Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Toget set ind fra – Hvordan så en alm. B-vogn ud inden i? (Generelt)

af Jakob Nielsen @, Bor ved AB Amagerbro st., 7/12 2011, 21:44 (4529 dage siden)

Der er rigtigt mange billeder på Jernbanen.dk af tog, lokomotiver og vogne set ude fra og de er vældigt flotte. Jeg synes der mangler biller af togene set inde fra, set fra passagerernes synsvinkel.

Jeg har rejst med dem mange gange, men det er ved at være noget tid siden. Hvordan så der egentlig ud inde i en almindelig togvogn med 6 personers kupeer? – Nok en almindelige B-vogn og hvordan var de tilsvarende pladser på 1. klasse?

Hvordan så der ud i Sølvpilen (litra MA) og hvordan var de at rejse med?

Toget set ind fra – Hvordan så en alm. B-vogn ud inden i?

af thomash, 7/12 2011, 23:00 (4529 dage siden) @ Jakob Nielsen


Hvordan så der ud i Sølvpilen (litra MA) og hvordan var de at rejse med?

Hej Jakob.

Jeg tillader mig lige at svare dig på dette spørgsmål.. :) Jeg har desværre kun "rejst" med sølvpilen hvor den har kørt som museumstog, men der kan jeg sige at det er et fantastisk tog at rejse med! Vognene ligger rigtigt godt i sporet og det er meget lydløst - næsten som at svæve hen over jorden.

I forhold til hvordan det ser ud inden i, vil jeg anbefale dig at se min video jeg lavede da det kørte i påsken i år. Der er en sekvens i videoen hvor jeg går igennem toget, og der håber jeg du kan få svar på dit spørgsmål.

link: Sølvpilen (Husk at se den i HD) :)

--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu
[image][image]

Toget set ind fra – Hvordan så en alm. B-vogn ud inden i?

af Schack, Odense, 7/12 2011, 23:19 (4529 dage siden) @ thomash

Hej

Jeg vil give Thomas helt ret i hvordan MA´eren ligger i sporet, og jeg tror også at Thomas vil give mig ret i, at MA´eren ligger meget bedre i sporet end. f.eks. ER, ET og MF.

--
Med venlig hilsen
Peter Schack

Toget set ind fra – Hvordan så en alm. B-vogn ud inden i?

af thomash, 7/12 2011, 23:33 (4529 dage siden) @ Schack

Hej

Jeg vil give Thomas helt ret i hvordan MA´eren ligger i sporet, og jeg tror også at Thomas vil give mig ret i, at MA´eren ligger meget bedre i sporet end. f.eks. ER, ET og MF.

Helt bestemt, den ligger meget bedre i sporet end ER og MF.. ET har jeg kun kørt med mellem københavn og malmö, og der ligger den også hæderligt i sporet vil jeg sige!. :)

--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu
[image][image]

Indsend billeder

Jernbanebøger

Postautomobilet Gennem 100 År

Postautomobilet Gennem 100 År. Pris 360 kr.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak