Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mærkeligt gætteri (Generelt)

af Aleman, 29/9 2011, 23:33 (4600 dage siden)

Jeg kom forbi en banegård forleden og tog en stribe billeder, blandt andet af denne blændede åbning. Er der andre end lige netop lokale rejsende og undertegnede, der kan fortælle, hvad det drejer sig om?

[image]

Måske kan det hjælpe med et kig den modsatte vej ned ad den lange gang - for enden af gangen ligger vestibulen, og præcis på endevæggen var lugen ind til rejsegodsekspeditionen - ja, det var dengang.

[image]

Så heller ikke flere billeder nu - ellers bliver det for let!

Venlig hilsen,

Aleman

Mærkeligt gætteri

af Niels-Erik Hansen, Roskilde, 29/9 2011, 23:37 (4600 dage siden) @ Aleman

Vi er da i Svendborg!

Mærkeligt gætteri

af Aleman, 30/9 2011, 00:15 (4600 dage siden) @ Niels-Erik Hansen

Vi er da i Svendborg!

Ja, selvfølgelig! Det er den blændede nedgang til den lige så blændede tunnel til den gamle perron 2 - men hvad blev der egentlig af bindingsværksbygningen på perronen? Var der ikke noget om, at den var bevaringsværdig, måske endda fredet? Ligesom Stenstrup station, i øvrigt, hvor jeg også erindrer noget om, at det hele var fredet (inkl. elmasterne).

Venlig hilsen,

Aleman

Mærkeligt gætteri

af steen møller jensen, 30/9 2011, 02:02 (4600 dage siden) @ Aleman

ØØØØØØØØØØØØØØØV hvorfor nåede jeg ikke at gætte med der .. endelig kom der et gætte billede jeg kunne svaret på og så kommer jeg for sent :-D :-D :-D

Mærkeligt gætteri

af Ulrik Ernst, 30/9 2011, 21:22 (4599 dage siden) @ Aleman

Vi er da i Svendborg!


Ja, selvfølgelig! Det er den blændede nedgang til den lige så blændede tunnel til den gamle perron 2 - men hvad blev der egentlig af bindingsværksbygningen på perronen? Var der ikke noget om, at den var bevaringsværdig, måske endda fredet? Ligesom Stenstrup station, i øvrigt, hvor jeg også erindrer noget om, at det hele var fredet (inkl. elmasterne).

Venlig hilsen,

Aleman

Den pæne og hyggelige bindingsværksbygning var bevaringsverdig men ikke fredet derfor forsvandt den desværre da sporene blev renoveret.
Jeg synes personligt det var ærgeligt den forsvandt og tunnelen blev fyldt op med beton. Lidt længere oppe af Svendborgbanen ligger Ringe som jo ligeledes have en tunnel under sporene, var der ikke engang en plan om af lave en ny perron tunnel i Ringe her i nyere tid? eller er det et løst rygte jeg har hørt

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak