Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

På udflugt med MY Veterantog

af thomash, 9/5 2012, 21:37 (4393 dage siden) @ thomash

Turen er desværre blevet aflyst på grund af for få tilmeldte..

--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu
[image][image]

På udflugt med MY Veterantog

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 9/5 2012, 21:46 (4393 dage siden) @ thomash

Turen er desværre blevet aflyst på grund af for få tilmeldte..

Det var en skam :-( For det kræver noget at holde en GM og tilhørende vogne kørende. Men godt at der er de andre kørsler :-)

Mvh
Claus

--
[image]

På udflugt med MY Veterantog

af Kaspertog ⌂, Næstved, 9/5 2012, 22:48 (4393 dage siden) @ Claus E. Hansen

Der er dog stadig mulighed for, at se Gm lokomotiv ude at kører, for på Lørdag og Søndag d. 12 og 13 maj skal My 1159 og S 736 ud at kører mellem Næstved og Vordingborg.

Se evt. mere i en tidligere tråd

http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=41996

Mvh Kasper Pedersen

--
[image]

På udflugt med MY Veterantog

af Poul Andersen @, 9/5 2012, 23:03 (4393 dage siden) @ Kaspertog

Desværre kan ingen klub leve af, at der kun bliver set på togene, for der skal penge i kassen hvis hjulene fortsat skal rulle. Når der er så få tilmeldinger at turen vil give underskud, er en aflysning ganske enkelt nødvendig.

Da Jysk Veterantog (nu MY veterantog) for år tilbage kørte mellem Padborg og Vojens, var der mange tyske GM fans og tage billeder på stationer og fri bane. De mødte dog op om morgenen og betalte minimum en billet hver, dog ofte mere.

Som vi forstod det, var denne praksis ganske normalt syd for grænsen.

Mvh.
Poul.

På udflugt med MY Veterantog

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 10/5 2012, 00:44 (4393 dage siden) @ Poul Andersen

Ja det er rigtig nok, gode fotos vil alle have, uden måske at tænke videre over at der er en del omkostninger forbundet med at holde et veterantog kørende. Brændstofpriserne er ved at være godt med, ikke mindst på diesel.

Det er en ganske glimrende tradition man har syd for grænsen.

Jeg ved også at fx Museumsbanen opfordrer til at købe billet, selv om man kun vil tage fotos af togene til 50 års jubilæumsarrangementet først i juni.

Alternativet er bare at hvis for mange lader være, så bliver der bare ikke sådanne arrangementer igen.

Og derfor er det bestemt forståeligt at MY Veterantog aflyste sin tur.

Mvh
Claus

--
[image]

att kasper:

af glade-koege ⌂, køge, 10/5 2012, 08:20 (4392 dage siden) @ Kaspertog

hvornår ankommer MY + S maskinen i næstved lørdag?

For ligner jeg ankommer lidt over 9 fra ølby så mere om man kan bruge den time godt inden man køre en tur til vordingborg og tilbage igen..

Syndt man desværre ikke har ens børn lørdag at ha med, men man kan håbe man evt kan få lov at tage et billede eller 2 tættere på S-maskinen..

Avatar

att kasper:

af Jens, 30 cm bag skærmen, 10/5 2012, 11:10 (4392 dage siden) @ glade-koege

Jeg kunne forestille mig de kører det hele derned fredag aften.

Med venlig hilsen
Jens

att kasper:

af Sydbanen, Sydsjælland, 10/5 2012, 17:53 (4392 dage siden) @ Jens

Var det ikke 1101 der skulle ud og køre? Men det gør da bestemt ikke noget hvis det er 1159 :-)

Jeg glæder mig til lørdag hvor jeg skal med en tur :-)

--
Mvh Mikkel

att kasper:

af Kaspertog ⌂, Næstved, 10/5 2012, 22:13 (4392 dage siden) @ glade-koege

Hej glade-koege

Det hele skulle efter planen ankomme til Næstved i morgen fredag kl. 21:33 med My 1159 + S 736 + trojle + kulvogn + vogne.

God jagt.

Mvh Kasper Pedersen

--
[image]

att kasper:

af villy, Roskilde, 12/5 2012, 10:37 (4390 dage siden) @ Kaspertog

husk at troljen 207 faktisk er en muserumsgenstand, disse køretøjer er oftes glemt selv om det er dem der er fundamentet for skinne kørsel

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak