Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ud at se med DR HD til jul (Generelt)

af henrikma, 22/11 2011, 22:02 (4560 dage siden)

Så fik DR HD filmet færdigt og resultatet bliver præsenteret til jul.

Læs mere på Politiken

/Henrik

Ud at se med DR HD til jul

af andersj, Aalborg, 22/11 2011, 22:03 (4560 dage siden) @ henrikma

Haha Henrik, du fik lige trykket "Send" 5 sekunder før mig :D

Ud at se med DR HD til jul

af Per Sørensen @, Hg, 22/11 2011, 23:27 (4560 dage siden) @ andersj

Hej,
har almindelig TDC pakke, tilsyneladende uden HD. Hvad gør man så?
Venligst
Ped

Ud at se med DR HD til jul

af Frederik N., 23/11 2011, 08:46 (4559 dage siden) @ Lars W.B.

Jeg sagde det den gang: København H-Frederikshavn og den kom med:D

Ud at se med DR HD til jul - forsmag

af kristian jakobsen ⌂ @, ølby, 24/11 2011, 11:13 (4558 dage siden) @ jhcn

Man kan så også se det er optaget inden for ca de sidste 3 måneder, for den nye slik automat på dybbelsbro er med :-)

Avatar

Ud at se med DR HD til jul - forsmag

af jhcn, Århus, 24/11 2011, 13:45 (4558 dage siden) @ kristian jakobsen

Jeg har forespurgt DR om de følger det norske forbillede helt til dørs - altså - kan man komme til at downloade optagelserne.

Dette er ikke bestemt endnu, og vil sandsynligvis først kunne afgøres om små 2 uger.

Men man har vel lov at håbe!!

--
Henrik
[image]

Ud at se med DR HD til jul - forsmag

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 24/11 2011, 16:41 (4558 dage siden) @ jhcn

Jeg har forespurgt DR om de følger det norske forbillede helt til dørs - altså - kan man komme til at downloade optagelserne.

Dette er ikke bestemt endnu, og vil sandsynligvis først kunne afgøres om små 2 uger.

Men man har vel lov at håbe!!

Det kunne være godt, hvis DB også lagde deres store arkiv ud til download.
Det er ok, at de sparede optagelsen af nye programmer væk fra BahnTV, men en eller anden måde at se det eksisterende materiale, om ikke andet så uploadet på youtube, ville have været bedre, end bare at pille det offline.

Jeg ved ikke om de håndhæver copyright på det, men jeg syntes stille og roligt at de film jeg finder på youtube forsvinder.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Ud at se med DR HD til jul - forsmag

af Leif Jørgensen, København Ø., 24/11 2011, 17:45 (4558 dage siden) @ BlackThorneDK


Det kunne være godt, hvis DB også lagde deres store arkiv ud til download.
Det er ok, at de sparede optagelsen af nye programmer væk fra BahnTV, men en eller anden måde at se det eksisterende materiale, om ikke andet så uploadet på youtube, ville have været bedre, end bare at pille det offline.

Helt og aldeles enig. Havde jeg vidst i forvejen, at de ville lukke og slukke, så var der i hvert fald en hel del programmer, jeg godt ville have gemt fra hjemmesiden mens tid var.

Jeg ved ikke om de håndhæver copyright på det, men jeg syntes stille og roligt at de film jeg finder på youtube forsvinder.

I og med at der er ophavsret på det, så skal det jo fjernes, uanset om DB håndhæver det selv eller ej. Lige nu er der dog et par kanaler med mange af deres førerrumsfilm, men som med alt andet på Youtube er der dog ingen garanti for, at det bliver der. En af dem har f.eks. også nogle af de optagelser ARD sender om natten og fra Gleis 4, så hvis bare en af dem klager, risikerer brugeren at få sin kanal lukket.

Med venlige Youtube-hilsner
Leif Jørgensen

Avatar

Ud at se med DR HD til jul - optagelsestidspunkt

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 26/11 2011, 13:38 (4556 dage siden) @ kristian jakobsen

Man kan så også se det er optaget inden for ca de sidste 3 måneder, for den nye slik automat på dybbelsbro er med :-)

Nemli' ja. I følge Jyllands-Posten i dag 26. november 2011 er turene "optaget i sensommeren og efteråret".

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Kastrup-Vanløse?

af Hedegaard, 24/11 2011, 18:18 (4558 dage siden) @ jhcn

Kan se at Kastrup-Vanløse er en af de strækninger man har filmet... Undskyld mig, men det synes jeg altså er en anelse fjollet.
Folk har i forvejen frit udsyn fra Metroen, og hvad er det egentlig man skal se på den tur? Tunneller og støjskærme?
Der er så mange andre smukke strækninger de kunne have taget i stedet for den.
Hvad med en af "hedebanerne" til Varde eller Thisted? De har da også deres charme.

Kastrup-Vanløse?

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 24/11 2011, 18:46 (4558 dage siden) @ Hedegaard

Kan se at Kastrup-Vanløse er en af de strækninger man har filmet... Undskyld mig, men det synes jeg altså er en anelse fjollet.
Folk har i forvejen frit udsyn fra Metroen, og hvad er det egentlig man skal se på den tur? Tunneller og støjskærme?
Der er så mange andre smukke strækninger de kunne have taget i stedet for den.
Hvad med en af "hedebanerne" til Varde eller Thisted? De har da også deres charme.

Det kræver jo at jyderne bevæger sig til København. :-)
På den her måde, kan man vise hele Danmark, hvad man egentlig fik for de mange penge, der gik til at bygge Metroen.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Ud at se med DR HD til jul

af Niels Munch, 28/11 2011, 10:35 (4554 dage siden) @ henrikma

..... og på bagsiden af Politiken står i dag at læse:

"DR VIL VISE TOGFILM
Danmarks Radios kanal DR HD har om kort tid premiere på filmede togture i Danmark.
»I første omgang installerede vi kameraet i et IC4-tog, men efter 14 dage havde det kun tilbagelagt turen fra rangerterrænet ved Århus Banegård og 200 meter frem til værkstedet, og det mente vi ville kede seerne. I stedet har vi fået produceret nogle fantastiske film med IC3. Blandt andet er der nogle vildt spændende scener fra Storstrømsbroen, hvor man ikke helt er klar over, om den nu kan klare presset«, siger en programmedarbejder.
"

Kilde: Politiken 28.11.2011 (ATS).

M.v.h.
Niels

Ud at se med DR HD til jul

af PD Hansen, 30/11 2011, 00:00 (4553 dage siden) @ Niels Munch

Dét er humor! Tak! :-)

Ud at se med DR HD til jul - sendeplaner

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 29/11 2011, 20:33 (4553 dage siden) @ henrikma

Lille juleaftensdag (23. dec)
Citat fra DR HD sendeplan

08:00 På skinner: København H - Frederikshavn
Danmark længste lyntogstrækning. Det første lyntog kørte på strækningen i 1935 og bar navnet Kronjyden. På turen passeres Limfjorden på jernbanebroen fra 1938.

Programmet varer til 13:40 - i alt altså en varighed på 5 timer og 40 minutter.
Et standard lyntog Kh-Fh varer jo 5 timer og 43* minutter. Så det går lige.

*= 47 hvis toget går holdt i Tolne og Kvissel.

Juleaftensdag (24. dec)
Citat fra DR HD sendeplan

10:00 På skinner: Frederikshavn - Skagen
Ad Skagensbanens 39,7 kilometer lange strækning mellem Frederikshavn og Skagen gennem enestående og nu fredet natur.

Programmet varer til 10:40 - i alt altså en varighed på 40 minutter. Et standard lokaltog Frederikshavn-Skagen varer jo 36 minutter.

Citat fra DR HD sendeplan

10:40 På skinner: Lufthavnen - Vanløse
Fra Københavns Lufthavn i Kastrup i øst til Vanløse i vest er der 16 stationer og 13,7 kilometer spor, som både føres i tunnel dybt under København og giver kik til Øresund langs Amager Strandpark.

Programmet var til 11:10 - i alt altså en varighed på 30 minutter. En standard metrotur på M2 varer jo 26 minutter.

1. juledag (25. dec)

Ud at se med DR HD til jul - sendeplaner

af Rasmus Jensen, 29/11 2011, 20:41 (4553 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Hvad så med de andre baner? Hillerød-Gilleleje-Helsingør osv.

Ud at se med DR HD til jul - sendeplaner

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 29/11 2011, 22:04 (4553 dage siden) @ Rasmus Jensen

Hvad så med de andre baner? Hillerød-Gilleleje-Helsingør osv.

Videoerne for dem bliver vist i uge 52 - som DR HD ikke har lavet sendeplaner for endnu. De kommer cirka mandag/tirsdag i næste uge

Avatar

Ud at se med DR HD til jul - sendeplaner

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 14/12 2011, 12:54 (4538 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Hvad så med de andre baner? Hillerød-Gilleleje-Helsingør osv.


Videoerne for dem bliver vist i uge 52 - som DR HD ikke har lavet sendeplaner for endnu. De kommer cirka mandag/tirsdag i næste uge

Samlet overblik her.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Ud at se med DR HD til jul - sendeplaner

af MortenLarsen94, Aarhus, 29/11 2011, 20:50 (4553 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Det er da så der er plads til reklamerne for egne programmer :D

--
Morten Hunnerup Staghøj
- Moderator af forum
- Webmaster og medlem af driftsudvalget i Limfjordsbanen (LFB)
[image]

Ud at se med DR HD til jul - sendeplaner

af andersj, Aalborg, 29/11 2011, 22:05 (4553 dage siden) @ MortenLarsen94

Det er da så der er plads til reklamerne for egne programmer :D

Eller måske et par klip fra endestationerne, som man har gjort i de tyske programmer.

Ud at se med DR HD til jul - sendeplaner

af MortenLarsen94, Aarhus, 29/11 2011, 22:46 (4553 dage siden) @ andersj

Det kunne være ja :-D Mange gode gæt, men vi får at se gør vi! :-)

--
Morten Hunnerup Staghøj
- Moderator af forum
- Webmaster og medlem af driftsudvalget i Limfjordsbanen (LFB)
[image]

Ud at se med DR HD til jul - sendeplaner

af PD Hansen, 30/11 2011, 00:35 (4553 dage siden) @ MortenLarsen94

Er der noget nyt om hvorvidt udsendelserne lægges ud til download - eller bare senere nydelse fra DR's hjemmeside? (i ordenligt format naturligvis)

Ud at se med DR HD til jul - sendeplaner

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 1/12 2011, 00:57 (4552 dage siden) @ PD Hansen

Er der noget nyt om hvorvidt udsendelserne lægges ud til download - eller bare senere nydelse fra DR's hjemmeside? (i ordenligt format naturligvis)

Har DR ikke en generel politik, om at alt egenproduceret materiale kommer på Bonanza?

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Ud at se med DR HD til jul - gense online

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 1/12 2011, 19:53 (4551 dage siden) @ BlackThorneDK

Har DR ikke en generel politik, om at alt egenproduceret materiale kommer på Bonanza?

Nja. Tæt på DR ligger alt egenproduceret materiale på DR NU. Det er kun materiale der er gammelt, har noget med kultur eller er vist DR K der kommer på Bonanza

Ud at se med DR HD til jul - gense online?

af PD Hansen, 1/12 2011, 23:09 (4551 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Ja, DR er desværre stadig ekstremt nærige med at lægge udsendelser online, og lade dem forblive online - selv om vi allerede har betalt for dem.

F.eks. egenproducerede "Borgen":
- bliver kun liggende online 1 måned
- bliver sendt i HD på i tv, i "HQ" online, men ligger efterfølgende kun i ubehjælpsom lav kvalitet

Så jeg har ikke de store håb på at DR skulle forbedre sig på det område. Og hvorfor skulle DR også det - "kunderne" er jo tvunget til at betale uanset hvad DR leverer. Det er samme princip i Norge, men alligevel er NRK tilsyneladende lysår foran DR - Bergensbanen og Hurtigruten distribuerer NRK f.eks. via P2P.

Synes blot at huske at have læst for nogen tid siden, at det ville blive besluttet "inden for et par uger", om DR's togture ville kunne genses online. Jeg kan dog ikke huske hvor jeg har læst det, og googling hjælper mig ikke.

DR HD-togture - gense online? Har JHCN fået svar fra DR ?

af PD Hansen, 14/12 2011, 20:29 (4538 dage siden) @ PD Hansen

Synes blot at huske at have læst for nogen tid siden, at det ville blive besluttet "inden for et par uger", om DR's togture ville kunne genses online. Jeg kan dog ikke huske hvor jeg har læst det, og googling hjælper mig ikke.

Så fandt jeg det - det var jo lige her i tråden, hvor jhcn skrev

"Jeg har forespurgt DR om de følger det norske forbillede helt til dørs - altså - kan man komme til at downloade optagelserne. Dette er ikke bestemt endnu, og vil sandsynligvis først kunne afgøres om små 2 uger."

Indlæg: http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=entry&id=30620

En ting er at downloade - men hvis bare man kan se programmerne online på et selvvalgt tidspunkt, ville det være fint.

DR HD-togture - gense online? Har JHCN fået svar fra DR ?

af Torsten, DR @, 15/12 2011, 10:47 (4537 dage siden) @ PD Hansen

Der vil blive mulighed for at se, eller gense alle ti "På skinner" udsendelser på DR's hjemmeside - og selvfølgelig også i HD.

Desværre er der ikke mulighed for at downloade togturene i første omgang, men vi har masser af idéer til udbygninger af hjemmesiden, med f.eks brugergenerede kommentar-pop-up's ind over turene, små spil - og også download af HD-materialet.

Vi starter lidt stille op - men hvis der viser sig at være stor efterspørgsel, tror jeg der er mulighed for at få flere midler til togprojektet.

God jul - og hyg jer med togudsendelserne fra d. 23. dec.

DR HD-togture - kan genses online!

af PD Hansen, 15/12 2011, 12:54 (4537 dage siden) @ Torsten, DR

Der vil blive mulighed for at se, eller gense alle ti "På skinner" udsendelser på DR's hjemmeside - og selvfølgelig også i HD.

Desværre er der ikke mulighed for at downloade togturene i første omgang, men vi har masser af idéer til udbygninger af hjemmesiden, med f.eks brugergenerede kommentar-pop-up's ind over turene, små spil - og også download af HD-materialet.

Vi starter lidt stille op - men hvis der viser sig at være stor efterspørgsel, tror jeg der er mulighed for at få flere midler til togprojektet.

God jul - og hyg jer med togudsendelserne fra d. 23. dec.

Genialt! Og tak for svar!

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak