Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad sker der for dsb s-tog(hjernedødt!)

af Kristian Jakobsen ⌂ @, køge, 25/11 2010, 15:04 (4903 dage siden)

http://www.dsb.dk/Global/Trafikmeddelelser/S-tog/Filer%202010/centrale%20omr%c3%a5de/Ku...

sender sådan en køreplan ud 3 dage før den går live.

Linje E og H helt aflyst..

rejsetiden er forlænget 13 minutter fra køge til kbh... behøver jeg sige at de gør alt for folk skal tage bilen..

bliver overfyldte og forsinket tog og en lorte uge kan jeg kun sige + sne.

Kan kun sige, rigtigt dårlig planlægning, så læg dog lortet i uge 52 hvor der er ingen som bruger toget.

Hvad sker der for dsb s-tog(hjernedødt!)

af LKW, 25/11 2010, 15:14 (4903 dage siden) @ Kristian Jakobsen

Sporarbejde er BaneDanmarks afdeling, så hvis de vil lave sporarbejde, må operatøren rette sig efter det.
Du skælder vel heller ikke Movia ud, når der er vejarbejde, vel?

Hvad sker der for dsb s-tog(hjernedødt!)

af Kristian Jakobsen ⌂ @, køge, 25/11 2010, 15:15 (4903 dage siden) @ LKW

Nu ved jeg godt det er surt skrevet.. men mener rigtigt kort deadline og ved godt det er bane.dk man skal værre efter, men timing er dårlig når julen lægger om få uger og der kunne de ha indsat busser næsten ved kbh h uden problemer..

Hvad sker der for dsb s-tog(hjernedødt!)

af Svend, 25/11 2010, 15:25 (4903 dage siden) @ Kristian Jakobsen

Udrykket "hjernedødt" er vel lige voldsomt nok? Og hvad er problemet i øvrigt, der kører jo stadig masser af tog. At det så lige skulle gå hen og blive kraftigt snevejr, har jo ikke været til at forudse, da arbejdet blev planlagt (og det er sikkert ikke sket i sidste uge). Men ellers er det jo bare at tage sin bil i stedet og se hvor meget hurtigere man kommer frem .....

--
Svend

Hvad sker der for dsb s-tog(hjernedødt!)

af Kristian Jakobsen ⌂ @, køge, 25/11 2010, 15:27 (4903 dage siden) @ Svend

Nu har jeg ikke ligesom 90% andre muligheden for bil..

og nu er det mest fordi det gør jeg for svært ved at hente mine børn i inst går der bare det mindste galt.. 13 minutter længere = 26 minutter mer ei tog pr dag.. sådan ca 2 ½ time spildtid på en uge..

Og skulle jo af med mine frustrationer :-)

Hvad sker der for dsb s-tog(hjernedødt!)

af danilochan, 25/11 2010, 18:13 (4903 dage siden) @ Kristian Jakobsen

Kommer an på hvordan du ser på det - Andre ville måske sige 2½ time vundet ;)

Men c'mon, så er det heller ikke værre. Nyd turen istedet for, at fokusere på det negative. Det er trods alt ikke mange minutter det drejer sig om :)

Hvad sker der for dsb s-tog(hjernedødt!)

af Niels Munch, 25/11 2010, 19:10 (4903 dage siden) @ Kristian Jakobsen

Og skulle jo af med mine frustrationer :-)

..... og så mente du liiiige, at dette forum er det rette sted? :-|

M.v.h.
Niels

Hvad sker der for dsb s-tog(hjernedødt!)

af lkfsteen, 26/11 2010, 04:51 (4902 dage siden) @ Niels Munch

I min verden er det elendig planlægning med det sporarbejde, ligemeget hvem der står for det ! Der havde været en god potion fornuft i at lave det i ugen mellel jul og nytår, da der så var blev en hel del rejsende mindre der var blevet generet af det ! Sporarbejde høre til i de perioder af året, hvor så få som muligt bliver generet af det : påskeugen, industriferien etc. Desuden går et vilket som helst arbejde, også bedre når temperaturen er lidt højere og lysforholdene bedre end som på denne årstid, man må jo huske at Danmark liger på en lidt nordlig bredegrad.

Mvh Steen

Hvad sker der for dsb s-tog(hjernedødt!)

af Svend, 26/11 2010, 06:34 (4902 dage siden) @ lkfsteen

Fordi man er lkf (for det er du vel når du navngiver dig således) er det ikke det samme som at have det totale overblik over muligheder og økonomi. Men derfor må man da gerne have sin egen opfattelse af, hvordan den ideelle verden burde se ud.

--
Svend

Hvad sker der for dsb s-tog(hjernedødt!)

af UTJ, 26/11 2010, 07:54 (4902 dage siden) @ Svend

Fordi man er lkf (for det er du vel når du navngiver dig således) er det ikke det samme som at have det totale overblik over muligheder og økonomi. Men derfor må man da gerne have sin egen opfattelse af, hvordan den ideelle verden burde se ud.

Nix, men i forbindelse med lukningen af Nordbanen i 4 måneder, blev det jo lovet at det var sidate gang i laaaang tid - og så bruger man en hel uge med reduceret drift, ganske vist på grund af en anden geografisk lokalitet. Det er faktisk for dårligt og der er ingen tvivl om at det godt kunne været sket mellem jul og nytår.

Vi ved jo også at Københavns Kommune vil angribe trafikken med lukning når de vil grave sig igennem nord for Svanemøllen station og over mod Helgoland.

Hvad sker der for dsb s-tog(hjernedødt!)

af Svend, 26/11 2010, 09:28 (4902 dage siden) @ UTJ

Jeg er sikker på, at denne form for tilrettelæggelse af arbejder er kommet for at blive. Det er ikke helt retfærdigt at sammenligne et enkelt weekendarbejde med de arbejder, der foregik på Nordbanen; togene kører jo trods alt næsten normalt de hverdage, hvor folk skal til og fra jobbet.

Det er da rigtigt, at arbejderne kunne have placeret på andre tidspunkter - det er en nem udtalelse at komme med - men uden at kende nærmere til det, kan jeg forestille mig at de er placeret på de dage, hvor entreprenørerne har mandskab og maskiner til rådighed. Og mon ikke der også er skævet til prisen?

--
Svend

Hvad sker der for dsb s-tog(hjernedødt!)

af UTJ, 26/11 2010, 10:37 (4902 dage siden) @ Svend

Jeg er sikker på, at denne form for tilrettelæggelse af arbejder er kommet for at blive. Det er ikke helt retfærdigt at sammenligne et enkelt weekendarbejde med de arbejder, der foregik på Nordbanen; togene kører jo trods alt næsten normalt de hverdage, hvor folk skal til og fra jobbet.

Det er da rigtigt, at arbejderne kunne have placeret på andre tidspunkter - det er en nem udtalelse at komme med - men uden at kende nærmere til det, kan jeg forestille mig at de er placeret på de dage, hvor entreprenørerne har mandskab og maskiner til rådighed. Og mon ikke der også er skævet til prisen?

1. det er 10 dage
2. det er ikke normalt, for det er forlænget rejsetid med stop alle steder

Men du har ret deri at projektlederen i Bdk er ganske kompetent, så jeg er sådan set sikker på at arbejdet bliver udført fornuftigt.

Hvad sker der for dsb s-tog(hjernedødt!)

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 1/12 2010, 17:32 (4897 dage siden) @ Kristian Jakobsen

Så har jeg jo lyst til sige at her i Midt-østjylland er der halvtimesdrift i dagtimerne og timedrift ud på aftenen. 13 min. hver vej lyder ikke af særligt meget. Kunne forstå det hvis det var halve og hele timer.

Det næste bliver måske hvis metroen kommer til at køre i 5 min.´s intervaller i stedet for i 4 min.´s intervaller :-)

Mvh
Claus

Det sker der for DSB S-tog

af Svend, 1/12 2010, 18:47 (4897 dage siden) @ Claus E. Hansen

Pludselig blev det hele meget værre, også på S-banen. På en lang række linjer er driften blevet reduceret til 20-minutters drift som følge af vejret, hvilket ikke bare har ført til at, at der er blevet længere mellem togene, men - hvad værre er - at man må stå som sild i en tønde. Nogle steder har der endda været efterladt passagerer på perronerne, idet der ikke har været plads i det ene togsæt, som har erstattet de normale tre eller fire myldretidstog.

Årsagen er ikke sporarbejde, men at en stor del af S-togsmateriellet ikke kan køre som følge af "tilfrysning".

--
Svend

Det sker der for DSB S-tog

af UTJ, 2/12 2010, 02:37 (4897 dage siden) @ Svend

Pludselig blev det hele meget værre, også på S-banen. På en lang række linjer er driften blevet reduceret til 20-minutters drift som følge af vejret, hvilket ikke bare har ført til at, at der er blevet længere mellem togene, men - hvad værre er - at man må stå som sild i en tønde. Nogle steder har der endda været efterladt passagerer på perronerne, idet der ikke har været plads i det ene togsæt, som har erstattet de normale tre eller fire myldretidstog.

Årsagen er ikke sporarbejde, men at en stor del af S-togsmateriellet ikke kan køre som følge af "tilfrysning".

Ja, med de gamle tog var det dørene, der frøs til. Nu er det hele toget. Fremskridt :-D

Det sker der for DSB S-tog

af Svend, 2/12 2010, 05:52 (4896 dage siden) @ UTJ

På 2. generationstogene var der nu også mange fejl som følge af fygesne i banemotorerne mv. De måtte også til optøning/reparation løbende, men problemerne findes åbenbart også på 4. generationstogene.
Det er dog ikke kun i Danmark sneen driller materiellet - fra tidligere år har vi hørt om mindst lige så store problemer i vores nabolande.

--
Svend

Hvad sker der for dsb s-tog(hjernedødt!)

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 26/11 2010, 13:48 (4902 dage siden) @ Kristian Jakobsen

Linje E og H helt aflyst..

Når det betyder at linje C kører til Frederikssund udenfor den hvide tid i køreplanen hvilke giver Kildebakke betjening hele dagen :-D

--
Thomas Rasmussen
[image][image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak