Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Fra en "baghave" (Generelt)

af Peter-DK, Jægerspris, 14/11 2011, 23:07 (4554 dage siden)

Jeg vil lige dele lidt foto med jer. Det er fra en "baghave" i Stenlille i Nordsjælland. De bruger vognen som gillesal ved firmafester. Alle foto er fra idag den 14-11-2011[image][image][image][image][image][image]

Fra en "baghave"

af Ekaeli007, 14/11 2011, 23:10 (4554 dage siden) @ Peter-DK

Wow sikken en baghave, jeg er nu lidt bange for den vogn er for stor til min baghave,

spøg til side jeg ville godt eje den. Men hvad for en vogn er det egentlig???

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Fra en "baghave"

af caprani ⌂, København, 15/11 2011, 12:19 (4553 dage siden) @ Ekaeli007

spøg til side jeg ville godt eje den. Men hvad for en vogn er det egentlig???

Ja det kunne jeg også godt lide at vide. Det kunne ligne noget Fransk eller Tysk måske?

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

Avatar

Fra en "baghave"

af Peter-DK, Jægerspris, 15/11 2011, 17:06 (4553 dage siden) @ caprani

Jeg snakkede med sønnen i huset, han fortalte at de havde fået/hentet den hjem fra tyskland, men han mener den er tysk. Men se selv på billed af boogien.[image][image]

Fra en "baghave"

af caprani ⌂, København, 15/11 2011, 18:56 (4553 dage siden) @ Peter-DK

Jeg snakkede med sønnen i huset, han fortalte at de havde fået/hentet den hjem fra tyskland, men han mener den er tysk. Men se selv på billed af boogien.[image][image]

Den kunne sandelig se Tysk ud. Ser ganske nydelig ud på billederne :-D

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

Fra en "baghave"

af trikkeren82, Esbjerg Kommune, 14/11 2011, 23:18 (4554 dage siden) @ Peter-DK

Hej Peter.

Det er nogle gode billeder du har taget.

Ved du hvad det er fo´r en vogn og trolje?

Har "baghavens" spor forbindelse med resten af den danske jernbane?

--
Med venlig hilsen

Michael

[image][image]

Fra en "baghave"

af Holger Sørensen, Hedehusene, 15/11 2011, 08:15 (4554 dage siden) @ trikkeren82

Øh! - Stenlille og Nordsjælland passer vel ikke rigtig sammen???

Undren og hilsen fra Holger i Hedehusene:-) ;-) :-)

Fra en "baghave"

af marrix, Valby, 15/11 2011, 12:18 (4553 dage siden) @ Holger Sørensen

Google Maps viser Stenlille lige nord for Stenløse, så det passer da fint...

- Martin

Avatar

Fra en "baghave"

af Peter-DK, Jægerspris, 15/11 2011, 16:55 (4553 dage siden) @ Holger Sørensen

Hej Holger.

Byen hedder Stenlille. Det er ikke for ingenting at navnet "lille" indgår. 7 huse og fælles lokum.;-)

Fra en "baghave"

af KimC, 15/11 2011, 17:38 (4553 dage siden) @ Peter-DK

Hej Holger.

Byen hedder Stenlille. Det er ikke for ingenting at navnet "lille" indgår. 7 huse og fælles lokum.;-)

Der er lidt mere end 7 huse, og muligvis har de hver sit lukom. Jeg prøvede at finde vognen på luftfotoet, men gad ikke gå grundigt til værks. Lagde mærke til at der holdt en godsvogn på stationens læssespor, så fotoet er næppe helt nyt. Måske er denne vogn derfor slet ikke med på billedet.

Fra en "baghave"

af ronold, 15/11 2011, 17:51 (4553 dage siden) @ KimC

Der er tale om Stenlille lidt nord for Stenløse og lidt øst for Ølstykke. Google Earth's flyfoto er for gammelt til at vise den smalsporede havebane (ringbane med stikspor ind til en stor hal) og troljen og den blå vogn. Men flyfotoet på krak.dk er af nyere dato og meget skarpt og viser disse elementer meget tydeligt - i den sydlige udkant af Stenlille.

Mvh Knut

Fra en "baghave"

af KimC, 15/11 2011, 18:33 (4553 dage siden) @ ronold

Der er tale om Stenlille lidt nord for Stenløse og lidt øst for Ølstykke. Google Earth's flyfoto er for gammelt til at vise den smalsporede havebane (ringbane med stikspor ind til en stor hal) og troljen og den blå vogn. Men flyfotoet på krak.dk er af nyere dato og meget skarpt og viser disse elementer meget tydeligt - i den sydlige udkant af Stenlille.

Der var den jo, og det var dermed den forkerte Stenlille jeg havde kig på i første omgang. Sporet slutter ganske få meter foran den gule trolje.
Den smalsporede havebane ser i øvrigt helt anstændig ud.

Avatar

Fra en "baghave"

af Peter-DK, Jægerspris, 15/11 2011, 17:33 (4553 dage siden) @ trikkeren82

Hej Peter.

Det er nogle gode billeder du har taget.

Ved du hvad det er fo´r en vogn og trolje?

Har "baghavens" spor forbindelse med resten af den danske jernbane?

Hej Michael.

Mange tak. Jeg ved ikke hvad det er for vogn eller trolje. Men der er helt sikkert en her i forumet der ved det. Der er kun de ca 20 meter spor som de står på. Men de havde noget smalspor rundt omkring på grunden, men deres "tog" var låst inde. De havde købt nogle engelske diesel lokomotiver til at lege med. Her er lidt flere billeder af troljen og deres smalspor[image][image][image][image].[image][image][image]

Fra en "baghave"

af caprani ⌂, København, 15/11 2011, 18:59 (4553 dage siden) @ Peter-DK

:-D Den kan vist ikke godkendes til mere end en 4-6 Km/t hvis tilsynet har noget at skulle have sagt (Hvilket det vel kun har såfremt de ønsker at køre med passagerer udover familie og venner)

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

Fra en "baghave"

af Anders ⌂, Copenhagen, 16/11 2011, 07:32 (4553 dage siden) @ Peter-DK

Info samt fotos på det materiel som kører på den "skæve" smalle bane kan findes her på www.smalspor.dk

--
Venlig hilsen Anderswww.smalspor.dk

Fra en "baghave"

af Langelandsbanen, 15/11 2011, 22:50 (4553 dage siden) @ Peter-DK

Jeg tænkte på om der er en slags hjemmeside, hvor man kan finde Jernbanemateriel til salg, lidt lige som med skibe :)

bare af nygerighed :-P

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak