Togproducenten må vel producere alle de IC4-tog de har lyst til (hvis de ellers
magter det), og sende dem hvor som helst hen.
Ja og nej:
Der KAN eksistere eksklusiv-rettigheder på togets design.
Det afgørende er vel hvad der leveres til Danmark, og hvad konsekvenserne er, hvis > der ikke leveres, uanset årsag.
Toget er IKKE taget ud af en "uendelig løbende produktion", det er taget ud af de til DSB producerede togsæt, altså taget fra DSB! De har fået et sæt mindre pga. Berlusconis lyse gaveidé. Derfor er kompensation blevet udbetalt til DSB (og sikkert allerede blevet brugt på at lappe på de resterende sæt).
Det beviser bare hvor uprofessionelle såvel AnsaldoBredda som Berlusconi og co. er!
Libyen er vel i øvrigt et meget godt sted at placere tog, der ikke virker For min skyld kunne de i øvrigt sende andre 83 stk. IC4 af sted til Afrika eller Sydpolen - jeg ville ikke savne dem. Lad os få noget på el a la ICE, eller nogle flere af de gode gamle IC3 (kald mig bare en slags let nymodens nostalgiker)
Tja, sælg dem billigt og læg låg på den sag, det er min mening.
Der er spildt rigeligt af vores penge på det projekt.
Bestillingen af nye tog bør ikke længere administreres af DSB. Man har prioriteret retten til at blande sig uhæmmet i projekteringen alt for højt, og har undladt at få ordentlige garantier og returrettigheder. Slet og ret amatørarbejde på skatteydernes regning...