Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Nyt spor, men hvor ? (Billedegætterier)

af Michael Julsrud, Lindholm Sogn, 21/9 2011, 11:49 (4603 dage siden)

Hejsa

Ikke hver dag der bliver lagt nye spor i DK, men hvor fandt jeg dette nyanlagte spor ? :-)

[image]

--
Mvh

Michael J.
[image]

Nyt spor, men hvor ?

af Mads Olesen @, 21/9 2011, 12:08 (4603 dage siden) @ Michael Julsrud

I Aalborg et eller andet sted...
Man ser det når man kommer fra Limfjordstunnelen og kører mod centrum.

Mads

Avatar

Nyt spor, men hvor ?

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 21/9 2011, 12:11 (4603 dage siden) @ Michael Julsrud

Hejsa

Ikke hver dag der bliver lagt nye spor i DK, men hvor fandt jeg dette nyanlagte spor ? :-)

[image]

Det rimer på saft!

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Nyt spor, men hvor ?

af Niels, Aarhus, 21/9 2011, 12:24 (4603 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej

Nordkraft i Aalborg rimer på saft - men hvad sporet går ud på, kan jeg ikke finde ud af....?

Vh.

Niels

--
Niels

Avatar

Nyt spor, men hvor ?

af Michael Julsrud, Lindholm Sogn, 21/9 2011, 13:11 (4603 dage siden) @ Niels

Hej

Nordkraft i Aalborg rimer på saft - men hvad sporet går ud på, kan jeg ikke finde ud af....?

Vh.

Niels

Ja, ved Nordkraft er rigtigt :-) Det er bare en del af "udsmykningen" på pladsen ved siden af, at der så aldrig har ligget spor netop der er en anden historie.

[image]

--
Mvh

Michael J.
[image]

Avatar

Sidespor til Nordkraft i Aalborg

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 24/9 2011, 16:01 (4599 dage siden) @ Michael Julsrud

Hej

Nordkraft i Aalborg rimer på saft - men hvad sporet går ud på, kan jeg ikke finde ud af....?

Vh.

Niels


Ja, ved Nordkraft er rigtigt :-) Det er bare en del af "udsmykningen" på pladsen ved siden af, at der så aldrig har ligget spor netop der er en anden historie.

[image]

Kære Michael

Ja, der har aldrig ligget spor netop der. Den kunstneriske udsmykning er ved at blive etableret på østsiden af Nordkraft.

Nordkraft har tidligere haft sit eget sidespor. Sidesporet var en del af Aalborg Havnebane og havde adgang til Nordkraft fra nordsiden.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
[image]
Nordkraft set fra nord. Sporet gik ind i Nordkraft gennem porten nederst til højre i bygningen.
[image]
Set tættere på.
[image]
Påskrift på porten.
[image]
Advarsel til venstre for porten. Porten var bestemt ikke profilfri.
Alle fotos: Nordkraft i Aalborg torsdag den 30. marts 2006. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak