Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sikring anlæg i allerød. nyt på vej

af Fysikeren, 26/3 2012, 14:41 (4440 dage siden) @ glade-koege

Troede ellers man havde besluttet at fortsætte med den nuværende nedrykning indtil leveringen af det nye signalsystem.

Sikring anlæg i allerød. nyt på vej

af Svend, 26/3 2012, 15:23 (4440 dage siden) @ Fysikeren

Troede ellers man havde besluttet at fortsætte med den nuværende nedrykning indtil leveringen af det nye signalsystem.

Det er også det jeg har hørt .....

--
Svend

Sikring anlæg i allerød. nyt på vej

af marrix, Valby, 26/3 2012, 18:43 (4440 dage siden) @ Svend

Ja, når man ser på at strækningen Jægersborg - Hillerød får det nye signalsystem allerede i slutningen af 2014, virker det som spild af penge at erstatte det brændte nu.
Man har kunnet undvære funktionaliteten siden det brændte i November 2009, så hvorfor ikke 2½ år mere?

- Martin

Sikring anlæg i allerød. nyt på vej

af Peter Matros, Holbæk, 26/3 2012, 19:19 (4440 dage siden) @ marrix

Det er altså ikke kun i Allerød de går over åen efter vand.
Holbæk station har åbentbart ikke fundet ud af vi er i det tyvende århundrede. De lovede at "reperationen" ville vare først 3 mdr. så 6, så 12. Nu har det snart været 2 år. Og om knapt 9 år skal vi, i følge "lokal-sprøjten" have nyt anlæg igen. Kommer det så også til at tage 2 år??? Så vil det have været at foretrække at de ventede. tsk tsk...

Jeg synes at de har klaret det fint med at skulle ringe / kalde FC for indkørsel, og udkørsel. Så i stedet for at hugge gamle signal-hytter op, så lav noget NYT!!

--
[image]

Sikring anlæg i allerød. nyt på vej

af Fysikeren, 26/3 2012, 19:32 (4440 dage siden) @ Peter Matros

Det er altså ikke kun i Allerød de går over åen efter vand.
Holbæk station har åbentbart ikke fundet ud af vi er i det tyvende århundrede. De lovede at "reperationen" ville vare først 3 mdr. så 6, så 12. Nu har det snart været 2 år. Og om knapt 9 år skal vi, i følge "lokal-sprøjten" have nyt anlæg igen. Kommer det så også til at tage 2 år??? Så vil det have været at foretrække at de ventede. tsk tsk...

Jeg synes at de har klaret det fint med at skulle ringe / kalde FC for indkørsel, og udkørsel. Så i stedet for at hugge gamle signal-hytter op, så lav noget NYT!!

I Holbæk har man så rent faktisk brug for at kunne ekspedere tog, der er mange daglige tog der har endestation her. Så her er regnestykket: Koster et sikringsanlæg mere end at have en person på stedet hver dag indtil 2021, hvor det nye sikringsanlæg kommer.

Og ja, nye anlæg skiftes ud, bl.a. det i Ringsted, men det kan ikke betale sig at gemme få nyere anlæg når resten af Danmark går over til en ny standard. Skal de bevares, så skal de kunne snakke sammen med de nye fjernstyringscentraler, en problemstilling man nu helt kan se bort fra.

Sikring anlæg i allerød. nyt på vej

af Svend, 26/3 2012, 22:02 (4440 dage siden) @ Peter Matros

Det er nok mere et spørgsmål om penge end et spørgsmål om vilje. Riget fattes penge!

--
Svend

Sikring anlæg i allerød. nyt på vej

af Svend, 26/3 2012, 22:04 (4440 dage siden) @ marrix

Sådan ender det sikkert også .....

--
Svend

Sikring anlæg i allerød. nyt på vej

af Hedegaard, 26/3 2012, 21:12 (4440 dage siden) @ glade-koege

Er det ikke noget med at Allerød faktisk blev degraderet til trinbræt efter det gamle anlæg afgik ved døden?
Må der overhovedet fortages kørsel i spor 3 nu så? Det er jo et overhalingsspor, og jeg spekulerer på om sådanne spor kan anvendes hvis der ikke er funktionelle PU, I og U signaler?

Sikring anlæg i allerød. nyt på vej

af Svend, 26/3 2012, 21:44 (4440 dage siden) @ Hedegaard

Er det ikke noget med at Allerød faktisk blev degraderet til trinbræt efter det gamle anlæg afgik ved døden?
Må der overhovedet fortages kørsel i spor 3 nu så? Det er jo et overhalingsspor, og jeg spekulerer på om sådanne spor kan anvendes hvis der ikke er funktionelle PU, I og U signaler?

Allerød ligger på fri bane mellem Birkerød og Hillerød og har ikke længere status som togfølgestation (underforstået I-, U- og PU-signaler er væk og borte)

[image]

--
Svend

Sikring anlæg i allerød. nyt på vej

af Glade @, S-tog, 27/3 2012, 09:39 (4439 dage siden) @ Svend

Man arbejder livligt på st.. Alle kabel kasser er åbne mv så ja sker lidt nu.. Spor 3 er ikke brugt længe ligner det

Sikring anlæg i allerød. nyt på vej

af Ekaeli007, 27/3 2012, 09:42 (4439 dage siden) @ Glade

Skal der ikke stadig være et spor hvis der skal overhales i tilfælde af nedbrud eller hvad??

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Sikring anlæg i allerød. nyt på vej (i 2014)

af Svend, 27/3 2012, 12:48 (4439 dage siden) @ Glade

Man er sikkert i gang med at rydde op. Der sker intet rent sikrings-/signalmæssigt på Allerød station, før man går i gang med at etableres nyt CTBC-signalsystem.
http://www.bane.dk/visArtikel.asp?artikelID=9917

--
Svend

Sikring anlæg i allerød. nyt på vej

af KimC, 27/3 2012, 10:46 (4439 dage siden) @ Hedegaard

Men bliver det nye anlæg i stand til at betjene transversalerne og vigesporet, eller skal det kun kunne betjene Allerød som togfølgestation?
Der kunne jeg jo godt forestille mig at der var opstået et "hul" i rækken af blokafsnit som reducerer strækningens kapacitet, og at det er det hul man udfylder nu.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak