Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvor er S-togene på jernbanen.dk? (Generelt)

af OLL, Ballerup, 28/12 2011, 05:34 (4522 dage siden)

Hej allesammen. Jeg har tit undret mig over hvorfor der ikke er nogle materiale betegnelser for S-tog her på siden, og nu er jeg kommet frem til at jeg vil spørge de ærede brugere her på siden for svar.:-)

Mvh. Oliver
Ps. Håber i alle har haft en diesel god jul og vil få et tuttene godt nytår:-) ;-)

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

Avatar

Hvor er S-togene på jernbanen.dk?

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 28/12 2011, 06:47 (4522 dage siden) @ OLL

Hej allesammen. Jeg har tit undret mig over hvorfor der ikke er nogle materiale betegnelser for S-tog her på siden, og nu er jeg kommet frem til at jeg vil spørge de ærede brugere her på siden for svar.:-)

Fordi jeg endnu ikke har fundet de 100 timer, der skal bruges.

--
[image]

Hvor er S-togene på jernbanen.dk?

af gamle ole, 28/12 2011, 11:16 (4522 dage siden) @ Tommy Nilsson

Tja, jrg tror S-togene deler vandene. Personligt finder jeg alt efter de brune S-tog toalt uinteressant, men hver sin lyst.:-)


hilsen Ole

Hvor er S-togene på jernbanen.dk?

af Niels Munch, 28/12 2011, 13:40 (4522 dage siden) @ Tommy Nilsson

Fordi jeg endnu ikke har fundet de 100 timer, der skal bruges.

..... men der var tidligere her blevet indlagt oversigter over 1. genertions S-togsvogne. Desværre kan de ikke længere ses :-( .......

M.v.h.
Niels

Avatar

Hvor er S-togene på jernbanen.dk?

af Erik H, Frederikssund, 28/12 2011, 11:39 (4522 dage siden) @ OLL

Jeg giver Oliver ret i det med S-togene. Jeg synes også at det kunne være interessant, med lidt mere om disse. De "brune S-tog (1. gen, men også de "røde" S-tog (2, gen.) 3. genration samt 4. genaration.
Men under alle omstændigheder er det flot af Tommy, at lave Jernbanen.dk:-)

Godt nytår allesammen

mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Hvor er S-togene på jernbanen.dk?

af Svend, 28/12 2011, 12:50 (4522 dage siden) @ Erik H

Bogen om S-banen "S-banen 1934-2009" udgivet af Banebøger fortæller stort set alt, hvad der er værd at vide om S-banen. Den indeholder dog ikke en egentlig materielfortegnelse som bogen "Københavns S-bane 1934-1984" gjorde. Jeg kan anbefale begger bøger - den sidste skal dog sikkert anskaffes brugt/antikvarisk.

--
Svend

Avatar

Hvor er S-togene på jernbanen.dk?

af Erik H, Frederikssund, 28/12 2011, 13:30 (4522 dage siden) @ Svend

Bogen der hedder S-banen 1934-1984 fik jeg i fødselsdagsgave i netop 1984. Den inderholder som du skriver, en materielfortegnelse. Også bogen S-banen 1934-2009 har jeg købt i efteråret, på anbefaling af Tommy.
Dette værk er meget fyldsetgørende, og er absolut værd at læse, hvis man er "S-togsnørd". Den kan lånes på biblioteket, men jeg synes personligt det er bedre selv at have et eksemplar, i samlingen af jernbaneliteratur:-)
Muligvis kan også S-banen 1934-1984 lånes på biblioteket, men det er nu bedst selv at eje et eksemplar !


Mange hilsener
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak