Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nord og Nord West Ekspres 1965 til 1969 (Generelt)

af Mo 568, 14/4 2012, 01:05 (4414 dage siden)

Foto dokumentation og oprangeringsplaner for Nord Ekspres og Nord Vest Ekspres i perioden 1965 til 1969 søges. ALT har interesse - også foto hvor kun et udsnit af vogne i Nord eller Nord Vest Ekspres indgår. Skal bruges som grundlag for indkøb, til en korrekt oprangering i skala HO.
Venlig hilsen
Thomas

Nord og Nord West Ekspres 1965 til 1969

af Niels Munch, 14/4 2012, 10:57 (4413 dage siden) @ Mo 568

Foto dokumentation og oprangeringsplaner for Nord Ekspres og Nord Vest Ekspres i perioden 1965 til 1969 søges.

Hej Thomas,

D.v.s. efter Fugleflugtsliniens indvielse.

Kender du Jens Bruun-Petersens bog "Internationale tog via Rødby Færge", bane bøger 1998 (ISBN 87 88632 74-1) - én af bøgerne i en uundværlig serie om internationale tog?

M.v.h.
Niels

Nord og Nord West Ekspres 1965 til 1969

af Mo 568, 15/4 2012, 00:44 (4413 dage siden) @ Niels Munch

Hej Niels
Jeg har alle bøger undtages IT over "Øresund", som har været udsolgt længe. Er interesseret i et brugt eksemplar - hvis nogen vil sælge. Alle bøgerne om IT er uundværlige, når man som jeg har passion for internationale tog. Der er en mangel ved OP planerne som findes bag i Arbejdsplanerne for Kh. F.eks. står der i OP planen SNCF AB, det kan både være en SNCF A4B4mzfi (elipseformede vinduer - ren opoke III) og en SNCF A4B5(UIC standardvogn sen epoke III + IV). Jeg søger derfor billeder af oprangeringer helt eller delvis. De fleste fotografer har (desværre) haft lokomotivet i fokus. Venlig Hilsen Thomas

Avatar

Nord og Nord West Ekspres 1965 til 1969

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 15/4 2012, 17:14 (4412 dage siden) @ Mo 568

Hej Niels
Jeg har alle bøger undtages IT over "Øresund", som har været udsolgt længe. Er interesseret i et brugt eksemplar - hvis nogen vil sælge. Alle bøgerne om IT er uundværlige, når man som jeg har passion for internationale tog. Der er en mangel ved OP planerne som findes bag i Arbejdsplanerne for Kh. F.eks. står der i OP planen SNCF AB, det kan både være en SNCF A4B4mzfi (elipseformede vinduer - ren opoke III) og en SNCF A4B5(UIC standardvogn sen epoke III + IV). Jeg søger derfor billeder af oprangeringer helt eller delvis. De fleste fotografer har (desværre) haft lokomotivet i fokus. Venlig Hilsen Thomas

Hej Thomas

Bent Olsen stillede et tilsvarende spørgsmål for et år siden i denne tråd - som også endte med en henvisning til Bane Bøgers aldeles glimrende "Internationale tog via..." bogserie.
Har du eventuelt prøvet at søge på tyske fora som f.eks. drehscheiben.de ?.
Måske kan Google være behjælpelig ?.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Nord og Nord West Ekspres 1965 til 1969

af Per Sørensen @, Hg, 15/4 2012, 17:55 (4412 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hej,
Måske kan Henning alias HO87 hos KMK (Karlemoseparkens modeljernbane klub) hjælpe.
Han er en kapacitet indefor IT oprangeringer.

Venligst

Ped

Jernbanebøger

På Sporet af 2019

På Sporet af 2019. Pris 240 kr.

Læs mere
Jærnbanen gennem 100 aar
Jærnbanen gennem 100 aar

Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak