Nix ikke en gammel ørredvogn, men en af Busses gamle Kjødvogne eller rettere vogne til ikke tilsmudsende varer. Senere indsnævret til letfordærvelige varer. Vognene havde litra IV med skruebremse og IG uden. Oprindelig brunmalede, men hurtigt hvidmalede. Bygget i en kort periode omkring 1900.
Om de havde kroge til transport af kødkroppe ved bygningen er usikkert, men de var forberedt til det, bla ved at højden var tilpasset en 1/4 ko eller 1/2 gris.
I 1920'erne blev mange af vognene omdannet mere permanent til Kødtransport og havde rækker af kødkroge. Udenpå blev krogevognene bemalet "KØDVOGN" og fik i 1930'erne gradvist forbedret ventilationen. Men for lige at rydde misforståelser af vejen, så havde vognene aldrig køleindretning, fx iskasser. Kødet skulle holde sig ved hjælp at rigelig med ventilation.
Vognene blev udfaset i 1950'erne og den sidste var vognen i Vemb, dog ikke brugt til kjød i mange år. Og forsvandt først midt i 1970'erne.
Litra var IV-IVK-IG-IGK osv.
Stubbekøbingbanen købte 3-4 stk som de brugte som stykgodsvogne i de sidste år.
Jernbanemuseet har IV 20308 (er egentlig en IVK) og DJK har IGK 20262, begge med skruebremse. Senere blev Busses vogne fremstillede i moderniserede udgaver som IA i 1931 med 4,7 m akselafstand og højt hvælvet tag og IA i 1940 (igen) med 6,0 m akselafstand og svejst undervogn. Under IA opstod også nyere krogevogne som IAK, som også havde rød påskrift med "KØDVOGN" på skydedørene.