"Sydbanen og omegn"
Hej
Hørte lige it TV-Øst om anlæg af dobbeltspor på Falster. (bor der selv)
Som ufrivillig bruger af Sydbanen Nyk-Kh har jeg tit undret mig over hvorfor man egentlig stadig skal halvvejs til Fyn (Næstved og Ringsted), for at komme til Kbh.
Ved selvfølgelig godt at der historiske grunde til dette, men det mest naturlige er vel en ruteføring der minder om Motorvejen direkte Kb. -L/F.
Ikke mindst relation til evt ny Tysklandsforbindelse.
Et andet speciale der er irreternde er når man kommer fra Nyk og skal til Fyn-Jylland.
Først æresrunden via Næstved til Ringsted, og så skift med som regel planmæssige forsinkelser fra Kbh.
Og endnu værrre den anden vej, oftest efter lange møder vestpå, Ringsted st by nighet på perronen en våd og kold efterårs/vinterdag ved spor 3 50min plus planmæssig forsinkelse med toget fra Kbh.
Tænk i gamle dage direkte forbindelse Korsør Færge via Slagelse, Næstved til Nyk!, uden at spille pauseklovn i Ringsted.
Fortsat god bagjul