Triangel motorvogne Odense - Fruens Bøge 2. pinsedag (Generelt)
Der har kørt Triangel tog imellem Odense og Fruens Bøge.
Herfra et klip.
Jeg kan ikke huske hvad det er for en maskine der er bagpå - men det er der nok nogen der kan....
Der har kørt Triangel tog imellem Odense og Fruens Bøge.
Herfra et klip.
Jeg kan ikke huske hvad det er for en maskine der er bagpå - men det er der nok nogen der kan....
HHJ DL 11
Fint klip. Men husk at tag en sikkerhedsvest på, når du står så tæt på sporet, eller gå lidt tættere ind til siden!.
Er der andre der har fået billeder af Pinsens kørsler til Fruens Bøge?
--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
GAAAAAAAAB............hvor er der dog efterhånden mange på dette forum, der elsker at lege små politimænd !
Sådan no'en triangler kan sandelig komme kvikt afsted, når bare de har et marcipanbrød efter sig.
Fin video.
Hej Michael.
Nu var det jo bare et godt råd.
Alternativet er at lokomotivføreren melder til Fc at der er en person uden sikkerhedsvest ved sporet. Dette vil medfører forsinkelser for efterfølgende tog som så skal holde udkig efter pågældende person.
Grundlæggende har personer som ikke arbejder ved jernbanen intet at gøre uden for de områder som er beregnet for publikum, f.eks. perronen på stationen.
Det mindste man kan gøre hvis man ikke har tænkt sig at rette sig efter dette, er at have en sikkerhedsvest på.
Så er der ingen som "leger politimænd" bagefter.
--
Hej.
Hermed et par billeder fra Fruens Bøge.
VH
Jesper Andersen
Det er nu i mine øjne ikke alverdens tæt på sporet, så skulle jeg også have sikkerhedsvest på her:
eller
Sæt nu jeg var stang stiv, eller en vældig vind væltede mig ind på sporet..
At det så ikke ligner et helt lovligt område er så noget andet..
Men den diskussion har jo lige været i en nu lukket tråd..
Jakob
Der er hegn for i begge eksempler
--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
Sådan no'en triangler kan sandelig komme kvikt afsted, når bare de har et marcipanbrød efter sig.
Fin video.
Ja, den kører i hvert fald ikke helt død med. Fint nok med en skydemaskine..
Trianglerne plejer nu nok at kunne tage turen uden, har der mon været problemer med den ene triangel?
Tak for et par fine fotos og en video fra kørslen til Fruens Bøge.
Jeg vil lige høre om der skulle være en der fik taget et foto af DL 11 på vej sole fra Vejle til odense?
Mvh Børge
Fra Odense til Fruens Bøge bliver der trukket fra ME 35 og DL 11 bruges som skydelok det meste af vejen, da maksbelastning på en triangelmotorvogn er max 60 tons, så den må ikke tage "læsset" alene. Den anden vej er det udelukkende HHJ DL 11 der trækker
--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
Fra Odense til Fruens Bøge bliver der trukket fra ME 35 og DL 11 bruges som skydelok det meste af vejen, da maksbelastning på en triangelmotorvogn er max 60 tons, så den må ikke tage "læsset" alene. Den anden vej er det udelukkende HHJ DL 11 der trækker
Jo, men den personvogn og den anden triangel kommer jo ikke op på de 60 tons hvis ikke DL11 var med. Det er derfor jeg spekulerer på om den anden triangel var i uorden og bare trillede med som personvogn.
Jeps. Der er koblingsproblemer med HVJ M5, så den gik bare med som død personvogn
--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
Vi takker for svarene.
Fotografen mente selv at han stod i behørig afstand... Men nu har han fået sikkerhedsanvisninger og gul vest så det ikke fremover vil give anledning til misforståelser nå han er ude og knipse.
Tak fordi du tog mine sikkerhedråd til dig.
Som fører på triangelmotorvognen ser man jo de fleste fotografer langs banen, og jeg ville mene at du stod for tæt på.
--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
Diskussionen holder tilsyneladende aldrig op. Hvis en fotograf er "for tæt på" på sporet, befinder han sig et sted, hvor han ikke må være - gul eller orange reflekterende vest/jakke eller ej.
--
Svend
Fuldstændig korrekt :)
--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
Lige for at alle kan være med:
Uddrag af bestemmelserne i pjecen "PAS PÅ PÅ BANEN" der gælder for personer med "lovlig" adgang til banens områder (som ikke er offentligt tilgængelige)
http://www.bane.dk/db/filarkiv/11939/Paspaapaabanen_8oplag_01122011.pdf:
1. PERSONERS FÆRDEN I OG VED SPOR MED TOGTRAFIK
1.1. Generelt
Personer, der på eget ansvar færdes tættere end 4 meter på nærmeste skinne, skal
- have et konkret ærinde eller behov for at komme til eller fra en arbejdsplads.
- være iført advarselsklæder, jf. pkt. 1.5.
- være udstyret med legitimationskort, jf. pkt. 1.2.
- kunne læse og forstå en instruktion.
- have fået specifik instruktion i forhold til den opgave, der skal udføres.
- opfylde helbredskravene til den pågældende arbejdsfunktion.
Det er ikke tilladt at færdes i spor blot for at skyde genvej. Heller ikke for personer, der i øvrigt bærer korrekte advarselsklæder.
1.2. Legitimationskort
Personer, der skal færdes i områder, hvor der normalt ikke er offentlig adgang, og som ligger tættere end fire meter på nærmeste skinne, skal have et legitimationskort på sig, der dokumenterer at den pågældende må færdes i trafikerede spor. Eventuelle begrænsninger i adgangen vil fremgå af legitimationskortet.
Legitimationskortet giver dig ikke lov til at
- ledsage og være ansvarlig for en medfølgende person uden legitimationskort.
- arbejde på eget ansvar, når du er tættere end 4 meter på nærmeste skinne.
Legitimationskortet udstedes af Banedanmark efter gennemgået instruktion og dokumentation af viden (prøve).
(læs mere i pjecen)
--
Svend
Hej, Svend.
Sikke mange indlæg i denne tråd om lignende emner tidligere.....
Og for ikke at blive beskyldt for at være "en, der gerne vil ses", som anført i tidligere indlæg, skal jeg i fremtiden IKKE bære sikkerhedsvest, når jeg færdes på offentligt område. Eksempelvis, når jeg står på en bro for at fotografere tog.
Dette har jeg gjort for at signalere til lkf., at der FORMODENTLIG ikke var en, der ville kaste sig ud foran toget. Nu skal jeg i stedet være bange for at blive betragtet som en, der gerne vil "SES" - og hæve sig i en eller anden mening.
Ak, ja.
"Så det", som Niels Hausgaard sikkert ville sige.....
Hilsen
Erik Kjærgaard
Du kan jo sagtens mene at det er en afsporet tråd, men det er jer selv der pisker en stemning op, omkring noget der højst koster 60kr nede i det lokale byggemarked, selv i Fakta og Netto kan man købe sikkerhedsveste.
Og nej, du behøver ingen vest, når du står og fotograferer tog. Men når folk gang på gang står næsten halvt ude i sporet uden vest (og med vest), så kan man som fører godt tænke sit.
jeg syntes efterhånden jeg gentager mig selv. Det er jo et frit land vi bor i. Men jeg har sgu ikke lyst til at skulle ud og skrabe kødrester af ploven på mit veterantog en skønne, fordi der var en fotograf der troede at placeringen midt i sporet var at få det bedste billede.
Jeg kan kun ønske at folk gjorde det til en vane, når man begiver sig ud over hegn og lignende.
--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
Kære MY
Jeg kan ikke helt følge dig i dit indlæg. Du skulle måske søge læge eller gå op til fornyet prøve p.g.a. tvangstanker om mulige påkørsler.
Jeg har købt og betalt min sikkerhedsvest ved Limfjordsbanen, hvor jeg også tog min sikkerhedprøve via tilsynsførende fra Banedanmark (eller hvor nu vedkommende kom fra).
I øvrigt er jeg ikke bekendt med reglerne for lkf. på veterantog i f.m. personpåkørsler. I sin tid, (det vil sige først i 70'erne), da jeg hjalp en kollega med at bygge hus i Ulvegravene i Hjørring, skete der en personpåkørsel der. Personen kastede sig ud foran toget ved broerne ved den tidligere Hørbybanebro. Og her måtte lkf vente ved lokomotivet, indtil Falck-folk m.fl. havde fjernet liget i en plastpose. Og gået efter på trinene i toget m.m. for at se, om der skulle ligge ligdele tilbage. Og i øvrigt rense vognene for ligrester.
Alle behøver nødvendigvis ikke at være "idioter".
Hilsen
Erik Kjærgaard
Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001. Pris 310 kr.
Læs mere