Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kom bare nærmere ! (Generelt)

af Allan Støvring-Nielsen, 16/10 2011, 21:09 (4579 dage siden)

Alle tre K-maskiner, har været i sving denne weekend. Her nærmer 564 sig mellem Gørlev og Høng..

mvh, Allan

[image]

[image]

Kom bare nærmere !

af Jens MO-Møller @, 16/10 2011, 21:32 (4579 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Hvad f.....!

Jeg har da ellers hørt en masse rygter om, at føreren, som skulle fremføre toget, havde forstuvet sin fod. Een af mine venner var i Havrebjerg for at fotografere, men der fandt han kun en kort meddelelse om, at turen var aflyst.

Men det var da godt, at man alligevel fandt en fører til toget.

Venlig hilsen

Jens Møller

Kom bare nærmere !

af Allan Støvring-Nielsen, 16/10 2011, 22:18 (4579 dage siden) @ Jens MO-Møller

Hvad f.....!

Jeg har da ellers hørt en masse rygter om, at føreren, som skulle fremføre toget, havde forstuvet sin fod. Een af mine venner var i Havrebjerg for at fotografere, men der fandt han kun en kort meddelelse om, at turen var aflyst.

Men det var da godt, at man alligevel fandt en fører til toget.

Venlig hilsen

Jens Møller

Den var aflyst lørdag, men kørte i dag - med en anden fører!

mvh, Allan

Kom bare nærmere, del 2

af Allan Støvring-Nielsen, 16/10 2011, 22:25 (4579 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Lidt længere mod nordøst!

mvh, Allan

[image]

[image]

Kom bare nærmere !

af Niels Faldborg, Årslev, 16/10 2011, 22:44 (4579 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Her et bidrag med K 563 på Fyn
[image]
K563 under omløb i Nyborg 15-10-11
[image]
K563 i depot Odense 16-10-11

Kom bare nærmere !

af T-297, 17/10 2011, 17:50 (4578 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Hej Allan rigtig flotte fotos hvis bare ikke den grimme orange abe sad der i fyrbøder siden ville det ha være helt godt.
ja det er sjovt at tænke på at alle t k-maskiner var ude og køre.
Øv vi måtte aflyse Lørdag men der blev ringet rundt til rigtig mange men der var mange fører med på turen til maribo sådan er det.
[image][image][image]
lidt stemnings foto:-D

Kom bare nærmere !

af MR4073, 17/10 2011, 22:34 (4578 dage siden) @ T-297

Super billeder Gutter ;-)

og apropos turen til Maribo..
[image]
K 582 med Veterantog mod Maribo passerer Skelstrup 15/10-11
[image]
Øsjs 2 Kjøge med afgangsfløjt i Maribo mod Bandholm 15/10-11
[image]
K 582 får kul på med hjælp fra LJ MT 1 15/10-11
[image]
K 582 på returløbet mod Kh her på Masnedø 15/10-11

Avatar

Off topic: Masnedsø spor 2 "i mølpose" - m.fl.?

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 17/10 2011, 23:07 (4578 dage siden) @ MR4073

[image]
K 582 på returløbet mod Kh her på Masnedø 15/10-11

Er spor 2 på Masnedsø lagt i "mølpose"? Findes der en officiel liste over spor, som optræder i TIB, men som ikke kan benyttes?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Avatar

Off topic: Masnedø spor 2 "i mølpose" - m.fl.?

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 18/10 2011, 11:32 (4577 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

[image]
K 582 på returløbet mod Kh her på Masnedø 15/10-11


Er spor 2 på Masnedø lagt i "mølpose"? Findes der en officiel liste over spor, som optræder i TIB, men som ikke kan benyttes?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Tingene skal være i orden: Masnedsø er hermed rettet til Masnedø. Undskyld! Men derfor er spørgsmålet skam stadig aktuelt.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Off topic: Masnedø spor 2 "i mølpose" - m.fl.?

af Reinholdt ⌂, Lindved, nærområde ovk. 19 Od-Svg, 18/10 2011, 20:04 (4577 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas. Ja spor 2 på Masnedø er lagt i "mølpose". Hjertestykket i begge sporskifter er taget ud. Bdk. vil ikke bruge penge på vedligehold på sporskifterne. Det bekommer dem ikke vel i FC i Nykøbing. Jeg faldt forresten over nogle tjenestedokumenter i Tjæreborg i nat. Det var blandt andet noget om rationalisering af billetterne, det var fra engang i 1988. De var underskrevet Thomas Boberg Nielsen. Lidt sjovt. :-D :-D

--
Reinholdt
Signalmontør

Avatar

Off topic: Masnedø spor 2 "i mølpose" - m.fl.?

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 18/10 2011, 20:20 (4577 dage siden) @ Reinholdt

Hej Thomas. Ja spor 2 på Masnedø er lagt i "mølpose". Hjertestykket i begge sporskifter er taget ud. Bdk. vil ikke bruge penge på vedligehold på sporskifterne. Det bekommer dem ikke vel i FC i Nykøbing. Jeg faldt forresten over nogle tjenestedokumenter i Tjæreborg i nat. Det var blandt andet noget om rationalisering af billetterne, det var fra engang i 1988. De var underskrevet Thomas Boberg Nielsen. Lidt sjovt. :-D :-D

Kære Reinholdt

Tak for svaret.

Ak ja, den konstituerede funktionsleder i driftsområde Esbjerg skrev under på lidt af hvert i driftsområde Esbjerg 1986-1990. Men nu har de da fred for mig.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Off topic: Masnedø spor 2 "i mølpose" - m.fl.?

af Svend, 18/10 2011, 20:56 (4577 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ak ja, den konstituerede funktionsleder i driftsområde Esbjerg skrev under på lidt af hvert i driftsområde Esbjerg 1986-1990. Men nu har de da fred for mig.

Tog du over efter Leif Paaskesen?

--
Svend

Avatar

Off topic: Masnedø spor 2 "i mølpose" - m.fl.?

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 18/10 2011, 21:07 (4577 dage siden) @ Svend

Ak ja, den konstituerede funktionsleder i driftsområde Esbjerg skrev under på lidt af hvert i driftsområde Esbjerg 1986-1990. Men nu har de da fred for mig.


Tog du over efter Leif Paaskesen?

Ja. Dengang var DSB et kæmpe foretagende og hvis man var lidt frisk på at være væk hjemmefra mandag-fredag, kunne man godt være heldig at komme med i nogle af de udviklingsaktiviteter, som eksisterede dengang. Sådanne findes sandsynligvis også i dag; men min viden herom er yderst begrænset.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Off topic: Masnedø spor 2 "i mølpose" - m.fl.?

af Svend, 18/10 2011, 21:19 (4577 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ja. Dengang var DSB et kæmpe foretagende og hvis man var lidt frisk på at være væk hjemmefra mandag-fredag, kunne man godt være heldig at komme med i nogle af de udviklingsaktiviteter, som eksisterede dengang. Sådanne findes sandsynligvis også i dag; men min viden herom er yderst begrænset.

Underligt nok mener man, at det er en fordel for offentlige virksomheder at blive splittet op i mange små enheder - DSB er nok det værste eksempel - mens store private virksomheder ser fordel i at blive større. Seneste eksempel er ISS.

--
Svend

Off topic: Masnedø spor 2 "i mølpose" - m.fl.?

af Svend, 18/10 2011, 20:49 (4577 dage siden) @ Reinholdt

Ja spor 2 på Masnedø er lagt i "mølpose". Hjertestykket i begge sporskifter er taget ud. Bdk. vil ikke bruge penge på vedligehold på sporskifterne.

Det er vist mere af bitter nød end af lyst - riget fattes penge

--
Svend

Kom bare nærmere !

af Bjarne Larsen @, Danmark, 18/10 2011, 16:27 (4577 dage siden) @ MR4073

Det kan godt være, at Busse ikke var så god til at dimensionere sine maskiner, men hvor var de smukke! Og lidt synd, at den smukkeste af dem (efter min mening!), A-maskinen, i dag ikke er køreklar!

Tak for at dele oplevelserne med os andre!

Bjarne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak