Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers (Generelt)

af Filip @, Danmark, 28/8 2012, 17:37 (4279 dage siden)

Hejsa

På søndag fejrer DSB Museumstog strækningen Aarhus - Randers 150 års jubilæum med kørsel mellem de to byer plus et "mini"-åbenhus i Randers.

Åbenthus starter kl 10.10, hvor første pendlertog kører fra Randers station og lukker igen kl 16.55 hvor sidste pendlertog kører fra remisen.

Dobbeltturen om morgenen vil være med K 563 og eftermiddagsdobbeltturen med GM.

Se mere på www.museumstog.dk eller på www.facebook.com/museumstog

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af per volstrup @, 28/8 2012, 19:09 (4279 dage siden) @ Filip

Jamen, det er jo fantastisk!

Men, hvorfor skal det holdes "hemmeligt" til nogle dage för?

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af Filip @, Danmark, 28/8 2012, 19:14 (4279 dage siden) @ per volstrup

Jamen, det er jo fantastisk!

Men, hvorfor skal det holdes "hemmeligt" til nogle dage för?

Det har været tilgængeligt på www.museumstog.dk siden maj og blev oprettet som begivenhed på facebook 20. juni kl 17.22, så "lige før"? Nej, vel...

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af Christian Ahm, 28/8 2012, 20:59 (4279 dage siden) @ per volstrup

Jamen, det er jo fantastisk!

Men, hvorfor skal det holdes "hemmeligt" til nogle dage för?

Har du overvejet at være lidt opsøgende selv. Det er trods alt ikke alt man skal have serveret!

Med venlig hilsen

Christian Ahm

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af Søren Jakobsen, Randers, 28/8 2012, 21:12 (4279 dage siden) @ Christian Ahm

Har du overvejet at være lidt opsøgende selv. Det er trods alt ikke alt man skal have serveret!

Det er vel også en form for markedsføringsstrategi :-P

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af Christian Ahm, 28/8 2012, 21:18 (4279 dage siden) @ Søren Jakobsen

Det er vel også en form for markedsføringsstrategi :-P

Tro mig Søren, der har også været rigeligt med markedsføring igang med den kommende weekend.

Med venlig hilsen

Christian Ahm

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af jiko, 29/8 2012, 00:59 (4278 dage siden) @ Filip

Har lige været inde på DSBs museumstogs hjemmeside, det er ikke det helt vilde der sker her. Går man under nyheder er der ikke noget at hente for 2012.

Hvorfor man ikke løbende skriver hvad der sker de foreskellige steder museumstog råder over, ved jeg ikke. Der er nok mange der gerne vil vide lidt om hvad der rør sig.

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af marrix, Valby, 29/8 2012, 02:24 (4278 dage siden) @ jiko

Husk også at kikke forbi Museumstogs Facebook side - her findes der en del løbende opdateringer med info, billeder osv.

- Martin

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af Christian Ahm, 29/8 2012, 03:17 (4278 dage siden) @ jiko

Har lige været inde på DSBs museumstogs hjemmeside, det er ikke det helt vilde der sker her. Går man under nyheder er der ikke noget at hente for 2012.

Prøv under kalender så skal du bare se....

Hvorfor man ikke løbende skriver hvad der sker de foreskellige steder museumstog råder over, ved jeg ikke. Der er nok mange der gerne vil vide lidt om hvad der rør sig.

Hvad mener du med råder over? Er det hvad for noget materiel der er hvor? Eller hvor de forskellige resturerings projekter er igang?

Med venlig hilsen

Christian Ahm

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af Filip, 29/8 2012, 09:56 (4278 dage siden) @ jiko

Har lige været inde på DSBs museumstogs hjemmeside, det er ikke det helt vilde der sker her. Går man under nyheder er der ikke noget at hente for 2012.

Hvorfor man ikke løbende skriver hvad der sker de foreskellige steder museumstog råder over, ved jeg ikke. Der er nok mange der gerne vil vide lidt om hvad der rør sig.

Hej Jimmy

Det er korrekt at hjemmesiden ikke er optimal. Format og layout er håbløst forældet og det gør opdateringer kompliceret. Vi mangler ganske enkelt folk med lyst og gå-på-mod til sådan en opgave. Vi håber at lancere en ny side indenfor et års tid, men denne vil ikke møde dine ønsker idet vi planlægger at den kun indholder de mere statiske oplysninger om stederne og det køreklare materiel samt selvfølgelig kørsler og arrangementer.

Årsagen til dette er at vi i høj grad bruger facebook som kontaktflade, da en stor del af vores målgruppe, børnefamilierne, er at finde her. Facebook har en brugerflade og en "administratorflade" der gør det nemt at arbejde med og da vores egentlige interesse er at lave tog, ikke fortælle om det, skal tidsforbruget for administratorer også stå mål med gevinsten: Flere gæster.

Det er måske overraskende, men vores målgruppe er ikke jernbaneentusiaster, hvilket sådan set også er svaret på hvorfor informationen ikke er lagt op på denne side tidligere og derfor finder vi facebook fyldestgørende for nu. Jernbaneentusiaster er ganske enkelt et for lille marked, særligt når en stor del af "markedet" vælger at stå langs strækningerne og fotografere, uden at betale til arrangementerne.

Facebook er en elegant krydsning mellem en reklamesøjle og et debatforum, hvilket gør at vi i langt højere grad interagere og derved skaber en relation til vores gæster, end man gør med en "død" hjemmeside, nyt layout eller ej. En hjemmeside kan naturligvis få samme brugerflade, men at lave et facebook-format udenfor facebook er ganske enkelt ikke relevant, da vores målgruppe er at finde på facebook. For jer der ikke kender os på facebook: www.facebook.com/museumstog - For jer der ikke er på facebook, ja, I går glip af noget...

Jeg håber at dette lokker dig ind på vores facebook-side, hvor du er meget velkommen til at stille yderligere spørgsmål (det er nok også mig der besvarer dem der :-) ).

/Filip

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af jiko, 29/8 2012, 10:31 (4278 dage siden) @ Filip

Hej Filip.

Tak for svaret, så blev man da så klog.

Men facebook kommer jeg nu aldrig på, så heller gå glip af nogle ting.

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af L.H. Jensen, 29/8 2012, 10:55 (4278 dage siden) @ jiko

Hej Filip.

Tak for svaret, så blev man da så klog.

Men facebook kommer jeg nu aldrig på, så heller gå glip af nogle ting.

Heller ikke jeg, og den voldsomme satsning - ikke bare her, men hos mange andre organisationer og virksomheder - på dette medie på bekostning af det "almene" internet, irriterer mig.

Man kan dog heldigvis sagtens "kigge med", og vil man endelig ytre sig, kan man da altid sende en "gammeldags" e-mail :-)

Men det er synd og skam, at de traditionelle hjemmesider/websites med deres uendelige muligheder for udfoldelse af kreative og inspirerende grafiske ideer bliver nedprioriteret til fordel for Facebook, der layoutmæssigt ligner noget, som er lavet af en børnehaveklasse i en emneuge ...:-(

Mvh
LHJ

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af Filip, 29/8 2012, 11:09 (4278 dage siden) @ L.H. Jensen

Men facebook kommer jeg nu aldrig på, så heller gå glip af nogle ting.


Heller ikke jeg, og den voldsomme satsning - ikke bare her, men hos mange andre organisationer og virksomheder - på dette medie på bekostning af det "almene" internet, irriterer mig.

Man kan dog heldigvis sagtens "kigge med", og vil man endelig ytre sig, kan man da altid sende en "gammeldags" e-mail :-)

Men det er synd og skam, at de traditionelle hjemmesider/websites med deres uendelige muligheder for udfoldelse af kreative og inspirerende grafiske ideer bliver nedprioriteret til fordel for Facebook, der layoutmæssigt ligner noget, som er lavet af en børnehaveklasse i en emneuge ...:-(

Jeg er godt klar over at dette var en almen betragtning, men jeg tillader mig alligevel at kommentere på den: Jeg har svært ved at se at en satsning her er så gal. Da "det dersens' [indernet]" opstod, stod der også "dinosaurer" og mukkede over hvorfor man ikke nøjedes med aviser og omdeling af køreplaner, som man altid havde gjort.

Du har fuldstændig ret i at man på denne måde udelukker nogen, MEN, når det bliver gjort efter overvejelser og prioriteter, ser jeg ikke noget galt i det. Hvis vi skulle bruge hjemmesiden med det nyhedsflow der er på facebook, eller bare tilnærmelsesvis det der ligner, kræver det at nogen der gør benarbejdet. Der er ganske enkelt ikke de kræfter til rådighed. Det er jo ikke blot et spørgsmål om en flot hjemmeside, med en aktiv administrator, der skal jo være nogen på værkstederne der gider at tage billeder og skrive lidt tekst.

Ud fra de ressourcer vi har til rådighed, har vi ganske enkelt prioriteret at vi når en tilstrækkelig stor målgruppe på denne måde. Jo, vi kunne nå flere hvis vi holdt en informativ hjemmeside, men andet ville så ligge stille...

Og jo, det ligner en børnetegning, men nøj hvor er det nemt at skrive og uploade billeder! :-)

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af henrikma, 29/8 2012, 12:08 (4278 dage siden) @ Filip


Jeg er godt klar over at dette var en almen betragtning, men jeg tillader mig alligevel at kommentere på den: Jeg har svært ved at se at en satsning her er så gal. Da "det dersens' [indernet]" opstod, stod der også "dinosaurer" og mukkede over hvorfor man ikke nøjedes med aviser og omdeling af køreplaner, som man altid havde gjort.

SNIP

Ud fra de ressourcer vi har til rådighed, har vi ganske enkelt prioriteret at vi når en tilstrækkelig stor målgruppe på denne måde. Jo, vi kunne nå flere hvis vi holdt en informativ hjemmeside, men andet ville så ligge stille...

Og jo, det ligner en børnetegning, men nøj hvor er det nemt at skrive og uploade >
billeder! :-)

Hvis der have været en "Jeg synes om" knap på dette forum, så havde jeg trykket på den nu:-) Jeg synes det er en meget velvalgt prioritering, at lade andre(her facebook) om at gøre hvad de er bedst til og selv koncentrerer sig om det vigtige - nemlig at få nogle tog ud at køre.

/Henrik

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af HenrikW, Rødovre, 29/8 2012, 15:40 (4278 dage siden) @ Filip

Men facebook kommer jeg nu aldrig på, så heller gå glip af nogle ting.


Heller ikke jeg, og den voldsomme satsning - ikke bare her, men hos mange andre organisationer og virksomheder - på dette medie på bekostning af det "almene" internet, irriterer mig.

Man kan dog heldigvis sagtens "kigge med", og vil man endelig ytre sig, kan man da altid sende en "gammeldags" e-mail :-)

Men det er synd og skam, at de traditionelle hjemmesider/websites med deres uendelige muligheder for udfoldelse af kreative og inspirerende grafiske ideer bliver nedprioriteret til fordel for Facebook, der layoutmæssigt ligner noget, som er lavet af en børnehaveklasse i en emneuge ...:-(


Jeg er godt klar over at dette var en almen betragtning, men jeg tillader mig alligevel at kommentere på den: Jeg har svært ved at se at en satsning her er så gal. Da "det dersens' [indernet]" opstod, stod der også "dinosaurer" og mukkede over hvorfor man ikke nøjedes med aviser og omdeling af køreplaner, som man altid havde gjort.

Du har fuldstændig ret i at man på denne måde udelukker nogen, MEN, når det bliver gjort efter overvejelser og prioriteter, ser jeg ikke noget galt i det. Hvis vi skulle bruge hjemmesiden med det nyhedsflow der er på facebook, eller bare tilnærmelsesvis det der ligner, kræver det at nogen der gør benarbejdet. Der er ganske enkelt ikke de kræfter til rådighed. Det er jo ikke blot et spørgsmål om en flot hjemmeside, med en aktiv administrator, der skal jo være nogen på værkstederne der gider at tage billeder og skrive lidt tekst.

Ud fra de ressourcer vi har til rådighed, har vi ganske enkelt prioriteret at vi når en tilstrækkelig stor målgruppe på denne måde. Jo, vi kunne nå flere hvis vi holdt en informativ hjemmeside, men andet ville så ligge stille...

Og jo, det ligner en børnetegning, men nøj hvor er det nemt at skrive og uploade billeder! :-)

Prøv evt at spørge Telenor, hvad de synes om Facebook som effektiv marktingsværktøj..

Jeg kommer heller ikke på Facebook foreløbig, fordi de efter min mening har et grundlæggende problem med håndtering af folks personlige data. Men det er selvfølgelig bare een holdning. En anden kunne være, at det er spild at tid :-)

Glæder mig over jeres arrangement - og er da også at finde som betalende gæst ved flere lejligheder, også selvom jeg tilhører gruppen af dinosaurer udenfor den primære målgruppe :-)

mvh. Henrik W.

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af steen møller jensen, 29/8 2012, 19:16 (4278 dage siden) @ HenrikW

om man kan lide facebook eller ej , så kommer vi ikke uden om at det er et medie hvor man kan nå ud til mange , og måske også mange man ellers ikke ville nå. plus det er et medie hvor man ret hurtigt kan få spredt nyheder m.m .. s
så hvorfor skulle vi glade veterantogs tosser ikke også benytte os af det .. det ville da være tosset alt andet ..

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af henho, Ringkøbing, 4/9 2012, 00:18 (4273 dage siden) @ steen møller jensen

Har lige klikket på "synes godt om" :-)

Har ikke brug for, at være alt for "betonkommunistisk" ;-)

MVH

Henrik

Jernbanejubilæum på søndag: Aarhus - Randers

af Ullrich Lück, D-Wasbek, 3/9 2012, 13:50 (4273 dage siden) @ Filip

Hej Filip,

det med facebook og af faa fat i nogen kan man jo se saadan og saadan. Jeg undgaar ogsaa fb saa meget som muligt. Men paa den anden side kan det da ikke väre saa tidskrävene at lige sätte tre linier paa jeres 'Nyheds' side eller lägge en link fra den over i kalenderen (hvor man jo finder informationer ang. arrangementer).

Ullrich

DSB MT159
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak