Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nedfalden ledning lukker motorvej og jernbane (Jernbanen i dag)

af Benny Lind @, Hadsten, 3/4 2013, 01:18 (4063 dage siden)

- Både motorvejen og jernbanen er spærret. Det er ved Vestbjerg. Vi ved ikke meget mere lige nu, siger vagtchefen ved Nordjyllands Politi til ekstrabladet.dk.

Vestbjerg er en satellitby 11 kilometer fra Aalborg.

Ledningen ligger over jernbanen, men det giver jo ikke voldsomt mange nye problemer. Togtrafikken i området er fortsat hæmmet af den manglende jernbanebro over Limfjorden.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1946959.ece

Nedfalden ledning lukker motorvej og jernbane

af 291132, 3/4 2013, 11:39 (4062 dage siden) @ Benny Lind

Hvorfor gør man ikke som i f.eks. London og lader strømmen løbe i "en tredje skinne"? Det må da give nogle fordele - i hvert fald slipper man for nedfaldne køreledninger.

Nedfalden ledning lukker motorvej og jernbane

af andersj, Aalborg, 3/4 2013, 11:50 (4062 dage siden) @ 291132

Hvorfor gør man ikke som i f.eks. London og lader strømmen løbe i "en tredje skinne"? Det må da give nogle fordele - i hvert fald slipper man for nedfaldne køreledninger.

Der er ikke tale om en køreledning, men en højspændingsledning. Der er ikke køreledninger på jernbanen nord for Fredericia.

Nedfalden ledning lukker motorvej og jernbane

af 291132, 3/4 2013, 11:56 (4062 dage siden) @ andersj

Jeg fik læst det første indlæg lidt for hurtigt - men mit spørgsmål er vel stadig interessant nok.

Avatar

Nedfalden ledning lukker motorvej og jernbane

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 3/4 2013, 18:34 (4062 dage siden) @ 291132

Jeg fik læst det første indlæg lidt for hurtigt - men mit spørgsmål er vel stadig interessant nok.

Jo, men så start en ny tråd med det emne (men det har jo været diskuteret før).

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Nedfalden ledning lukker motorvej og jernbane

af jaer, 3/4 2013, 11:51 (4062 dage siden) @ 291132

Hvorfor gør man ikke som i f.eks. London og lader strømmen løbe i "en tredje skinne"? Det må da give nogle fordele - i hvert fald slipper man for nedfaldne køreledninger.

I det nordjyske er den meget enkle forklaring, at det ikke er en kørestrømsledning men en el-forsyningsledning, der i øvrigt var spændingsløs:
http://www.nordjyske.dk/nyheder/nedfaldne-ledninger-spaerrede-motorvej/1c8a7bc3-3a93-43...

Den nærmeste kørestrømsledning i det nordlige Jylland er i øvrigt små 250 km borte.

/Jan

DSB MH315Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak