Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Rindum Mergelleje (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 24/2 2012, 15:38 (4454 dage siden)

Kender I det: Man laver et fejlkøb, og hvad pokker gør man så?

Jeg har netop ved en "fejl" købt dette postkort. Fejlen bestod i, at jeg forivrede mig og ikke undersøgte, om det normalsporede sidespor til Rindum Mergelleje lå på fri bane eller udgik fra Ringkøbing station, inden jeg købte postkortet.

Det udgik fra Ringkøbing station og dermed kvalificerer Rindum Mergelleje sidespor sig ikke til at blive optaget på www.sidesporpaafribane.dk.

Inden jeg imidlertid arkiverer det under Ringkøbing station (og hvor det sandsynligvis vil ligge urørt, indtil mine arvinger støder på det), skal I da lige have lov til at se det.

Jeg synes, at motivet på en eller anden ubeskrivelig måde er ganske imponerende; det har krævet kapital og logistik at opbygge industri- og landbrugssamfundet, som vi kendte det.

Klik på billedet for højere opløsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
Rindum Mergelleje med normalsporede godsvogne. År:? Postkort. "21 N. Christensen Nielsen, Fot, Telf. 178, Ringköbing". Klik på billedet for højere opløsning. Arkiv: Thomas Boberg Nielsen.

[image]
Mon ikke Rindum Mergelleje har ligget her?

Rindum Mergelleje

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 24/2 2012, 16:38 (4454 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

(...) det normalsporede sidespor til Rindum Mergelleje lå på fri bane eller udgik fra Ringkøbing station,(...).


Det udgik fra Ringkøbing station og dermed kvalificerer Rindum Mergelleje sidespor sig ikke til at blive optaget på www.sidesporpaafribane.dk.

Inden jeg imidlertid arkiverer det under Ringkøbing station (og hvor det sandsynligvis vil ligge urørt, indtil mine arvinger støder på det), skal I da lige have lov til at se det.

---------------

Herligt foto og syn. -- Tak for det.

Jeg kan godt li´ den bemærkning med arkivering indtil arvingerne finder det ! ! !

Godt vi fik lejlighed til at se det inden - så må tiden vise, hvad der så sker med det, men det er jo et gammelt, ofte berørt emne, -men formentlig lige så ofte uden nogen løsning.

Der er jo "storskrald" igen på mandag ! ! !

(Den "kvikke læser" ved sikkert, at det ikke er Thomas, jeg her sigter på, men hele "flokken" af efterhånden aldrende entusiaster og deres billeder/arkivalier.)

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=dagens-foto-s

Avatar

Rindum Mergelleje

af T. Rithmester ⌂, Struer, 24/2 2012, 17:56 (4454 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen


[image]
Mon ikke Rindum Mergelleje har ligget her?

Det har det helt sikkert :-)

[image]
Link til download af kortside: DK 1:160000 - Ringkøbing

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Rindum Mergelleje

af Lars Redder Jakobsen @, 8/2 2014, 14:38 (3739 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas. som bosiddende i Rindum, på en sidevej til mergelvej, har jeg tjekket Generalstabens kort DANMARK 1:160000 Jylland s oplag fra 1916. Heri er jernbanen optegnet, nord ud fra Ringkøbing til næsten præcist hvor du angiver. På det gamle kort er der ingen søer, så de to søer er mergelgravene.

håber du kan bruge mit indput.

mvh
Lars Redder Jakobsen
Hvedemarken 14. Rindum
6950 Ringkøbing.

Avatar

Rindum Mergelleje

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 28/1 2017, 16:36 (2654 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Linket i det oprindelige indlæg er blevet ændret, så indlægget bringes her med nyt link:

Kender I det: Man laver et fejlkøb, og hvad pokker gør man så?

Jeg har netop ved en "fejl" købt dette postkort. Fejlen bestod i, at jeg forivrede mig og ikke undersøgte, om det normalsporede sidespor til Rindum Mergelleje lå på fri bane eller udgik fra Ringkøbing station, inden jeg købte postkortet.

Det udgik fra Ringkøbing station og dermed kvalificerer Rindum Mergelleje sidespor sig ikke til at blive optaget på www.sidesporpaafribane.dk.

Inden jeg imidlertid arkiverer det under Ringkøbing station (og hvor det sandsynligvis vil ligge urørt, indtil mine arvinger støder på det), skal I da lige have lov til at se det.

Jeg synes, at motivet på en eller anden ubeskrivelig måde er ganske imponerende; det har krævet kapital og logistik at opbygge industri- og landbrugssamfundet, som vi kendte det.

Klik på billedet for højere opløsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]Rindum Mergelleje med normalsporede godsvogne. År:? Postkort. "21 N. Christensen Nielsen, Fot, Telf. 178, Ringköbing". Klik på billedet for højere opløsning. Arkiv: Thomas Boberg Nielsen.

[image]Mon ikke Rindum Mergelleje har ligget her?

Rindum Mergelleje

af Morten Flindt Larsen, 29/1 2017, 02:41 (2654 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Linket i det oprindelige indlæg er blevet ændret, så indlægget bringes her med nyt link:

Kender I det: Man laver et fejlkøb, og hvad pokker gør man så?

Der er vel ikke andet at gøre end at smide det ud eller brænde det i pejsen og så i øvrigt prøve at glemme, at man har brugt sine penge på noget så tåbeligt. Ude af øje ude af sind, er min erfaring.

Med vanlig venlig hilsen
Morten

Avatar

Rindum Mergelleje

af T. Rithmester ⌂, Struer, 13/4 2019, 13:38 (1849 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Mon ikke dette kort/foto er fra Rindum mergelleje ?

[image]
QXL auktion

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester


Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t

Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak