Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

En sjov sammenblanding (Generelt)

af Erik H, Frederikssund, 21/3 2012, 23:39 (4429 dage siden)

Jeg har lige set 4. afsnit af Leif Panduros "En by i provinsen". Det afsnit hedder "Sagen afsluttet". I denne episode indgår en scene med et lokomotiv, der bærer initialerne "AB" (Amager Banen)
Jeg synes det er lidt paradoksalt, at man i en film, der ud af navnet på titlen netop skal foregive at forgå i provinsen, optager en scene, der er optaget i København/på Amager, for jeg kan da dårligt tro at rangérelokomolitivet er blevet flyttet et andet sted hen, i forbindelse med optagelserne til denne tv-serie.

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

En sjov sammenblanding

af Willie Garvin, 21/3 2012, 23:56 (4429 dage siden) @ Erik H

Der er, i filmens verden, mange eksempler på helt åbenlyse fejl. F.eks er der en sekvens i "Olsen Banden ser rødt" hvor udflugtsvognen, tilsyneladende triller for egen kraft, indadgående forbi Det Gule Palæ, hvorefter vognen ses trille indenfor på Station Carlsberg. Hvis man kender lidt til københavnsk geografi, ved man, at det ikke kan lade sig gøre; ihvertfald ikke, med mindre vognen ændrer køreretning..........

En sjov sammenblanding

af jiko, 22/3 2012, 10:22 (4428 dage siden) @ Willie Garvin

Hej Willie.

Det må være Olsenbanden på sporet du tænker på, og ikke Olsenbanden ser rødt.

Mvh.
Jimmy

Avatar

En sjov sammenblanding

af Erik H, Frederikssund, 22/3 2012, 11:58 (4428 dage siden) @ jiko

Det er "OLSEN BANDEN PÅ SPORET"
Men under alle omstændigheder er den både god og sjov:-D
At der så er et par "fodfejl" er ligegyldigt i den sammenhæng.

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Avatar

En sjov sammenblanding

af Per Hauberg, 22/3 2012, 01:21 (4429 dage siden) @ Erik H

Omgivelserne så formentlig ud, så de passede til den historie, der skulle fortælles - og hvorfor så flytte et helt filmhold med læssevis af grej "til provinsen" for at kulissen skulle leve op til titlen. -Der er næppe mange hundrede, der har genkendt den lille diesel, og dermed følt sig fuppet som du.

Iøvrigt er mange af havnescenerne i serien optaget i Køge, -et par jernbanescener i Næstved og Lundby, -og ellers ligger "provinsen" hovedsageligt i Ballerup og omegn...

Serien var forøvrigt rigtig god :-)

vh

Per

Avatar

En sjov sammenblanding

af Erik H, Frederikssund, 22/3 2012, 09:44 (4428 dage siden) @ Per Hauberg

Jeg føler mig ikke fuppet!
Jeg kom bare til at tænke på titelnavnet "En by i provinsen" og optagelsen er sket i København:-D

Men serien der er rigtig god:-)

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Avatar

En sjov sammenblanding

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 22/3 2012, 08:16 (4428 dage siden) @ Erik H

Jeg har lige set 4. afsnit af Leif Panduros "En by i provinsen". Det afsnit hedder "Sagen afsluttet". I denne episode indgår en scene med et lokomotiv, der bærer initialerne "AB" (Amager Banen)
Jeg synes det er lidt paradoksalt, at man i en film, der ud af navnet på titlen netop skal foregive at forgå i provinsen, optager en scene, der er optaget i København/på Amager, for jeg kan da dårligt tro at rangérelokomolitivet er blevet flyttet et andet sted hen, i forbindelse med optagelserne til denne tv-serie.

Mvh.
Erik H

Vi berørte også emnet i dette indlæg.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

En sjov sammenblanding

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 22/3 2012, 10:26 (4428 dage siden) @ Erik H

Og dyrker man modeltog i epoke IV, så er der netop i serien "en by i provinsen", en sand guldgrube af nyttige indtryk til inspiration.

Mvh
Claus

--
[image]

Avatar

En sjov sammenblanding

af Ove, Struer, 22/3 2012, 14:47 (4428 dage siden) @ Erik H

Der er også en af episoderne hvor der kommer en Ardelt traktor med nogle godsvogne og de bliver udsat for sabotage. Det sker ved en vejkrydsning.

Avatar

En sjov sammenblanding

af Erik H, Frederikssund, 22/3 2012, 15:55 (4428 dage siden) @ Ove

Episoden med Ardelt traktoren er jeg ikke nået til, men der er noget at se frem til:-)

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

En sjov sammenblanding

af Ole Wedel Nielsen, 24/3 2012, 16:43 (4426 dage siden) @ Erik H

Jamen "Olsenbanden på sporet" er da FYLDT med fejl. Læg især mærke til scenerne med MZérne. Når du ser det samme tog i næste billede har lokomotivet pludselig skiftet driftnummer!!!! Det ser man to gange. Og apropo AB´s MaK lokomotiv: Man ser det splintre Bøffens varebil totalt ved påkørsel og delene flyver i alle retninger. Tydeligvis en konstrueret scene, det kunne ikke ske i virkeligheden. Og sidder lokomotivføreren mon og læser Anders And, så han ikke ser at sporet er spærret?
Og personalet på traktoren, slår de ikke alarm når de ser traktoren er forsvundet efter deres pause?
Men glem det, jeg har altid elsket den film og vil altid gøre det.
Forresten gå tilbage til den allerførste Olsenbande film. Her ser man Benny frakoble en vogn under kørsel op ad bakke, så vognen triller baglæns! Fortæl mig i herrens navn hvordan det kan lade sig gøre, men morsomt er det da.
Fortsat god weekend

En sjov sammenblanding

af Egon Schmidt, 24/3 2012, 19:14 (4426 dage siden) @ Ole Wedel Nielsen

Hej Ole.
Nu skal du huske på film kan alt lade sig gøre
Egon

Avatar

En sjov sammenblanding

af Erik H, Frederikssund, 24/3 2012, 19:26 (4426 dage siden) @ Egon Schmidt

Det er rigtigt at "alt kan lade sig gøre"på film
Det er nok kun os der er "bidt af et galt tog":-D, der lægger mærke til detaljerne/fejlene, men under alle omstændigheder er Olsen Banden på sporet sjov:-)

God weekend
Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Avatar

Bøffen fra Olsen Banden er død

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 21/2 2016, 13:26 (2997 dage siden) @ Ole Wedel Nielsen

Jamen "Olsenbanden på sporet" er da FYLDT med fejl. Læg især mærke til scenerne med MZérne. Når du ser det samme tog i næste billede har lokomotivet pludselig skiftet driftnummer!!!! Det ser man to gange. Og apropo AB´s MaK lokomotiv: Man ser det splintre Bøffens varebil totalt ved påkørsel og delene flyver i alle retninger. Tydeligvis en konstrueret scene, det kunne ikke ske i virkeligheden. Og sidder lokomotivføreren mon og læser Anders And, så han ikke ser at sporet er spærret?


http://www.b.dk/nationalt/boeffen-fra-olsen-banden-er-doed

--
[image]

Avatar

Bøffen fra Olsen Banden er død

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 21/2 2016, 16:42 (2997 dage siden) @ Tommy Nilsson

Jamen "Olsenbanden på sporet" er da FYLDT med fejl. Læg især mærke til scenerne med MZérne. Når du ser det samme tog i næste billede har lokomotivet pludselig skiftet driftnummer!!!! Det ser man to gange. Og apropo AB´s MaK lokomotiv: Man ser det splintre Bøffens varebil totalt ved påkørsel og delene flyver i alle retninger. Tydeligvis en konstrueret scene, det kunne ikke ske i virkeligheden. Og sidder lokomotivføreren mon og læser Anders And, så han ikke ser at sporet er spærret?


http://www.b.dk/nationalt/boeffen-fra-olsen-banden-er-doed


http://www.bt.dk/danmark/benny-fra-olsen-banden-fortaeller-anekdote-om-boeffen-i-et-lan...

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak