Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sønderborg / Als? (Generelt)

af Allan Støvring-Nielsen, 19/9 2011, 23:04 (4604 dage siden)

God aften

Er der mon en, der kan huske hvornår det sidste DSB rangertræk krydsede Chr. X's bro i Sønderborg.

Og er sporet fjernet på ramperne til broen i dag, eller er ramperne ligefrem revet ned ??

mvh, Allan

Sønderborg / Als?

af Ole Gold ⌂ @, 20/9 2011, 08:30 (4603 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Hvornår det sidste rangertræk kørte vides ikke, men jeg er netop hjemvendt fra ferie i det sønderjyske og kan bekræfte at begge ramper er nedrevet. Og der er ikke spor af spor på broen mere !
mvh
Ole Gold

Sønderborg / Als?

af KimC, 20/9 2011, 08:37 (4603 dage siden) @ Ole Gold

Hvornår det sidste rangertræk kørte vides ikke, men jeg er netop hjemvendt fra ferie i det sønderjyske og kan bekræfte at begge ramper er nedrevet. Og der er ikke spor af spor på broen mere !

Sporene blev fjernet da broens belægning blev renoveret i 2003, og der havde sporene allerede ligget ubenyttede i længere tid.

Sønderborg / Als?

af Christian Møller, 20/9 2011, 13:19 (4603 dage siden) @ KimC

Jeg citerer fra "En returbillet til Sønderborg, Tak!" af Flemming Wraae & Steen Thunberg - side 151: "Og da havnebanen ikke havde været benyttet til godstrafik siden 1997, så man ingen grund til at bevare den. Forslaget mødte ingen modstand i høringsrunden, hvorefter Loven om nedlæggelse af havnebanen i Sønderborg kunne vedtages i Folketinget 23. maj 2002 uden yderligere debat"
-håber dette giver dig et brugbart svar?

mvh
Christian

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak