Materielmangel, ME som IC (Jernbanen i dag)

af MY1146 @, fredag 25. november, 2011, 23:25 (2881 dage siden)

Hej

Som følge af IC4 grounding, er DSB jo nødt til at finde alternativer.
ME og dobbeltdækkervogne kan nu også findes i IC trafikken.
IC 168 blev i dag kørt med ME 1518 og 5 Dobbeltdækkervogne

Hilsen Jacob

--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
[image][image]

Materielmangel, ME som IC

af jesper, lørdag 26. november, 2011, 02:57 (2881 dage siden) @ MY1146

spændende , og historisk

Materielmangel, ME som IC

af Morten Hedemann @, lørdag 26. november, 2011, 11:22 (2881 dage siden) @ MY1146

Lørdag den 19 Nov. Kørte jeg med IC kl 20.15 fra Odense mod København. Det var også en DD stamme med ME.

Morten

Materielmangel, ME som IC

af Woodi @, lørdag 26. november, 2011, 13:46 (2881 dage siden) @ MY1146

Ja det er en forholdsvis ny og midlertidigt løsning, da DSB har lånt en lille stak MF/IC3 til, at tilgodese pendlernes ønsker mellem København og Nykøbing F, da ME+DD endnu ikke kan køre over Storstrømsbroen før efter jul/nytår engang.
Desuden indsættes der endnu en stamme ME+DD i juletrafikken mellem Århus og København om 2 til 3 uger.

--
[image]

Materielmangel, ME som IC

af Bent Olsen, lørdag 26. november, 2011, 15:29 (2880 dage siden) @ Woodi

Er der nogle fotos af det? ;-)

Materielmangel, ME som IC

af Woodi @, lørdag 26. november, 2011, 23:02 (2880 dage siden) @ Bent Olsen

Jeg har ikke stødt på noget endnu, men den i går var som øverst beskrevet med ME 1518 og 5 DD vogne som IC168 Ålborg - København.
Måske dugger der noget op snart, med garanti.

--
[image]

Materielmangel, ME som IC

af MY1146 @, lørdag 26. november, 2011, 23:12 (2880 dage siden) @ Woodi

Man kørte kun med ME 1518 + 5 DD vogne fra Aarhus. Kan forestille mig at turen Aalborg-Aarhus forgik med MR

--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
[image][image]

Materielmangel, ME som IC

af Woodi @, lørdag 26. november, 2011, 23:23 (2880 dage siden) @ MY1146

Okay ;) Jeg kikkede blot på turtavlen, men du har garanteret ret, for de MR er vidst den helt stor "dille" der bruges p.t. der oppe i Nordjylland.

--
[image]

Materielmangel, ME som IC

af Anders Pedersen @, Mørke, lørdag 26. november, 2011, 23:34 (2880 dage siden) @ MY1146

Man kørte kun med ME 1518 + 5 DD vogne fra Aarhus. Kan forestille mig at turen Aalborg-Aarhus forgik med MR

Turen fra Lindholm/Aalborg køres som IC166 altså et andet løb.
skal man videre er der togskifte, har dog enkelt gang skifteoplevet at det forsatte hele vejen uden tog

IC166 har 2 af de sidste 4 gange jeg har været med kørt med IC4 og resten af gangene var det IC3
I tjenekøreplanen står det til IC3
så er ret sikker på det forsat er IC3 der kører den og det så er løbet fra Aarhus man så har DD sat ind

Alle de 4 gange har IC168 været kørt med IC4

Materielmangel, ME som IC

af Woodi @, lørdag 26. november, 2011, 23:50 (2880 dage siden) @ Anders Pedersen

I.flg Rejseplanen fra igår står der 0 skift Afg Ålborg 19:18 Afg Århus 21:09 Afg Fredericia 22:04

evt.:
http://www.rejseplanen.dk/bin/traininfo.exe/mn/473625/171348/824568/254409/86?L=vs_newd...

Så jeg begynder, at synes dette er lidt mystisk, der er noget der ikke passer her.

--
[image]

Sandheden om IC 166/168

af andersj, Nordjylland, søndag 27. november, 2011, 00:05 (2880 dage siden) @ Woodi

Lad os lige få klarlagt disse løb:

IC 166
Lindholm-Aalborg - Torsdag og Lørdag
Aalborg-Århus - Torsdag, Lørdag og Søndag

IC 168
Lindholm-Kbh Lufthavn - Mandag-Onsdag og Fredag.
Århus-Kbh Lufthavn - Daglig

Fredag den 25/11 blev IC 168 oprangeret som følgende:
Lindholm-Århus - MF 5036 (fra IC 145)
Århus-Kbh Lufthavn - ABs 7924 + BK + 3B + ME 1518 (fra IR 1653)

Sandheden om IC 166/168

af Woodi @, søndag 27. november, 2011, 00:14 (2880 dage siden) @ andersj


Fredag den 25/11 blev IC 168 oprangeret som følgende:
Lindholm-Århus - MF 5036 (fra IC 145)
Århus-Kbh Lufthavn - ABs 7924 + BK + 3B + ME 1518 (fra IR 1653)

Andersj - du min ven ;)
Jeg har lige sms til en ven og fået forklaret at Rejseplanen er noget "bras" og at der blev skiftet i Århus fra IC3 til ME+DD tog, så du har lige sat det hele på plads. Tak:-)

--
[image]

Sandheden om IC 166/168

af andersj, Nordjylland, søndag 27. november, 2011, 00:22 (2880 dage siden) @ Woodi


Fredag den 25/11 blev IC 168 oprangeret som følgende:
Lindholm-Århus - MF 5036 (fra IC 145)
Århus-Kbh Lufthavn - ABs 7924 + BK + 3B + ME 1518 (fra IR 1653)


Andersj - du min ven ;)
Jeg har lige sms til en ven og fået forklaret at Rejseplanen er noget "bras" og at der blev skiftet i Århus fra IC3 til ME+DD tog, så du har lige sat det hele på plads. Tak:-)

Det var også en special situation idet IR 1653 plejer at være med MG, der så bare skal ud på pladsen i Århus, mens man skulle have ME+DD vogne hjem til hovedstaden.

De øvrige IR løb i fredags blev kørt med MF

Sandheden om IC 166/168

af Svend @, søndag 27. november, 2011, 02:27 (2880 dage siden) @ andersj

DSB kan jo ikke bare køre "lige så tosset" de vil. Der er betilt nogle køreplanskanaler med udgangspunkt i nogle fastlagte materieltyper og bestemte hastigheder. Hvis indsættelse af andet/langsommere materiel får betydning for køretiderne, skal der udarbejdes en ny køreplan for det enkelte tog, så det er spændende at se, hvornår det sker.

--
Svend

[image]

Materielmangel, ME som IC

af Hedegaard, lørdag 26. november, 2011, 17:47 (2880 dage siden) @ MY1146

Taler vi om tilfældige IC-afgange eller er der en fast plan hvornår disse indsættes?

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen