Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Løsningen på alle DSBs problemer

af Dampfmeisteren ⌂, 14/12 2011, 09:19 (4520 dage siden) @ Svend Jensen

Betyder det så at vi piller alle de irriterende forlængerledninger over de danske tog ned?
Ellers kan vi jo ikke få plads til passagerer på taget.

--
mvh. Dampfmeisteren
http://www.damplokomotiv.dk/

Løsningen på alle DSBs problemer

af KimC, 14/12 2011, 10:43 (4520 dage siden) @ Svend Jensen

Her er løsningen på alle DSBs problemer med for få tog. Billedet er fra en artikel på Politikens hjemmeside.

Det er jo sådan set bare DD tog uden DD materiel. Nu, efter at de strandede DD tog er kommet hjem fra Falster, har DSB jo DD vogne igen, det er mere trækkraften det kniber med..
Jeg kan sådan set godt forstå at de ikke bruger DD materiel i Indien, for hvis man igen begynder at læsse passagerer på taget af dem, kommer det nok til at knibe med frihøjden.

Løsningen på alle DSBs problemer

af Peter Christensen @, 14/12 2011, 17:58 (4520 dage siden) @ KimC

Jeg kan sådan set godt forstå at de ikke bruger DD materiel i Indien, for hvis man igen begynder at læsse passagerer på taget af dem, kommer det nok til at knibe med frihøjden.

Efter passage af den første bro er problemet løst.....

Løsningen på alle DSBs problemer

af gamle ole, 14/12 2011, 12:03 (4520 dage siden) @ Svend Jensen

Tja, det er jo også en slags "løsning".
Jeg har i den senere tid tænkt noget meget politisk ukorrekt, formodentlig, med alle de problemer der er med den kollektive trafik i almindelighed, og jernbanedriften i særdeleshed. Jeg erkender at dette måske nok mere gælder for busdriften end for togene, idet der dog er mange erhvervspendlere med disse, men når jeg ser på kunderne i busserne her på Falster og i Hovedstadsområdet og i nogen grad udenfor myldfretiderne i togene, ser det ud som om kunderne i stor udstrækning er overførselsindkomstmodtagere i bredeste forstand, i form af børn, skolebørn, "studerende" alders-og førtidspensuionister, efterlønsmodtagere mf, og ikke så meget erhvervspendelere.
Hvad med at henlægge kollektiv transport til Socialministeriet i stedetfor transportministeriet?. Det kan da næsten ikke blive meget værre.
Et provokerende og som sagt politisk ukorrekt foreslag, men alligevel (he, he):-D


Hilsen Ole

Løsningen på alle DSBs problemer

af Svend Jensen, 14/12 2011, 18:46 (4520 dage siden) @ gamle ole

Så skulle motorveje og privatbilisme tilsvarende høre under Miljøministeriet?

Løsningen på alle DSBs problemer

af gamle ole, 16/12 2011, 12:18 (4518 dage siden) @ Svend Jensen

Tja, eller et nyt ministerium for ufriviligt morsomme transportanliggender?:-D :-D

Hilsen Ole

'Dual gauge' næppe en løsning på DSBs problemer

af Jakob Nielsen @, Bor ved AB Amagerbro st., 14/12 2011, 19:34 (4520 dage siden) @ Svend Jensen

Meget fint billede. Tak for det. Bemærk jernbanen ved siden af er dual gauge; både meter og broad gauge se: http://en.wikipedia.org/wiki/Bangladesh_Railway
Det vil næppe være en løsning for DSB, at gå over til broad eller dual gauge... "ti hi"

Det bør nok bemærkes at toget på biledet køre fra en særligt årlig festival og køre meget langsomt. Det er ikke sådan togene kører normalt i Bangladesh. Se også deres underholdende hjemmeside: www.railway.gov.bd/default.asp f.eks. "About BR" og "Gallary" hvor der er nogle fine billeder.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak