Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Kalenderlåge nr. 8 (Generelt)

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 8/12 2011, 00:30 (4529 dage siden)

Hvor og hvornår er dette billede taget?

[image]

Hilsen
Henrik

--
[image]

Kalenderlåge nr. 8

af Henrik Tolderlund, 8/12 2011, 13:46 (4528 dage siden) @ Henrik Thomsen

Hej Henrik

Da jeg ikke har en scanner, og dermed ikke kan fortsætte julekalenderlåge-gættelegen, vil jeg ikke direkte gætte med her, men jeg vil dog skrive så meget, at det ligner stationen umiddelbart syd for den by i den nordlige del af landet, du i hvert fald nogle gange besøgte med familien i 70'erne. Toget er givet fald på vej mod syd, og billedet er nok fra en udflugt i 1985, der tidligere har været vist billeder fra.

Hilsen
Henrik

Avatar

Kalenderlåge nr. 8

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 8/12 2011, 14:02 (4528 dage siden) @ Henrik Thomsen

Stationsbygningens "profil" bag ved toget afslører, at vi er i en by, der ender på bogstavet "å".

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Kalenderlåge nr. 8

af Allan Støvring-Nielsen, 8/12 2011, 15:07 (4528 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Stationsbygningens "profil" bag ved toget afslører, at vi er i en by, der ender på bogstavet "å".

Dem er der ikke mange af, så mon ikke det er Vrå ?

mvh, Allan

Kalenderlåge nr. 8

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 8/12 2011, 18:32 (4528 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Hej.

Med al respekt, --som jeg husker det fra sidste år: Da var der et "strejf" af dato-tallet -på en eller anden måde- i dagens kalenderlåge:

[image]

Så prøv venligst det.

Ellers er det jo bare et almindeligt "gættebillede" ! ! ! ! ! ! ! ! ! !


Erik V. Pedersen
www.evp.dk

Kalenderlåge nr. 8

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 8/12 2011, 19:03 (4528 dage siden) @ Niels Munch

Nej, --Niels, men hvis jeg ikke husker meget galt, var Du selv med til at lægge et sådant niveau sidste år ! ! !

For dem, der ikke har alle de gamle fotos, kunne der vel tænkes andre muligheder, så det ikke bare bliver "Et gættebillede".

. . . og så sku´ de gamle drenge, måske holde lidt igen, når det gælder gæt af gamle fotos ! ! ! ??? :-)

Erik V. Pedersen.
www.evp.dk

Kalenderlåge nr. 8

af Allan Støvring-Nielsen, 8/12 2011, 19:18 (4528 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Skal de nye drenge så holde igen, når det gælder nye fotos ??

- eller er det bare for sjov og ikke noget vi skal tage så højtideligt? ;-)

mvh, Allan

Kalenderlåge nr. 8

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 8/12 2011, 19:24 (4528 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Hej.

Det må enhver da afgøre med sig selv - det er vel voksne mennesker.

Er det en gætteleg, eller gælder det bare om at komme først, selvom man måske har et meget nært kendskab til netop DEN genstand.

Det var så bare min mening.

Erik V. Pedersen.
www.evp.dk

Avatar

Kalenderlåge nr. 8 løsning

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 9/12 2011, 00:11 (4528 dage siden) @ Henrik Thomsen

Svaret er: Vrå den 3. maj 1985. Der var kun ét svar der havde fat i begge dele, og det Hr Tolderlund. Han har dog ikke mulighed for at videreføre "kalenderlågen", så finder en 9'er.

Hilsen
Henrik

--
[image]

DSB MO1849
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak