Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Der kommer altid en sporvogn ... (Generelt)

af Allan Støvring-Nielsen, 19/9 2011, 17:25 (4604 dage siden)

... og en pige til.

Men måske er sidste vogn kørt i Skælskør!

mvh, Allan

[image]

...men ikke mange spor (+6 billeder)

af UTJ, 19/9 2011, 17:50 (4604 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
redigeret af UTJ, 19/9 2011, 18:02

...Skælskør i går. Ikke meget tog og meget trist vejr.

[image]
....udsigten fra hestestalden

[image]
Hurtigt (for hurtigt) skud af remisen. Mon der stadig er sporvogne her?

[image]
Dette sporskifte er museumsværdigt, intet mindre.

[image]
Klip: der er blevet klippet tæt. Mon nogle er bange for at sporene gror op af jorden igen?

[image]
Skælskør station i næsten byggemodnet tilstand - jo, der mangler nok lidt nedrivning og kloakering.

[image]
Den nye indkørsel til stationen. Nok den mest kluntede afslutning af en cykelsti: man bliver dirigeret lige ud i mudderet i stedet for at kunne fortsætte bag skiltet. mon der overhovedet er en plan for hvordan stien skal nå Skælskør?

...men ikke mange spor (+6 billeder)

af Woodi, 19/9 2011, 19:12 (4604 dage siden) @ UTJ

Det sidste billede med skiltebom på cykelstien, har jeg observerede mange stede i Danmark og jeg undres over, Hvorfor der aldrig lige lægges lidt asfalt på begge sider af skiltet, men altid efterlader en gang mudder og pløre i siderne. ?
De mærkelige de kommunal-planlæggere!.

--
[image]

...men ikke mange spor (+6 billeder)

af UTJ, 19/9 2011, 19:23 (4604 dage siden) @ Woodi

Det sidste billede med skiltebom på cykelstien, har jeg observerede mange stede i Danmark og jeg undres over, Hvorfor der aldrig lige lægges lidt asfalt på begge sider af skiltet, men altid efterlader en gang mudder og pløre i siderne. ?
De mærkelige de kommunal-planlæggere!.

Det er ikke en skiltebom. Skiltet er normalt placeret i T-kryds og henviser her til at køre enten til højre eller venstre, dvs. lige ud i grøften. Måske en hilsen til det nyvalgte folketing?

...men ikke mange spor (+6 billeder)

af Frederik N., 19/9 2011, 19:33 (4604 dage siden) @ UTJ

Ja hvis folketinget kunne blive enige;-)

...men ikke mange spor (+6 billeder)

af Nick Frederiksen, 19/9 2011, 20:09 (4604 dage siden) @ Frederik N.

Hvad mener De med, at Folketinget skulle blive "enige". Hvem skulle det være?

Avatar

...men ikke mange spor (+6 billeder)

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 19/9 2011, 20:37 (4604 dage siden) @ Woodi

Det sidste billede med skiltebom på cykelstien, har jeg observerede mange stede i Danmark og jeg undres over, Hvorfor der aldrig lige lægges lidt asfalt på begge sider af skiltet, men altid efterlader en gang mudder og pløre i siderne. ?
De mærkelige de kommunal-planlæggere!.

Ja, det har ofte også undret mig, og jeg er kommet til den fordomsfulde konklusion, at de kommunale planlæggere nok må være bilister :-P
Måske er det også forklaringen på, at de synes, at sådan noget futtog bare ligger i vejen ?.
Mon Skælskør Kommune engang finder ud af, hvad de har mistet ?.
Den kommende udvidelse af bryggeriet kunne måske føre lidt ekstra og sikkert hårdt tiltrængte arbejdspladser med sig - men det bliver jo nok ikke ligefrem nogen turistmagnet.
Så dét. :-|

...men ikke mange spor (+6 billeder)

af martin, 23/9 2011, 21:49 (4600 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Det går bare lige som ved den store sporvej der er ingen der vil kendes ved fejlen at nedligge den bagefter.
Vedr arbejdspladser kan vi som godt undvære det bryggeri jeg tror ikke der vil blive 10 arbejdsløse i skælskør hvis det lukkede for alle på gulvet er af udenlandsk herkomst det er kun i administrationen (- et par tyskere)som er danske.

...men ikke mange spor (+6 billeder)

af Aabenraabanen, Kgs. Lyngby, 19/9 2011, 22:29 (4604 dage siden) @ UTJ

[image]
Dette sporskifte er museumsværdigt, intet mindre.

og heldigvis er fire af 22,5 kg sporskifterne fra Skælskør kommet til Frilandsmusset i Kgs. Lyngby, komplet med spiger og underlagsplader. Må de her blot få en bedre skæbne end i Skælskør.

--
Mvh

Erik

[image]

Der kommer altid en sporvogn ...

af Anders Nordebring, 19/9 2011, 20:12 (4604 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

... og en pige til.

Men måske er sidste vogn kørt i Skælskør!

mvh, Allan

[image]


Här ytterligare ett par bilder från trafiken 3 september. Det var en trevlig - men givetvis litet sorglig - dag med rätt mycket resande.

[image]

[image]

Der kommer altid en sporvogn ...

af Lars, 20/9 2011, 00:17 (4604 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

var der hængt køreledning op til lejligheden, eller er der bare en stak duracell i bunden?

--
mvh
Lars
Esbjerg

Der kommer altid en sporvogn ...

af D 826, 20/9 2011, 01:30 (4604 dage siden) @ Lars

Hejsa

Jeg mener at have hørt at de kører på bilbatterier dernede i skælskør.. Men hvis det slutter med kørslen i skælskør, så kan de jo sende vognene til skjoldnæs holm..

--
Vh. D 826

Avatar

Der kommer altid en sporvogn ...

af Jens, 30 cm bag skærmen, 20/9 2011, 12:14 (4603 dage siden) @ D 826

Jeg mener også at have hørt noget om at det er planen at de skal derop, men jeg kan ikke bekræfte det...

Med venlig hilsen
Jens

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak