Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

RT LJ M36 + LJ Ss1 sneslynge tester i Nakskov (Jernbanen i dag)

af ljbanen, 17/10 2011, 14:43 (4578 dage siden)

Selvom kalender snart siger vinter håber Lkf’erne på Lollandsbanen at det ikke bliver nødvendig at bruge LJ Ss 1 sneslynge. De testede og lærte en masse om sneslyngen, så RT LJ M36 var også ude og futte, dejligt at se den smukke maskine ude og futte igen.

Lkf Brian Pedersen startede LJ M36 op ved 8:15 god lyd. kl. 9:15 rangerede LJ M36 over til LJ Ss 1 sneslynge som holdte nær drejeskiven ved værkstedet, det var RT LJ M17 som havde trukkent den ud af remisen.

Man rangerede derefter lidt rundt og havnede i spor 6 hvor test med sneslyngen forgik. Det var meget spændende at følge.

Ved 11 tiden kørte man tilbage ved siden ved værkstedet og koplede sneslyngen af, og derefter kørte LJ M36 solo tilbage i spor 9 ved Nakskov Station. 17/10 2011.

[image]

RT LJ M17 og LJ Ss1 sneslynge ved siden af værkstedet i Nakskov. 17/10 2011.

Foto © Jan Pedersen.

[image]

Smuk er hun?, RT LJ M36 rangerer i Nakskov. 17/10 2011.

Foto © Jan Pedersen.

[image]

RT LJ M36 + LJ Ss1 sneslynge rangerer i Nakskov. 17/10 2011.

Foto © Jan Pedersen.

[image]

Man kigge nøje mens man tester LJ Ss 1 sneslynge i Nakskov. 17/10 2011.

Foto © Jan Pedersen.

[image]

RT LJ M36 + LJ Ss1 sneslynge er færdige med test, så den skal på plads igen. 17/10 2011.

Foto © Jan Pedersen.

[image]

RT LJ M36 rangerer over til spor 9 ved Nakskov station. 17/10 2011.

Foto © Jan Pedersen.

RT LJ M36 + LJ Ss1 sneslynge tester i Nakskov

af Erik Søfelde, 17/10 2011, 17:25 (4578 dage siden) @ ljbanen

Hej ljbanen
herlige billeder
Regionstog Mf 101 der holder i hårlev
kunne godt få en omgang den holder i ukrudt
det er trodsalt samme pengekasse
Med venlig hilsen
Erik Søfelde

RT LJ M36 + LJ Ss1 sneslynge tester i Nakskov

af ljbanen, 17/10 2011, 17:51 (4578 dage siden) @ Erik Søfelde

Tak for det, Erik.
Ok det kan jeg forstå.

Hilsen Jan.

RT LJ M36 + LJ Ss1 sneslynge tester i Nakskov

af ljbanen, 18/10 2011, 16:56 (4577 dage siden) @ ljbanen

Lige et surt opstød. Jeg fik nogen mails fra nogen uden navne og i farten fik jeg dem slettet så jeg så ikke afsender mailsadresse, men der i så en del af jer hos Jernbanen.dk at jeg ikke uploadet de kedlige fotos op og jeg burde få navn istedet for brugernavn, hvad sker der, der var engang jeg var glad for dette forum, men beklager Tommy at fik slettet mailene, så jeg holder pause herfra, og jeg beklager at havde uploadet fotos det skal ikke ske igen.

Kan i hygge
Jan.

RT LJ M36 + LJ Ss1 sneslynge tester i Nakskov

af Kaspertog ⌂, Næstved, 18/10 2011, 17:31 (4577 dage siden) @ ljbanen

Lige et surt opstød. Jeg fik nogen mails fra nogen uden navne og i farten fik jeg dem slettet så jeg så ikke afsender mailsadresse, men der i så en del af jer hos Jernbanen.dk at jeg ikke uploadet de kedlige fotos op og jeg burde få navn istedet for brugernavn, hvad sker der, der var engang jeg var glad for dette forum, men beklager Tommy at fik slettet mailene, så jeg holder pause herfra, og jeg beklager at havde uploadet fotos det skal ikke ske igen.

Kan i hygge
Jan.

Du skal ikke hører på dem, og hvad de siger, om at dine billeder er kedelige, for det er de bestemt ikke. Det pjat med at du skal ændre dit brugenavn med dit navn, skal de ikke bestemme. Dem der siger sådan nået, er mildt sagt nogle tosser, og budte blande sig ”Helt” udenom, og hvis de ikke kan tåle det, så må de jo lade være med at kigge på den tråd som de ikke syntes om. Så du skal ikke lade dem få ret, og holde en pause, men derimod blive ved med at vise dine billeder og beretninger fra Nakskov.

Undskyld Tommy men ved godt, at dette overhoved ikke har nået med Jernbaner og tog at gøre.

Mvh Kasper Pedersen (Kaspertog)

--
[image]

RT LJ M36 + LJ Ss1 sneslynge tester i Nakskov

af ljbanen, 18/10 2011, 17:39 (4577 dage siden) @ Kaspertog

Hej Kasper.

Mange tak, du har ret. Jeg burde tage det stille og rolig, men blev lidt ked af det. Jeg nyder jeres fotos og andet og vil gerne yde men jeg ved godt det ikke er prof det jeg laver, men er kun en hobbefotograf som elsker Jernbanen, kan være jeg lyder som en tudefjæs. Til Tommy undskyld jeg skrev dette herude det omhandler jo ikke tog så slet det gerne tak og beklager jeg ødelægge forumet med dette.

Hygge Jan ljbanen Pedersen.

RT LJ M36 + LJ Ss1 sneslynge tester i Nakskov

af re20000, 18/10 2011, 18:07 (4577 dage siden) @ ljbanen

Af en amatør at være klarer du det nu TEMMELIG godt!...
Skid på dem og fortsæt!

Nold

RT LJ M36 + LJ Ss1 sneslynge tester i Nakskov

af ljbanen, 18/10 2011, 18:30 (4577 dage siden) @ re20000

Tak Nold. Jeg var nok forhurtig og glemte at tænke, de skal ikke vinde.

RT LJ M36 + LJ Ss1 sneslynge tester i Nakskov

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 18/10 2011, 18:35 (4577 dage siden) @ ljbanen

Tak Nold. Jeg var nok forhurtig og glemte at tænke, de skal ikke vinde.

Eftersom du er en af de mest aktive fotografer i dag, både her og på Youtube, så har du vidst ikke noget at skulle høre for.
Hvis folk er negative, kan de jo stikke piben ind, eller komme ind i kampen og selv producere noget bedre?
Brok uden indhold kan man ikke tage seriøst, men det stortrives desværre på Internettet, når folk får lov til at være anonyme...

Jeg har heller ikke mit navn som brugernavn. Hvorfor skulle jeg det? Mit navn står på min profil og i bunden af alle mine posts.
Mit brugernavn er mit alias, og er lige så personligt som mit navn, hvis ikke mere. Det kan jeg have i fred, og har det for mig selv på stort set alle sider jeg har oplevet. Youtube, Facebook, Wordpress, Flickr, Picasa osv...

Bliv du blot ved med at poste herinde. Sådan nogle tumper findes alle steder.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Avatar

Tosser...

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 18/10 2011, 20:24 (4577 dage siden) @ ljbanen

Lige et surt opstød. Jeg fik nogen mails fra nogen uden navne og i farten fik jeg dem slettet så jeg så ikke afsender mailsadresse, men der i så en del af jer hos Jernbanen.dk at jeg ikke uploadet de kedlige fotos op og jeg burde få navn istedet for brugernavn, hvad sker der, der var engang jeg var glad for dette forum, men beklager Tommy at fik slettet mailene, så jeg holder pause herfra, og jeg beklager at havde uploadet fotos det skal ikke ske igen.

Som andre allerede har skrevet i denne tråd, så skal du ikke lade dig irritere af en enkelt tosse. Jernbanen.dk´s forum besøges hver dag af næsten 1.500 mennesker, så en (eller nogle få) tosser er billigt sluppet i betragtning af, hvor mange tosser, der findes i dette land.
Hvis andre i forummet modtager anonyme mails på grund af skriverier i forummet, så videresend dem til mig, så samler jeg sammen til en senere dokumentation.
Den dag jeg når frem til billeder fra Lollandsbanen på Jernbanen.dk, så får jeg i høj grad brug for netop dine billeder.

--
[image]

Tosser...

af ljbanen, 18/10 2011, 21:36 (4576 dage siden) @ Tommy Nilsson

Mange tak Tommy. Du er altid velkommen. :-)

RT LJ M36 + LJ Ss1 sneslynge tester i Nakskov

af Steff, 18/10 2011, 22:51 (4576 dage siden) @ ljbanen

Kære Jan!

Velkommen i klubben. Det er sørgeligt at skulle modtage annonyme mails, især med et negativt indhold og yderligere, hvis tonen i mailen er negativ eller direkte truende. Det kan og skal man selvfølgelig ikke acceptere, selvfølgelig alt afhængig af indholdet.
Men du skal IKKE lade dig slå ud, SELVOM DET KAN VÆRE SVÆRT.
Når man skriver offentligt er det en risiko man må være klar over findes, måske ikke acceptere, men den er der.
Der findes personer - desværre både her på forum og også på søsterforum - der åbenbart ikke laver andet end at kommentere andres gøren og laden og støtte op om negativiteter. Og så bibringer de ikke til en løsning eller med noget konstruktivt. Kun fremhæver det negative. Og selvom emnet er et andet, skal de lige have en negativ bemærkning ind om en person eller hvad det nu er. Men som faderen i børnebogen "Børnene i Bjørnegade" siger; "det summer op".
Mærk dig navnene, lad være med at åbne meddelelser på forum skrevet af dem, overse dem, de er ikke andet værd. Og HELDIGVIS er 99,9 procent her på forum af en anden kaliber.
Så, som Tomme også skrev, bliv ved med at bringe dine billeder. Hvis man ikke ønsker at se dem, kan man jo lade være. Vi er ikke alle ens og har forskellige indgangsvinkler til at dyrke vores hobby. Jeg på min måde, du på din, men begge rigtige for os.
Fortsat god aften til dig:-) .

--
Steffen Dresler

RT LJ M36 + LJ Ss1 sneslynge tester i Nakskov

af ljbanen, 19/10 2011, 12:35 (4576 dage siden) @ Steff

Hej Steff.

Mange tak. Ja det er sørligt men nu glemmer jeg alt om de små der vil lave sjov.

Her lige et foto af LJ M36 fra Nakskov Station. 17/10 2011 der desværre havde fået lidt graffitti på, og nu væk men man kan se hvor det var, ved det mørke. Men ellers en smuk dame synes jeg. ;-)

[image]

RT LJ M36 ved Nakskov Station. 17/10 2011.
Foto © Jan Pedersen.

Hvis der ikke er råd til diesel må man tage cyklen? :-D :-)

[image]

Her er gutterne fra baneafdelingen på udflugt ved Gurreby.
Men pjat tilside, man skulle lave rep på en lille bro nær Skovlænge. 13/10 2011.
Foto © Jan Pedersen.

RT LJ M36 + LJ Ss1 sneslynge tester i Nakskov

af Christian Møller, 18/10 2011, 21:01 (4577 dage siden) @ ljbanen

Fin video! I slutningen af sekvensen, ser det ud til at lokoføreren kører lokomotivet på plads - men har han ikke glemt at slukke de tre hvide lanterner - der skulle vel have brændt to røde lanterner? Måske er strækningen hen til remisen(?) så kort, at han ikke gad skifte?
-men dejlige billeder! Takker!
mvh
Chr

RT LJ M36 + LJ Ss1 sneslynge tester i Nakskov

af ljbanen, 18/10 2011, 21:38 (4576 dage siden) @ Christian Møller

Fin video! I slutningen af sekvensen, ser det ud til at lokoføreren kører lokomotivet på plads - men har han ikke glemt at slukke de tre hvide lanterner - der skulle vel have brændt to røde lanterner? Måske er strækningen hen til remisen(?) så kort, at han ikke gad skifte?
-men dejlige billeder! Takker!
mvh
Chr

Tak for det. Tja det ved jeg ikke hvorfor, han glemte det sikkert?

RT LJ M36 + LJ Ss1 sneslynge tester i Nakskov

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 19/10 2011, 00:44 (4576 dage siden) @ ljbanen

Fin video! I slutningen af sekvensen, ser det ud til at lokoføreren kører lokomotivet på plads - men har han ikke glemt at slukke de tre hvide lanterner - der skulle vel have brændt to røde lanterner? Måske er strækningen hen til remisen(?) så kort, at han ikke gad skifte?
-men dejlige billeder! Takker!
mvh
Chr

Tak for det. Tja det ved jeg ikke hvorfor, han glemte det sikkert?

Skifter man lygteføring ved rangering inden for stationsgrænsen?

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak