Passageren (Generelt)
Hej
Der kører pt. DB Schenker godstog med MZ IV via Bramming (omløb) og Tønder og i aften kører materiellet fra det indespærrede EN tog via Bramming og Tønder.
Så afsti afsted med kameraet!
af Godstog og EN materiel via Bm/Tdr, 1/12 2012, 14:35 (4190 dage siden)
Hej
Der kører pt. DB Schenker godstog med MZ IV via Bramming (omløb) og Tønder og i aften kører materiellet fra det indespærrede EN tog via Bramming og Tønder.
Så afsti afsted med kameraet!
af belidk, Hadsten, 1/12 2012, 15:22 (4190 dage siden) @ Godstog og EN materiel via Bm/Tdr
Jamen det vil nok nogen af os glæde os til at se lidt foto af her
af Sune, Tønder, 1/12 2012, 15:51 (4190 dage siden) @ Godstog og EN materiel via Bm/Tdr
Tak for oplysningen. Nogle der ved hvad tid iaften og hvor kan man se hvad der kører igennem Tønder
--
Sune Nielsen
Tønder
af OD, Od , 1/12 2012, 16:01 (4190 dage siden) @ Sune
Tak for oplysningen. Nogle der ved hvad tid iaften og hvor kan man se hvad der kører igennem Tønder
Lige nu holder der to MZ4 i Tønder med et Norfolk tog fra Taulov. Om cirka en halv skulle der ankomme et godstog fra Syd.
af Sune, Tønder, 1/12 2012, 16:04 (4190 dage siden) @ OD, Od
Od ved du hvad der så kører de kommende dage og hvornår??
--
Sune Nielsen
Tønder
af OD, Od , 1/12 2012, 16:18 (4190 dage siden) @ Sune
Od ved du hvad der så kører de kommende dage og hvornår??
Nope, men tror godt du kan forvente en jævn strøm af slæbere gennem Tønder de næste uger
af Sune, Tønder, 1/12 2012, 16:25 (4190 dage siden) @ OD, Od
OD hvem er du og kan man maile til dig privat?
--
Sune Nielsen
Tønder
af OD, Od , 1/12 2012, 16:34 (4190 dage siden) @ Sune
OD hvem er du og kan man maile til dig privat?
Klik på kuverten ved siden af brugernavnet for mail.
af Michael Thomasberg, 1/12 2012, 16:03 (4190 dage siden) @ Sune
Tak for oplysningen. Nogle der ved hvad tid iaften og hvor kan man se hvad der kører igennem Tønder
DB Schenker er lige nu (kl 16) i Tønder. De skal have tog med begge veje. Trækkraften på dansk side er Mz 1453 og 1459. Tyskerne kører med en af de nye Gravita maskiner: http://www.rail-pictures.com/name/train-photo/11579/gallery/germany~diesel-locomotives~...
--
Vh
Michael Thomasberg
Aabenraa
af Fysikeren, 1/12 2012, 18:28 (4190 dage siden) @ Michael Thomasberg
Hvor skiftes der lokomotiv?
af Jakob Hansen, 1/12 2012, 18:36 (4190 dage siden) @ Fysikeren
Hvor skiftes der lokomotiv?
Tønder
--
Med venlig hilsen
Jakob Hansen
af Gæst, 1/12 2012, 16:04 (4190 dage siden) @ Godstog og EN materiel via Bm/Tdr
Og der skal gives FULD signal ved samtlige overkørsler.
+ Det ville ikke skade hvis lignende manøvre også udføres ved gennemkørslerne af stationerne på strækningen. De lokale indianere skal sku´ have af vide hvem der hersker på strækningen i den kommende tid.
af jaer, 1/12 2012, 16:08 (4190 dage siden) @ Gæst
Og der skal gives FULD signal ved samtlige overkørsler.
+ Det ville ikke skade hvis lignende manøvre også udføres ved gennemkørslerne af stationerne på strækningen. De lokale indianere skal sku´ have af vide hvem der hersker på strækningen i den kommende tid.
Og det vil givet vis styrke tilslutningen lokalt til jernbanetraffik og øget godstogstrafik!
/Jan
(Ironi kan forekomme)
af Hedegaard, 1/12 2012, 17:20 (4190 dage siden) @ Godstog og EN materiel via Bm/Tdr
Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan lade Nattoget og de få EC-tog køre via den vej med passagerer.
I Tyskland er det da sket mange gange, at man har måtte sende nattog og andre "vigtige" persontog via små sidebaner i forbindelse med sporarbejde.
Hvorfor skal det gøres til et kæmpe projekt herhjemme?
af Sydbanen, Sydsjælland, 1/12 2012, 18:34 (4190 dage siden) @ Hedegaard
Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan lade Nattoget og de få EC-tog køre via den vej med passagerer.
I Tyskland er det da sket mange gange, at man har måtte sende nattog og andre "vigtige" persontog via små sidebaner i forbindelse med sporarbejde.
Hvorfor skal det gøres til et kæmpe projekt herhjemme?
Det er jo Banedanmark og DSB, DET skal være besværligt
--
Mvh Mikkel
af andersj, Aalborg, 1/12 2012, 18:40 (4190 dage siden) @ Sydbanen
Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan lade Nattoget og de få EC-tog køre via den vej med passagerer.
I Tyskland er det da sket mange gange, at man har måtte sende nattog og andre "vigtige" persontog via små sidebaner i forbindelse med sporarbejde.
Hvorfor skal det gøres til et kæmpe projekt herhjemme?
Det er jo Banedanmark og DSB, DET skal være besværligt
Men DB var jo heller ikke nem at danse med da man ville have kørt de strandede dobbeltdækkervogne fra Puttgarden til Padborg, selvom de jo er standard tyske vogne hvoraf en (DSB-vogn) kører i daglig drift i netop Tyskland!
af Keld H. Mikkelsen, 1/12 2012, 19:47 (4190 dage siden) @ Hedegaard
Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan lade Nattoget og de få EC-tog køre via den vej med passagerer.
Det er ikke tilladt at bruge elvarme på Tønderbanen, så nattoget er i hvert fald udelukket.
af Jean Henrik , 1/12 2012, 20:08 (4190 dage siden) @ Keld H. Mikkelsen
hej
Jeg har flere gange kørt med "Tyskeren" - der er 0 komfort såå... det
med varmen betyder nok ikke noget - jeg føler mig hensat de gamle CM
og CY vogne - "Tyskeren" er noget af det værste at køre med.
hilsen Jean Henrik
af Søren Jakobsen, Randers, 1/12 2012, 20:16 (4190 dage siden) @ Jean Henrik
hej
Jeg har flere gange kørt med "Tyskeren" - der er 0 komfort såå... det
med varmen betyder nok ikke noget - jeg føler mig hensat de gamle CM
og CY vogne - "Tyskeren" er noget af det værste at køre med.
Hej,
Jeg synes ellers at nattoget er meget lækkert at køre med, især hvis man vælger sovevogn. Men det er måske Fætter-BR, der køre ECerne du tænker på?
Søren
af Jean Henrik , 1/12 2012, 20:25 (4190 dage siden) @ Søren Jakobsen
Hej
Jeg bruger normalt bare en kupe plads og når jeg kommer til Padborg er jeg noget træt og sæderne er ikke ligefrem komfortable at sidde på set i forhold til de vogne der
kører i Tyskland - Hvad med at få nogle bedre vogne til de lange ture i Europa.?
og det med at sove er ikke lige mig når jeg skal videre til Frankrig- tænker meget på
hvordan jeg klarer den næste rejse til Paris.
hilsen Jean Henrik
af Søren Jakobsen, Randers, 1/12 2012, 21:27 (4190 dage siden) @ Jean Henrik
Hej
Jeg bruger normalt bare en kupe plads og når jeg kommer til Padborg er jeg noget træt og sæderne er ikke ligefrem komfortable at sidde på set i forhold til de vogne der
kører i Tyskland - Hvad med at få nogle bedre vogne til de lange ture i Europa.?
og det med at sove er ikke lige mig når jeg skal videre til Frankrig- tænker meget på
hvordan jeg klarer den næste rejse til Paris.
CityNightLine har nogle mere komfortable siddevogne en de omtalte kupé vogne, men de bruges ikke på ruten til DK. Men til Paris kunne du jo tage med hele vejen til Amsterdam i ligge/sovevogn og så skifte der, en anden mulighed som jeg før har benyttet mig af, er EC-tog til Hamburg, og derfra med nattog til Paris.
S.
af LasseG, 1/12 2012, 23:04 (4190 dage siden) @ Søren Jakobsen
CityNightLine har nogle mere komfortable siddevogne en de omtalte kupé vogne, men de bruges ikke på ruten til DK. Men til Paris kunne du jo tage med hele vejen til Amsterdam i ligge/sovevogn og så skifte der
Jeg vil nu anbefale at skifte i Køln...
Det er rigtigt at eksempelvis ÖBB kører med mere komfortable faktisk så komfortable at jeg næsten missede mit stop men det var også 4:27.
Men har nu kørt med omtalte sidegangsvogn og selvom kupeen var helt fyldt sov jeg fint, vågnede kort i Hamburg og kunne konstatere at toget var 2 timer forsinket. Vågnede igen i Neumünster og så var det frem med kameraet:
af Hedegaard, 2/12 2012, 12:55 (4189 dage siden) @ LasseG
Sjovt nok er de tyske baner generelt meget glade for det gamle DDR materiel.
De siddevogne som CNL bruger på bla. København-ruten er tidligere østtyske vogne.
Rigtig mange af deres IC-tog består i dag af ex-IR vogne, hvoraf mange af dem også stammer fra Østtyskland.
Det er korrekt, at de er langt nyere i forhold Bm vognene, men de er langt fra lige så komfortable.
af kamo, 2/12 2012, 20:23 (4189 dage siden) @ Jean Henrik
Hej Jean Henrik
Har du overvejet at skifte transportmiddel, når du er så UTILFREDS med nattoget? F.eks. fly, det tager ca. 2 timer enten fra Kastrup eller Billund til Paris.
af Søren Jakobsen, Randers, 2/12 2012, 21:25 (4189 dage siden) @ kamo
Har du overvejet at skifte transportmiddel, når du er så UTILFREDS med nattoget? F.eks. fly, det tager ca. 2 timer enten fra Kastrup eller Billund til Paris.
Jeg synes nu ellers en kritik af de siddevogne er fair nok, det kan de sku ikke være bekendt!
S.
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 3/12 2012, 00:13 (4189 dage siden) @ Søren Jakobsen
Har du overvejet at skifte transportmiddel, når du er så UTILFREDS med nattoget? F.eks. fly, det tager ca. 2 timer enten fra Kastrup eller Billund til Paris.
Jeg synes nu ellers en kritik af de siddevogne er fair nok, det kan de sku ikke være bekendt!S.
Nej, men så kan man jo bl.a. vise det ved at vælge noget andet.
--
Venligst
Michael Deichmann
af Jean Henrik , 3/12 2012, 06:46 (4188 dage siden) @ Michael Deichmann
Hej
Tak for forslag om at vælge anden form for transport, der er jo mulighed for DSB-ICE via Rødby til Hamburg og herfra køre i et almindeligt DB tog til Kölhn HBF, jeg er jo viden om at det er mange timer i et tog og det betyder så at Ank. i Paris er ca 22.15.
Næste gang sover jeg nok i Kölhn og tager et tidligt tog til Paris.
Der er fordele og ulemper ved de lange ture, nogle af fordelene er bla. muligheden for at få foto´s af jernbaner i Belgien (fra toget)og så det at omgås andre og bruge lidt sprog, det er slet ikke det samme i et fly, og sådan kan vi blive ved.
Det gør jeg så et lille stykke, der er nemlig mulighed i Brussel for at køre med TGV til Provence og eller men Paris er jo også en oplevelse hver gang det tager bare ca. 1 time med bus /Taxa lidt mindre (ca.7 Euro)fra Nord til Syd hvor TGV til Provence afgår.
Hilsen Jean Henrik
af Jens V, 1/12 2012, 17:40 (4190 dage siden) @ Godstog og EN materiel via Bm/Tdr
G 8211, første omlagte godstog, krydser i Bredebro kl. 14.56.
af OD, Od , 1/12 2012, 18:58 (4190 dage siden) @ Jens V
Billeder af dagens første godstog på Tønder banen og fra afsporingen kan ses her (i bunden): http://www.oledinesen.dk/danmark-2010-2019/?album=153&gallery=222
af trl, 1/12 2012, 19:36 (4190 dage siden) @ Jens V
city night line har netop forladt esbjerg..
af Thomas Boberg Nielsen , Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 1/12 2012, 22:08 (4190 dage siden) @ trl
city night line har netop forladt esbjerg..
Nåede nogen at få et billede af toget Bramming-Esbjerg-Bramming-Tønder?
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
af thomash, 1/12 2012, 22:43 (4190 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
city night line har netop forladt esbjerg..
Nåede nogen at få et billede af toget Bramming-Esbjerg-Bramming-Tønder?
Så skal de da have haft den store blitz med, for toget havde ankomst Tdr efter kl. 21, så vil formode det har været ret mørkt hele den rute du nævner.. :)
--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu
af Thomas Boberg Nielsen , Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 1/12 2012, 23:03 (4190 dage siden) @ thomash
city night line har netop forladt esbjerg..
Nåede nogen at få et billede af toget Bramming-Esbjerg-Bramming-Tønder?
Så skal de da have haft den store blitz med, for toget havde ankomst Tdr efter kl. 21, så vil formode det har været ret mørkt hele den rute du nævner.. :)
Aften-/natbilleder kan være vellykkede, så jeg tillader mig at håbe.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
af trl, 1/12 2012, 23:39 (4190 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
Har et billed hvor det holder i ES, kort tid før det kører
af trl, 1/12 2012, 23:55 (4190 dage siden) @ trl
CNL i Esbjerg kort før afgang
af trikkeren82, Esbjerg Kommune, 2/12 2012, 00:30 (4189 dage siden) @ trl
Så den da den kørte til Esbjerg og retur til Tyskland via Tønder, men ingen billeder desværre. Det var for mørkt, der hvor jeg var...
--
Med venlig hilsen
Michael
af Tue Smedegaard, 2/12 2012, 11:06 (4189 dage siden) @ trikkeren82
hej
nogen der ved hvilken ME det var ?
jeg formoder at ME, kører retur solo.
Tue Smedegaard
af Kaj Aage Holdt , Køge, 2/12 2012, 22:31 (4189 dage siden) @ Tue Smedegaard
nogen der ved hvilken ME det var ?
Det var ME 1521
jeg formoder at ME, kører retur solo.
Ja den kørte solo retur til Fredericia umiddelbart efter.
af Jean Henrik , 1/12 2012, 19:45 (4190 dage siden) @ Jens V
Hej - findes der et svar ?
På Tønder St. - på Krak ses der en tog remise som foto viser - hvem er er logerende på dette sted..??
hilsen Jean Henrik
Foto: Krak
af Sune, Tønder, 1/12 2012, 20:26 (4190 dage siden) @ Jean Henrik
Emnet har været op før. Du kan finde dit svar her
--
Sune Nielsen
Tønder
af Jean Henrik , 1/12 2012, 20:37 (4190 dage siden) @ Sune
Hej
Tak for for link til Tønder - http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=51015
Måske læser jeg dårligt med hvilke vogne er det der er på foto og hvor er de i dag??
hilsen Jean henrik
af OD, Od , 1/12 2012, 21:20 (4190 dage siden) @ Jean Henrik
Hej
Tak for for link til Tønder - http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=51015
Måske læser jeg dårligt med hvilke vogne er det der er på foto og hvor er de i dag??hilsen Jean henrik
NSB BU 555 og DrmB 20 664 og de holder stadig i Tønder.
af Niels Munch, 1/12 2012, 21:50 (4190 dage siden) @ Jean Henrik
Er det mon disse, du efterspørger?
M.v.h.
Niels
af Jean Henrik , 2/12 2012, 18:13 (4189 dage siden) @ Niels Munch
hej
Ja jeg har set dine fotos jeg var ikke klar over at der var vogne
fra NSB i Danmark - Tønder men jeg tror nu også nok at jeg for mange år siden
har set noget tilsvarende i Skælskør.
hilsen Jean Henrik
af trikkeren82, Esbjerg Kommune, 1/12 2012, 23:13 (4190 dage siden) @ Godstog og EN materiel via Bm/Tdr
Billeder og video fra Bramming af MZ 1453 og MZ 1459 1.12-12
Afventer MR fra Esbjerg samt MF til Esbjerg, før omløb
Omløb
Venter på signal mod Tønder
--
Med venlig hilsen
Michael
af Lars, 2/12 2012, 12:14 (4189 dage siden) @ trikkeren82
To stk MZ?
Kan en MZ ikke trække det bette tog?
--
mvh
Lars
Esbjerg
af Fysikeren, 2/12 2012, 15:50 (4189 dage siden) @ Lars
Vel nogle køretider der skal holdes. Ser man på dagens tog, skal de ifølge:
http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=55289
vist kryds i Bredebro 16:16 (krydse 5749), kan ikke køre fra Ribe før 17:02 (krydse 5053) og være i Bramming 17:22 (krydse 5751). Især den sidste del er vel lidt knap, så god trækkraft gør næppe noget.
af Hvem ved, 2/12 2012, 12:10 (4189 dage siden) @ Godstog og EN materiel via Bm/Tdr
G 6210 Tl 12:15 - Bm 13:06
G 6211 Bm 13:45 - Tdr 15:07
G 6212 Tdr 16:00 - Bm 17:22
G 6213 Bm 18:00 - Tl 18:56
af Kaj Aage Holdt , Køge, 2/12 2012, 12:46 (4189 dage siden) @ Hvem ved
G 6210 Tl 12:15 - Bm 13:06
Toger har netop passeret Kolding med 2 MZ i front som i går.
af ölfuss , 2/12 2012, 13:05 (4189 dage siden) @ Hvem ved
Hilsen fra Tyskland.
Har du mere rejsetid for de næste dage?
mange tak, Andreas
af trikkeren82, Esbjerg Kommune, 2/12 2012, 13:31 (4189 dage siden) @ Hvem ved
redigeret af trikkeren82, 2/12 2012, 14:06
MZ 1459 og MZ 1453 er i Bramming Bm. Ved at løbe om...
-14 fra Bramming Bm...
--
Med venlig hilsen
Michael
af disavelo , Herning, 2/12 2012, 15:09 (4189 dage siden) @ trikkeren82
Er der nogen der ved om DB Schenker og CFL godstogene til Herning i de kommende uger kører via Esbjerg-Skjern?
Venlige hilsner
Søren
af Claus C Klausen , 2/12 2012, 19:41 (4189 dage siden) @ disavelo
Hvad angår DB Schenker så er der ingen vogne til Herning, så de bliver nok aflyst. Hvis man skal til at kører over Tønder, skal maskinerne bruges til disse tog.
DB Schenker har kun vogne til Øst stående i Fredericia der kan køres, alle andre stationer er vognene placeret syd for grænsen.
Svar på et tidligere spørgsmål i dette forum.
Hvorfor 2 x Mz: I lørdags regnede man med 2 tog fra syd, så skulle den ene maskine bliver i Tønder. Men der kom kun et tog og så skulle maskinen hjem igen til Fredericia.
Dagens tog: De var jo koblet sammen i forvejen.
Man arbejder på højtryk for at finde en løsning på afvikling af alle disse tog.
Hvorfor køre DSB ikke over Tønder!
Der er også behov at godskunderne får der gods/vogne. Tænk bare tilabge på stormen i 1999 og under snestormen i Sverige, der fik Godstransporterne forrang frem for persontogen, da det var vigtigt for landets økonomi. Som mon ikke det er det samme
som gør sig gældende her.
af Michael Thomasberg, 2/12 2012, 22:03 (4189 dage siden) @ Claus C Klausen
Hvad angår DB Schenker så er der ingen vogne til Herning, så de bliver nok aflyst. Hvis man skal til at kører over Tønder, skal maskinerne bruges til disse tog.
DB Schenker har kun vogne til Øst stående i Fredericia der kan køres, alle andre stationer er vognene placeret syd for grænsen.
Svar på et tidligere spørgsmål i dette forum.
Hvorfor 2 x Mz: I lørdags regnede man med 2 tog fra syd, så skulle den ene maskine bliver i Tønder. Men der kom kun et tog og så skulle maskinen hjem igen til Fredericia.
Dagens tog: De var jo koblet sammen i forvejen.
Man arbejder på højtryk for at finde en løsning på afvikling af alle disse tog.
Hvorfor køre DSB ikke over Tønder!
Der er også behov at godskunderne får der gods/vogne. Tænk bare tilabge på stormen i 1999 og under snestormen i Sverige, der fik Godstransporterne forrang frem for persontogen, da det var vigtigt for landets økonomi. Som mon ikke det er det samme
som gør sig gældende her.
I morgen d. 3/12 kører 7515 og 7520, da der lige er en lille slat i Fredericia, der skal afsted.
--
Vh
Michael Thomasberg
Aabenraa
af Sune, Tønder, 2/12 2012, 16:24 (4189 dage siden) @ Hvem ved
Hvad er morgendagens godstog??
Vil godt lige have chancen for at filme lidt.
Eller er det en stor hemmelighed??
--
Sune Nielsen
Tønder
af Kaj Aage Holdt , Køge, 3/12 2012, 14:25 (4188 dage siden) @ Sune
Hvad er morgendagens godstog??
Vil godt lige have chancen for at filme lidt.
Ca. 14:10 er et MZ-trukket godstog spottet i Kolding på vej mod vest. Kan godt tyde på der kommer gods på Tønderbanen denne eftermiddag.
af kamo, 3/12 2012, 23:08 (4188 dage siden) @ Kaj Aage Holdt
Sidste nyt om Tønderbanen:
http://www.bane.dk/visNyhed.asp?artikelID=17503
"sakset" fra Banedanmarks hjemmeside.
af Svend, 4/12 2012, 15:28 (4187 dage siden) @ Kaj Aage Holdt
redigeret af Svend, 4/12 2012, 15:47
Hvad er morgendagens godstog??
Vil godt lige have chancen for at filme lidt.
Ca. 14:10 er et MZ-trukket godstog spottet i Kolding på vej mod vest. Kan godt tyde på der kommer gods på Tønderbanen denne eftermiddag.
I dag (og de næste dage) kører der godstog frem og tilbage i en lind strøm mellem Bramming og Tønder, så vi glæder os (eller i hvert fald jeg) til at se billeder fra strækningen - også gerne fra lokomotivskifte i Tønder
--
Svend
af Tonny B. Andersen , 4/12 2012, 09:32 (4187 dage siden) @ Godstog og EN materiel via Bm/Tdr
Her er lidt status fra TVS:
http://www.tvsyd.dk/artikel/178206:Store-gener-for-passagerer-og-gods
af Michael Thomasberg, 4/12 2012, 14:44 (4187 dage siden) @ Tonny B. Andersen
Tysk BR 232 under indkørsel til Tønder i dag d. 4/12. Mz 1453 stod klar til at overtage stammen og køre den til Fredericia.
--
Vh
Michael Thomasberg
Aabenraa
af Niels Faldborg, Årslev, 4/12 2012, 15:40 (4187 dage siden) @ Tonny B. Andersen
Jeg ser i dette link og i øvrigt også i ander Link, at der skal
anvendes 11000 sveller til 7 km, de kommer dæleme til at ligge tæt, jeg vil sige
nærmest ovenpå hinanden
af Kaj Aage Holdt , Køge, 4/12 2012, 16:02 (4187 dage siden) @ Niels Faldborg
Jeg ser i dette link og i øvrigt også i ander Link, at der skal
anvendes 11000 sveller til 7 km, de kommer dæleme til at ligge tæt, jeg vil sige
nærmest ovenpå hinanden
Et hurtigt regnestykke: 700.000 cm / 11.000 sveller giver en gennemsnitlig afstand på 63,63 cm (eksl. svellernes bredde)
Hvad vil du sige de skulle anvende af sveller så 5.000 eller hvad?
af Niels Faldborg, Årslev, 4/12 2012, 18:54 (4187 dage siden) @ Kaj Aage Holdt
Der var lige en lille tanketorsk fra min side, sorry
af marrix, Valby, 4/12 2012, 19:05 (4187 dage siden) @ Niels Faldborg
Man regner normalt med 1,6 svelle pr. løbende meter nyanlagt spor (står bl.a i dokumenter til Køgebanen og udvidelsen til Femern forbindelsen) - så 11.000 passer fint til 7 km.
- Martin