Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

jernbaner og uddannelser mm (Generelt)

af gamle ole, 1/9 2011, 10:20 (4623 dage siden)

Hej

Det slår mig at vi mig bekendt aldrig har haft en "jernbaneuddannelse" i DK.
Vi havde en tråd om den gamle etatsudd., trafikelev mm. (jeg var selv en der ville den vej, samtidig med den blev nedlagt, så den reakeksamen der skulle til kunne jeg godt have sparet mig. Husker der er flere "ældre" her på Forum der gik den vej) Jeg måtte nøjes med en akademisk udd. istedetfor, og på DTH var der ingen af de 4 klassiske cic.ing.retninger, E, K, M, B, der havde et jernbaneelement. Der var måske nogle e-folk med lidt tyristortek og elektronik/IT, m-folkene havde af gode grunde ikke gang i damplokotek., k-folkenene ingenting og måske nogle b-folk med lidt jernbanebroer eller anden anlægsarb.
Nu mener jeg at have hørt at Banestyrelsen sponsorerer en slags jernbaneingeniør på det nuværende DTU, er der vnogen der ved noget om dette?
Måske skyldes "driftens elendighed" at de der vidste noget om "driften" ikke er der længere, men at der gået DJØF og CBS i det hele. (ikke for at genere disse, har selv været der, men jernbanedrift ved de squ ikke noget om):-D

Hilsen Ole

jernbaner og uddannelser mm

af gamle ole, 1/9 2011, 10:45 (4623 dage siden) @ Niels Munch

Tak Niels. Så huskede jeg rigtigt mht. Ing. Selvfølgelig er der lokførererudd. mm, men jeg tænkte jo mere på selve "driften", overordnet set.
(Vi havde jo tråden med den manglende afløser til den egentlige driftsetatudd.)

Hilsen Ole

jernbaner og uddannelser mm

af Christian3120., Esbjerg, 1/9 2011, 23:55 (4622 dage siden) @ Ulrik Ernst

Ikke særlig godt.

Jeg har selv snakket med båede CFL og DB Schenker samt Lemvigbanen om det.

DB Schenker skrev at hvis de tog nye hold ind som togklargører, blev det tidligst til næste efterår.

Det er derfor ikke muligt, desværre :/

jernbaner og uddannelser mm

af Ulrik Ernst, 2/9 2011, 17:15 (4622 dage siden) @ Christian3120.

Ikke særlig godt.

Jeg har selv snakket med båede CFL og DB Schenker samt Lemvigbanen om det.

DB Schenker skrev at hvis de tog nye hold ind som togklargører, blev det tidligst til næste efterår.

Det er derfor ikke muligt, desværre :/

du have måske planer om af skifte gummi hjul ud med jernhjul Christian? :-) :-)
nej det nok ikke lige det nemmeste af få sådan et job i Danmark desværre men et tak for svaret skal du have

jernbaner og uddannelser mm

af Kim, 3/9 2011, 00:13 (4621 dage siden) @ Ulrik Ernst

Ikke særlig godt.

Jeg har selv snakket med båede CFL og DB Schenker samt Lemvigbanen om det.

DB Schenker skrev at hvis de tog nye hold ind som togklargører, blev det tidligst til næste efterår.

Det er derfor ikke muligt, desværre :/


du have måske planer om af skifte gummi hjul ud med jernhjul Christian? :-) :-)
nej det nok ikke lige det nemmeste af få sådan et job i Danmark desværre men et tak for svaret skal du have

http://nlp-blog.dk/

Jernbanebøger

Fra Vestbanen til Arriva

Fra Vestbanen til Arriva. Pris 300 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak