Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

En landstation (Billedegætterier)

af KimC, 16/9 2011, 14:05 (4609 dage siden)

Her et vinterbilled taget for nogen år siden, men bortset fra sneen ser der ligesådan ud nu.
Til højre i billedet ses resterne af en læsserampe.
På banen her har trækkraften udeukkende været damplokomotiver, men til gengæld fra flere operatører.

Så hvor mon vi er? ;)

[image]

En landstation

af Niels Munch, 16/9 2011, 15:56 (4609 dage siden) @ KimC

På banen her har trækkraften udelukkende været damplokomotiver, men til gengæld fra flere operatører.

..... også flere nationaliteter?

M.v.h.
Niels

En landstation

af KimC, 16/9 2011, 21:21 (4609 dage siden) @ Niels Munch

På banen her har trækkraften udelukkende været damplokomotiver, men til gengæld fra flere operatører.


..... også flere nationaliteter?

Ja. En tidligere stationsbygning der nu er hotel har haft et skilt med et skrummel af damplokomotiv med kabinetender. Et stort lokomotiv med akselrækkefølgen 1C2 og 4 akslet kabinetender har dog ikke præget hverdagen her.

En landstation

af Niels Munch, 16/9 2011, 23:16 (4609 dage siden) @ KimC

Ja. En tidligere stationsbygning der nu er hotel har haft et skilt med et skrummel af damplokomotiv med kabinetender. Et stort lokomotiv med akselrækkefølgen 1C2 og 4 akslet kabinetender har dog ikke præget hverdagen her.

Jaaamen, så må det jo næsten være *her omkring* !!

Bedste hilsener
Niels

En landstation

af KimC, 17/9 2011, 08:18 (4608 dage siden) @ Niels Munch
redigeret af KimC, 17/9 2011, 08:31

Ja. En tidligere stationsbygning der nu er hotel har haft et skilt med et skrummel af damplokomotiv med kabinetender. Et stort lokomotiv med akselrækkefølgen 1C2 og 4 akslet kabinetender har dog ikke præget hverdagen her.


Jaaamen, så må det jo næsten være *her omkring* !!

Der har vi endda et billede med skiltet. Men jeg formulerede mit forrige indlæg forkert. Den station billedet viser er ikke den med kabinetenderen, og der er ikke tale om Broager station, jo altså på den hjemmeside du linker til, men ikke på mit billed ;)

En landstation

af Niels Munch, 17/9 2011, 10:33 (4608 dage siden) @ KimC

Dit billede ligner også mere omegnen af Dynt Station, stadig på Broagerbanen.

Bedste hilsener
Niels

En landstation

af KimC, 17/9 2011, 11:04 (4608 dage siden) @ Niels Munch

Dit billede ligner også mere omegnen af Dynt Station, stadig på Broagerbanen.

Ja, det skal du have så evig ret i ;)

Forøvrigt et spændene landskab omkring Dynt station, Istiden har rigtig moret sig.

Traceen mellem Broager og Skelde er stort set intakt, men det er kun delen mellem Broager og Dynt der er natursti.

Her et efterårsbilled med Dynt station lige lidt til venstre for midten, og traceen mod Skelde der ses til højre. Denne del af traceen ligger på en mark og er ikke offetlig tilgængelig.

[image]


[image]

Dette tipvognslad har ikke kørt på banen, men ligger lige op til banen, og stammer fra lokalområdet, her har det fået en ny anvendelse.

En landstation

af Niels Munch, 17/9 2011, 14:51 (4608 dage siden) @ KimC

Tak for flere fotos!

I Thomassens fine bog "Broagerbanen" (1977, eget forlag) findes på side 48 et Guldvang-foto af traceen med omgivelser ved Dynt Station, optaget i 1962. Bemærkelsesværdigt, så lidt området egentlig har forandret sig gennem årene .....

Bedste hilsener
Niels

En landstation

af Poul Villy Magnussen @, 6600 Vejen, 18/8 2013, 23:02 (3907 dage siden) @ Niels Munch

Er spørgsmålet hvor rampen på billedet er pladseret----??
Rampen var anvendt på DYNT st til læsning af kreaturer til slagteriet.
Min far overtog DYNT st ved genforeningen og jeg er selv
født på DYNT st. på l sal,- i marts 1921.
Jeg har i mange år været på tur til DYNT og desværre set rampen er under
"sløjfning". Der er kun "fronten" tilbage...

Evt yderligere har jeg tlf. 50 55 16 01

venlig hilsen poul magnussen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak