Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Kult-MY i dag

af Johnni Lassen ⌂, 22/2 2012, 21:31 (4459 dage siden) @ Henrik Tolderlund

Tak Henrik :-) herligt at du også var ude i blæsten og nyde den gode Nohab sound :-P

--
[image][image]

Avatar

Kult-MY i dag

af MYMXnord, Frederikshavn, 23/2 2012, 15:27 (4458 dage siden) @ Johnni Lassen

Hej Johnni

Som altid dejligt med dine foto/video.....:-) ;-) :-P

--
[image][image]

Kult-MY i dag

af Jan Pedersen ⌂, Nakskov, 23/2 2012, 16:56 (4458 dage siden) @ MYMXnord

Fint billede og gode film fra jer begge.

Mvh. Jan ljbanen.

Kult-MY i dag

af Bruger4711, 23/2 2012, 17:41 (4458 dage siden) @ Jan Pedersen

Kult MY

Hvad gør den til kult?

Avatar

Kult-MY i dag

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 23/2 2012, 18:00 (4458 dage siden) @ Bruger4711

Kult MY


Hvad gør den til kult?

Det er jo en af de sidste MY i drift med den "rigtige" udstødningslyd. Og så har den tidligere været en MV, hvilket giver den lidt historie. En ægte Jyde-MY, der i færgetiden kun yderst sjældent gæstede Sjælland.

Hilsen
Henrik

--
[image]

Kult-MY i dag

af Stephan Aller, 24/2 2012, 09:59 (4457 dage siden) @ Henrik Thomsen

....og den eneste rørpotte-MY i plandrift med ATC (hvis man lige ser bort fra 1101). ;)

Kult-MY i dag

af KimC, 24/2 2012, 13:59 (4457 dage siden) @ Henrik Thomsen

Ak ja den kære GM lyd. Den eneste gang jeg har kørt i liggevogn, var i første kupe lige bag en MY. Man kan også få nok af GM..
I dag har mange jernbaneenthusiaster fået den opfattelse at det eneste der dur er "stilling 8", alt andet er kun til de rangeropgaver hvor stilling 8 umuligt kan anvendes.
I gamle dage fandtes der lokoførere der også tænkte på at køre økonomisk, og at holde igen på hestene når man ved nattetide trillede igennem en by med et gennemgående tog.
Det er omtrent det samme med sølvpilen hvor de også knalder kørekontrollen i bund lige fra start for at få mest mulig lyd ud af turboen - indtil de magiske 70km/t nås.... Datidens lyntogsførere kunne også køre toget helt op til 140 med mindre drastiske bevægelser af kørekontrollen.

Nå, men ellers tak for billed og video, og om ikke andet er det da glædeligt at den svelletransport faktisk foregik pr bane. Også kun et spørgsmål om tid for det sker pr pastbil.

Kult-MY i dag

af re20000, 23/1 2013, 22:17 (4123 dage siden) @ KimC

I dag har mange jernbaneenthusiaster fået den opfattelse at det eneste der dur er "stilling 8", alt andet er kun til de rangeropgaver hvor stilling 8 umuligt kan anvendes.
I gamle dage fandtes der lokoførere der også tænkte på at køre økonomisk, og at holde igen på hestene når man ved nattetide trillede igennem en by med et gennemgående tog.
Det er omtrent det samme med sølvpilen hvor de også knalder kørekontrollen i bund lige fra start for at få mest mulig lyd ud af turboen - indtil de magiske 70km/t nås.... Datidens lyntogsførere kunne også køre toget helt op til 140 med mindre drastiske bevægelser af kørekontrollen.


Enig. Og Gm-ere lyder altså også godt i de andre trin. Især når de kører langsomt forbi.

Nold

Kult-MY i dag

af Allan Støvring-Nielsen, 25/1 2013, 17:15 (4121 dage siden) @ re20000

Her en af "kult" MYerne på PBS første dag i Grindsted!

mvh, Allan

[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak