Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

USA`s bedste live stream web camera?? (Generelt)

af Lennart H, 3/2 2013, 08:49 (4121 dage siden)

Hej. Jeg er i gang med at finde de bedste sider med live streaming, af jernbane strækninger i USA og Australien.Men rigtig mange, af de sider man bliver henvist til, opdateres billedet imidlertid kun jævnligt. Jeg har fundet følgende to, med ægte live streaming, som er både hyggelige og til tider spændende at følge :

http://riogranderr.player.camzonecdn.com/v1.0/CamzoneStreamPlayer?channel=riogranderr

Ranoke station

Første link, sker der ikke meget og man skal vente længe på at se tog, men vinkelen på kameraet er perfekt og byen/stationen virker meget hyggelig. Andet link, sker der langt mere, men vinkelen er skrå. På begge er billede kvaliteten i top.

Jeg har fundet en del kamera, der ligesom ovenstående er gratis, og enda et par stykker med lyd, men hvor billedet til gengæld er elendigt.

Er der nogen herinde der har samme interesse, og derved har fundet nogen der er endnu bedre? Det perfekte, ville være med lyd, og filmet så man følger skinnerne.
Gerne i bjergrige omgivelser :-P Og jeg vil selvfølgelig gerne være med på en betalings side, hvis kvaliteten er i orden. På forhånd tak, Mvh Lennart

Avatar

USA`s bedste live stream web camera??

af Jean Henrik ⌂, 3/2 2013, 20:30 (4121 dage siden) @ Lennart H

Jaaa en sjov ting - gav vide hvornår toget kører der i Riograndrr

hilsen Jean Henrik

Avatar

NB....USA`s bedste live stream web camera

af Jean Henrik ⌂, 3/2 2013, 20:38 (4121 dage siden) @ Lennart H

Hej igen .... tror nu også at andre transportformer kan ha´interesse her
hvis du kom over noget med sporvogne og busser.

hilsen Jean Henrik

NB....USA`s bedste live stream web camera

af Nielsen, 3/2 2013, 21:50 (4121 dage siden) @ Jean Henrik

Hej igen .... tror nu også at andre transportformer kan ha´interesse her
hvis du kom over noget med sporvogne og busser.

hilsen Jean Henrik

denne er her ganske god synes jeg der tæt trafik med sporvogne og live billeder og lyd :-P

NB....USA`s bedste live stream web camera Nu med link

af Nielsen, 3/2 2013, 21:57 (4121 dage siden) @ Nielsen

Hej igen .... tror nu også at andre transportformer kan ha´interesse her
hvis du kom over noget med sporvogne og busser.

hilsen Jean Henrik

denne er her ganske god synes jeg der tæt trafik med sporvogne og live billeder og lyd :-P

Link

NB....USA`s bedste live stream web camera Nu med link

af Lennart H, 5/2 2013, 05:15 (4119 dage siden) @ Nielsen

Hej igen .... tror nu også at andre transportformer kan ha´interesse her
hvis du kom over noget med sporvogne og busser.

hilsen Jean Henrik

denne er her ganske god synes jeg der tæt trafik med sporvogne og live billeder og lyd :-P

Link


Nielsen, fint link. Der er da ihvertfald god lyd.

NB....USA`s bedste live stream web camera Nu med link

af Ulrik Ernst, 5/2 2013, 19:33 (4119 dage siden) @ Lennart H

Hej igen .... tror nu også at andre transportformer kan ha´interesse her
hvis du kom over noget med sporvogne og busser.

hilsen Jean Henrik

denne er her ganske god synes jeg der tæt trafik med sporvogne og live billeder og lyd :-P

Link

Nielsen, fint link. Der er da ihvertfald god lyd.

her et spændene link fra Holland med en tæt og varieret togtrafik Jernbane webcam med lyd klassiske passagertog et større udbud af godstog med el og disel loks ;-)
Synes også lige du skal se hoved siden hvor man finder en indgang til webcams i store dele af verden :-)

NB....USA`s bedste live stream web camera

af Lennart H, 4/2 2013, 17:17 (4120 dage siden) @ Jean Henrik

Hej igen .... tror nu også at andre transportformer kan ha´interesse her
hvis du kom over noget med sporvogne og busser.

hilsen Jean Henrik

Ja, det er altid hyggeligt, så længe det har med transport midler at gøre :-)

USA`s bedste live stream web camera??

af Niels Bak, 3/2 2013, 22:15 (4121 dage siden) @ Lennart H

Bare lige lidt om Roanoke: Byen er et gammelt jernbanecentrum, hvor flere hovedlinjer krydsede og industrien i sin tid fyldte en hel del, så vidt jeg husker med produktion af materiel mm. En af de store godsjernbaneselskaber - Norfolk Southern - har stadig deres hovedlinje fra atlanterhavskysten til det indre af landet gennem byen, der ligger i Appalacherne i det vestlige Virginia, men der har ikke været passagertrafik til byen i årtier.

Men for et par uger siden stillede Virginias guvernør en genoptagelse af passagerdriften i udsigt i sit nye forslag til transportbudget i udsigt. Med danske øjne er det magert - i første omgang et enkelt tog om dagen - men det har udløst begejstring i Roanoke, der stadig har meget identitet i sin jernbanefortid.

USA`s bedste live stream web camera??

af Lennart H, 4/2 2013, 17:32 (4120 dage siden) @ Niels Bak

Hej Niels, Tak for info. Så forstår jeg bedre hvorfor jeg ingen passagertog har set endnu. Ak ja, de amerikanere og deres biler :-)

Avatar

USA`s bedste live stream web camera??

af Jean Henrik ⌂, 5/2 2013, 00:10 (4120 dage siden) @ Niels Bak

Her et par luft fotos fra Roanoke det første er det område hvoe webcam er
og det andet er bare et luftfoto af noget af byen og hvor webcam er.

hilsen Jean Henrik
[image]

[image]

USA`s bedste live stream web camera??

af KimC, 4/2 2013, 11:23 (4120 dage siden) @ Lennart H

http://riogranderr.player.camzonecdn.com/v1.0/CamzoneStreamPlayer?channel=riogranderr

Det ligner en hyggelig stationsby. Har ikke set noget tog endnu, er der nogen der ved om der er hints i billedet der viser om der kan være noget på vej.
På webkameraet i Plattling kan man feks skimte et udkørselssignal der sladrer om kommende aktivitet.

En ting jeg lagde mærke til på Riograndekameraet er den tilsyneladende totale mangel på en sporstopper i sporet længst til venstre. Den var ikke gået her i dk..

USA`s bedste live stream web camera??

af Lennart H, 4/2 2013, 17:25 (4120 dage siden) @ KimC

http://riogranderr.player.camzonecdn.com/v1.0/CamzoneStreamPlayer?channel=riogranderr


Det ligner en hyggelig stationsby. Har ikke set noget tog endnu, er der nogen der ved om der er hints i billedet der viser om der kan være noget på vej.
På webkameraet i Plattling kan man feks skimte et udkørselssignal der sladrer om kommende aktivitet.

En ting jeg lagde mærke til på Riograndekameraet er den tilsyneladende totale mangel på en sporstopper i sporet længst til venstre. Den var ikke gået her i dk..

Ja, man kan nok forsøge at finde kørplanerne, som omhandler denne station. For selv om omgivelserne og selve livet omkring denne station, er interesant nok, er det jo togene man venter på. Og man kan vente længe. Jeg har set nogle stykker, og de fleste er gods tog.

Avatar

USA`s bedste live stream web camera??

af Jean Henrik ⌂, 4/2 2013, 23:40 (4120 dage siden) @ KimC

Hej her er et tog på fra Rio men hvor er den by - jeg kan ikke finde den-
er det i USA eller Australien - tids foskellen passer med Australien ????
Hilsen Jean Henrik

[image]

USA`s bedste live stream web camera??

af Thorbjørn, 5/2 2013, 00:19 (4120 dage siden) @ Jean Henrik

Det er ikke Rio, men Roanosa Colorado

USA`s bedste live stream web camera??

af KimC, 5/2 2013, 07:07 (4119 dage siden) @ Thorbjørn

Det er ikke Rio, men Roanosa Colorado

Tak for tippet. Det løser jo også spørgsmålet om den manglende sporstopper!

Avatar

USA`s bedste live stream web camera??

af Jean Henrik ⌂, 5/2 2013, 07:39 (4119 dage siden) @ KimC

Roanosa Colorado.

Jaa et herligt sted og der er sikkert mange andre gode steder og sporsystemer i USA.
Her er bare lige et par foto og vedr. dette sporstop - hvor er det viste damplok.

hilsen Jean Henrik

[image]
[image]
[image]

USA`s bedste live stream web camera??

af Woodi, 4/2 2013, 13:30 (4120 dage siden) @ Lennart H

Tiden er i hvert fald ikke real-time i den fra Riogrande-cam, tidsforskellen mellen DK og der er ca. -6 timer, men time-lab skriver p.t 13 her i DK, mens den er 20 i Riogrande-cam og mørkt, så timeren passer - men det er ikke Live.

--
[image]

USA`s bedste live stream web camera??

af Lennart H, 5/2 2013, 05:14 (4119 dage siden) @ Woodi
redigeret af Lennart H, 5/2 2013, 05:29

Tiden er i hvert fald ikke real-time i den fra Riogrande-cam, tidsforskellen mellen DK og der er ca. -6 timer, men time-lab skriver p.t 13 her i DK, mens den er 20 i Riogrande-cam og mørkt, så timeren passer - men det er ikke Live.


Hej woodi. Det underlige er, at i USA bruger de ikke ( så vidt jeg ved ) 24 timers uret. Så hvis der er tale om et ur, det vi ser, burde der stå 8 pm ikke? Jeg har selv undret mig over det. Men hvis der er tale om et ur, så er det desværre ikke live. Jeg tænker på, om de bare har sat et 24 timers minut/time tæller op på skærmen, i stedet for et ur.

USA`s bedste live stream web - USA tid

af cslundsten, 5/2 2013, 14:51 (4119 dage siden) @ Jean Henrik

Hej
Jeg har lige undersøgt det med tiden nu - I Danmark er kl. 13.21 og i
Roanosa Colorado er tiden 5.21 i - på webcam står der kl.20.31. ??

Vi er altså 8 timer forud i Danmark.

Kameraet er i Alamosa, Colorado. Jernbanen er San Luis & Rio Grande Railroad, som er en såkaldt shortline. Der er næppe mere end nogle få (gods-)togpar i døgnet. Men derudover er der udflugtstog, i hvert fald i sommerperioden:
http://www.coloradoscenicrails.com/trains/riogrande/

8 timers tidsforskel er korrekt.

Carsten Lundsten

Avatar

USA`s bedste live stream web camera??

af Jan Nielsen, Nørresundby, 5/2 2013, 14:08 (4119 dage siden) @ Woodi

Tiden er i hvert fald ikke real-time i den fra Riogrande-cam, tidsforskellen mellen DK og der er ca. -6 timer, men time-lab skriver p.t 13 her i DK, mens den er 20 i Riogrande-cam og mørkt, så timeren passer - men det er ikke Live.

Jo det er live cam som det det ses af dette sreen dump er det ved at bliver lyst i horisonten, men uret passer ikke

mvh
Jan[image]

USA`s bedste live stream web camera??

af Thorbjørn, 5/2 2013, 00:22 (4120 dage siden) @ Lennart H

Hej. Jeg er i gang med at finde de bedste sider med live streaming, af jernbane strækninger i USA og Australien.

Her er måske noget der kan bruges http://www.railserve.com/RailCams/

USA`s bedste live stream web camera - link med lyd

af Lennart H, 17/2 2013, 14:04 (4107 dage siden) @ Lennart H

Her er et web cam, der opfylder de to vigtigste kriterier - lyd og godt billede

Horseshoe Curve

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak