Jernbane fra farum til høvelte. (Generelt)
http://lokalavisen.dk/forslag-ny-jernbane-fra-farum-til-hoevelte-/20120608/artikler/120...
ja endnu en ide som nok ikke bliver til noget...
http://lokalavisen.dk/forslag-ny-jernbane-fra-farum-til-hoevelte-/20120608/artikler/120...
ja endnu en ide som nok ikke bliver til noget...
tja...
Det ville ikke være dumt med en ring bane. evt fra klampenborg linien over hillerød linien, farum linien, til frederikssunds linien. I første omgang som en express linie, med mulighed for at sætte flere stationer på.
Skal vi linen ud så en forbindelse fra køge linien til H. Tåstrup linien.
Helt vildt vidre fra Fredderikssund linien, H. tåstrup, og til Køge linien.
1. det ville kunne flytte rigtig mange mennske ud og bo, uden for københavn, godt for bolig priser.
2. Fordele erhvers virksomheder mere end de er i dag.
Jeg bruger linien, fordi jeg har ikke den fjerneste ide, og linie førring. Det er nok et stort problem
Det ville ikke være dumt med en ring bane. evt fra klampenborg linien over hillerød linien, farum linien, til frederikssunds linien. I første omgang som en express linie, med mulighed for at sætte flere stationer på.
Skal vi linen ud så en forbindelse fra køge linien til H. Tåstrup linien.
Helt vildt vidre fra Fredderikssund linien, H. tåstrup, og til Køge linien.
Den bane er jo så godt som vedtaget - den når bare ikke til den mennesketomme klampenborgbane.
/Lars
Jeg så gerne en tværlinje fra Farum over Allerød/Høvelte og Slangerup til Frederikssund.
Dvs en alternativ strækning til den nuværende Frederikssund-linje, som kører en kæmpe omvej nedenom København.
Når man ser på hvor proppet bussen fra Farum til Frederikssund er, så skulle man tro at det ville være en klog løsning.
Men ak. Det koster jo penge, det skidt.
Men hvis der skal etableres en ny Farum-Hillerød linje, som forslaget peger på, så skal der da dæleme laves et nyt indkørselsspor i Hillerød. I dag er det jo nærmest obligatorisk, at togene fra København skal holde og vente ved I-signalet på at det modkørende tog har forladt stationen.
Hvis der så også skal køre tog til Farum hvert 10-20. minut, så går det da helt galt.
Tja, man kommer jo næsten til at tænke på den gamle normalsporede grusgarvbane fra Allerød St til gtusgraven på den anden side af Slangerupbanen.
hilsen Ole
Og endnu en fejlerindring: Det var ikke en grus, men en kalkbane der krydsede KSB og endte ved Vassingerød.
hilsen Ole
Ideen er sådan set god, men jeg er bange for at hvis sådant forslag nærmer sig folketinget så rejser der sig et ramaskrig i resten af landet at nu får hovedstadsområdet en sådan forbedring af den kollektive trafik. Jeg tror nu trods alt måske at en forbedring af busnettet i området med S busser osv så kunne man gøre det næsten ligeså godt, personlig foretrækker jeg skinnetransport, og det bliver da lidt bedre når engang letbanen er bygget fra Lyngby til Glostrup og Ishøj/Brøndby det forslag artiklen henviser til kunne måske bruges til en letbanelinie nummer 2. Tror også det ville være lige voldsomt nok med en rigtig S bane linie.
venlig letbanehilsen
Allan