og intetsigende amatør optagelser der flyder med på You-Tube.

--
[image]

Rigtig spændende TGV video (med førerumstur inkl.)

af re20000, 31/8 2011, 14:28 (4623 dage siden) @ Woodi

så-så... Folk dyrker deres interesse med de til rådighed værende midler og holder derved passionen igang. Og tiltrækker ligesindede. Det er denslags, der opstår jernbaneklubmedlemmer af. Hvis man skulle vente til man havde råd til professionelt udstyr og en kreativ uddannelse, faldt de fleste nok fra. Vi er mange, der er startet med et Instamatic og en kassettebåndoptager, vi havde bare ikke internettet.

Nold

Rigtig spændende TGV video (med førerumstur inkl.)

af Woodi, 31/8 2011, 15:03 (4623 dage siden) @ re20000

Jo, men nu fandt Hedegaard et godt link til noget med indhold lige som denne gamle dokumentar i 5 dele http://www.youtube.com/watch?v=KGQztZsN6gs&feature=related det jo noget der forklarer enkelthederne og det er på dette plan jeg vil hen ad.
Det jeg mener med amatør er, at man filmer et f.eks diesel lokomotiv og så sætter man gud hjælpende mig musik ind over det hele og helst noget Heavy Metal avekat musik eller så står de bare og filmer ud gennem en rude - ikke noget dybtegående forklaringer om sifa eller ZWS.. o.s.v. ;)

--
[image]

Rigtig spændende TGV video (med førerumstur inkl.)

af henrikma, 31/8 2011, 15:38 (4623 dage siden) @ Woodi

En god inspiration til optagelse af tog-video kan man få på youtube hos schweizeren "Trainfart" trainfart på youtube

/Henrik

Rigtig spændende TGV video (med førerumstur inkl.)

af Jens MO-Møller @, 4/9 2011, 01:04 (4620 dage siden) @ Woodi

Du har helt ret, der er lagt meget ud på Youtube, som nok bedre hører hjemme i en papirkurv. Så kan man jo som altid sige, at det er enhvers ret at lægge noget ud på dette medium og der er plads til alle osv.osv. En smule kritisk sans ville nok være på sin plads, men den diskussion har jo været oppe på denne side flere gange og vi må nok leve med tingenes tilstand og så bare selv sortere skidt fra kanel!

Venlig hilsen

Jens Møller

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak