Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"2 grønne" (Generelt)

af keld ⌂, Malling, 24/11 2013, 09:40 (3806 dage siden)

Det er ikke nogen gættekonkurrence, men blot nogle stemningsfyldte billeder, som jeg gerne vil dele med andre.

[image]
MY 1149, Ringsted – Roskilde, okt 1979

[image]
Roskilde – Borup, okt 1979

[image]
Roskilde – Ringsted, okt 1979

[image]
Rødby F øst, okt 1979

[image]
Korsør – Ringsted, englænderbro, okt 1979

[image]
Slagelse – Roskilde, okt 1979

Kan nogen komme med en mere præcis stedangivelse, vil det være meget velkomment.

ohne Gewähr, (som de skriver i Tyskland)

M.v.h.
Keld Zumbach

"2 grønne"

af Holger Sørensen, Hedehusene, 24/11 2013, 11:09 (3806 dage siden) @ keld

Sikkert Dyndet mellem Kværkeby og Borup. Bemærk broen i baggrunden ved Dyndet. Og på kilometerstenen står 51, som var ved Dyndet.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

"2 grønne"

af Holger Sørensen, Hedehusene, 24/11 2013, 15:11 (3806 dage siden) @ Holger Sørensen

Og Ro - Bo okt. 79 er hvor det indadgående Nordvestbanespor forløber under den sjællandske Vestbane i km 35,9; rækværket på broen kan ses.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

"2 grønne"

af Tage Crillesen @, 24/11 2013, 13:30 (3806 dage siden) @ keld

Hej Keld
Jeg tager en enkel GRØN og nyder de flotte foto. Det er jo søndag.
M.V.H. Tage

"2 grønne"

af Rask Ingemann Lambertsen, 24/11 2013, 16:12 (3806 dage siden) @ keld

Keld Zumbach skrev:

Det er ikke nogen gættekonkurrence, men blot nogle stemningsfyldte billeder, som jeg gerne vil dele med andre.

[image]
Rødby F øst, okt 1979

Sporet ender i en færge og signalet viser "Kør igennem". Et glimrende motiv hvis man opfatter modsætningen i det.
Billedet er også interessant, fordi det viser en signalopstilling, som i 1987 - 8 år senere - blev indført i sikkerhedsreglementet m.m. med betegnelsen vekselspor, men altså længe inden fandtes mellem Rødby Øst og Rødby Færge.

Søndag den 20. oktober 2013 var Nordsjællands Veterantog ude at køre i forbindelse med åbent hus i Rungsted Remise. Togene blev fremført af K 582. Jeg tog et par billeder, hvoraf det første viser indkørslen til København G kl. 13:04 og det andet viser indkørslen til Vigerslev kl. 13:10.

[image][image]

Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

"2 grønne"

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, 24/11 2013, 23:18 (3806 dage siden) @ Rasmus Mikkelsen

Prøv du at sige det til underviseren, så er du "dumpet" :-P

"2 grønne"

af Morten812 ⌂, Randers, 24/11 2013, 17:53 (3806 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Keld Zumbach skrev:

Det er ikke nogen gættekonkurrence, men blot nogle stemningsfyldte billeder, som jeg gerne vil dele med andre.

[image]
Rødby F øst, okt 1979


Sporet ender i en færge og signalet viser "Kør igennem". Et glimrende motiv hvis man opfatter modsætningen i det.
Billedet er også interessant, fordi det viser en signalopstilling, som i 1987 - 8 år senere - blev indført i sikkerhedsreglementet m.m. med betegnelsen vekselspor, men altså længe inden fandtes mellem Rødby Øst og Rødby Færge.

Er vel ikke så ulogisk når det kommer til stykket.. selvom det virker sådant. at der er "2 grønne" i U-signalet i Rødby Øst, siger vel bare at der er 'Kør' i det efterfølgende I-signal på Rødby Færge - mig bekendt er der kun små 500 meter fra stationsgrænsen på Rødby Øst til ditto Rødby Færge.

"2 grønne"

af Morten Petersen, 24/11 2013, 17:58 (3806 dage siden) @ Morten812

Hej

Det var vel også derfor at strækningen var en bilag 3 strækning forsynet med "F" mærker på de steder hvor der ikke kunne forsignalers igennem forrige hovedsignal, det samme som Rf og Rfø er jo lavet på samme måde i Nf, Nfv.
Disse "F" er jo så mange år senere blev "klasket" op overalt.
Men fede skud, lad os endelig se flere af den slags.

Mvh Morten

"2 grønne"

af Morten812 ⌂, Randers, 24/11 2013, 18:08 (3806 dage siden) @ Morten Petersen

Ved godt TIB ikke er tidsvarende idag, men her det skematisk i Rødby:


[image]

Undre mig lidt man har valgt denne løsning dengang istedet for et SU/SI signal i de 2 spor mellem Rødby Øst og Rødby Færge og lavet det til en station i stedet.

"2 grønne"

af Morten Petersen, 24/11 2013, 19:23 (3806 dage siden) @ Morten812

Hej

Det kunne måske have noget at gøre med at SI/SU signalerne ikke var særlig udbredt i starten af 60erne da man projekterede det, som skrevet tidligere er Nykøbing jo lavet på samme måde.

Mvh Morten

"2 grønne"

af JensenJ @, Fredericia, 24/11 2013, 22:34 (3806 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Billedet er også interessant, fordi det viser en signalopstilling, som i 1987 - 8 år senere - blev indført i sikkerhedsreglementet m.m. med betegnelsen vekselspor, men altså længe inden fandtes mellem Rødby Øst og Rødby Færge.

Det var vel det samme der fandtes mellem Odense og Fruens Bøge inden 'Godstogssporet' blev kappet ved Odense Sygehus.

Med venlig hilsen Jens

"2 grønne"

af Gjæst, 24/11 2013, 23:10 (3806 dage siden) @ JensenJ

Billedet er også interessant, fordi det viser en signalopstilling, som i 1987 - 8 år senere - blev indført i sikkerhedsreglementet m.m. med betegnelsen vekselspor, men altså længe inden fandtes mellem Rødby Øst og Rødby Færge.


Det var vel det samme der fandtes mellem Odense og Fruens Bøge inden 'Godstogssporet' blev kappet ved Odense Sygehus.

Begge var to enkeltspor. Det havde intet med vekselspor at gøre.

"2 grønne"

af Jakob Hestbæk, 25/11 2013, 16:55 (3805 dage siden) @ Gjæst

Begge var to enkeltspor.

Var det det?
Er der nogen der har lidt dokumentation for det?

Jeg havde en forestilling om at der var ét strækningsspor og ét rangerspor. I stil med det vi har nu mellem København G og København H eller mellem Taastrup og Høje Tåstrup. Altså hvor det er muligt at rangere mellem de to stationspar uden at se hovedsignaler

"2 grønne"

af JensenJ @, Fredericia, 26/11 2013, 09:10 (3804 dage siden) @ Gjæst

Begge var to enkeltspor. Det havde intet med vekselspor at gøre.

Begrebet vekselspor var ikke opfundet dengang de to spor var i drift, men havde det været det, er jeg overbevist om at de to spor havde været defineret som vekselspor, da driften på dem var direkte sammenlignelig med dagens vekselsporsdrift.

Fra den gyldige SR's definitioner:

Vekselspor:
To eller flere parallelle hovedspor med vekselsporsdrift. Hvert
hovedspor betragtes som et enkeltsporet banestykke.

Vekselsporsdrift:
Kørsel ad to eller flere parallelle hovedspor med valgfri
sporbenyttelse og køreretning.

Med venlig hilsen Jens

"2 grønne"

af Poul Andersen, 26/11 2013, 09:32 (3804 dage siden) @ JensenJ

Begge var to enkeltspor. Det havde intet med vekselspor at gøre.


Begrebet vekselspor var ikke opfundet dengang de to spor var i drift, men havde det været det, er jeg overbevist om at de to spor havde været defineret som vekselspor, da driften på dem var direkte sammenlignelig med dagens vekselsporsdrift.

Fra den gyldige SR's definitioner:

Vekselspor:
To eller flere parallelle hovedspor med vekselsporsdrift. Hvert
hovedspor betragtes som et enkeltsporet banestykke.

Vekselsporsdrift:
Kørsel ad to eller flere parallelle hovedspor med valgfri
sporbenyttelse og køreretning.

Med venlig hilsen Jens

... og så vidt jeg husker - det er jo mange år siden - var der i en eller anden plan
anført hvilke tog der anvendte "Persontogssporet" og hvilke der anvendte "Godstogssporet".

Mvh.
Poul.

"2 grønne"

af Svend, 26/11 2013, 10:01 (3804 dage siden) @ Poul Andersen

... og så vidt jeg husker - det er jo mange år siden - var der i en eller anden plan
anført hvilke tog der anvendte "Persontogssporet" og hvilke der anvendte "Godstogssporet".

Netop, det stod anført i tjenestekøreplanen

--
Svend

"2 grønne"

af h087 ⌂, køge, 26/11 2013, 10:35 (3804 dage siden) @ Svend

:-) :-) ;-) ;-)

diverse tjenestekøreplaner igennem årene

[image]

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

"2 grønne"

af Gjæst, 26/11 2013, 13:41 (3804 dage siden) @ JensenJ

Vekselsporsdrift:
Kørsel ad to eller flere parallelle hovedspor med valgfri
sporbenyttelse og køreretning.

De to nævnte tilfælde vil ikke kunne betegnes som vekselspor eftersom sporbenyttelsen ikke var valgfri.

"2 grønne"

af keld ⌂, Malling, 26/11 2013, 12:08 (3804 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Fugleflugtslinien blev indviet den 14. maj 1963. Nedenstående billeder er taget i midten af 60’erne, kort tid efter indvielsen. Strækningen til Rødby var enkeltsporet fra Vordingborg. Såvidt jeg husker, stod ved indkørslen til Rødby et indkørselssignal med forgreningsangivelse til højre. Indkørsel i forgreningen viste indkørsel til Rødby Færge (persontog), og indkørsel, lodret visning, var til Rødby øst (godstog). Jeg håber nogen kan enten bekræfte min hukommelse eller korrigere den.

[image]
Indkørslen til Rødby Færge

[image]
Indkørslen til Rødby øst

[image]
Rødby, udsigt mod NØ

M.v.h.
Keld Zumbach

Avatar

"2 grønne" - I-signal Rødby Færge

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 26/11 2013, 12:42 (3804 dage siden) @ keld

Såvidt jeg husker, stod ved indkørslen til Rødby et indkørselssignal med forgreningsangivelse til højre. Indkørsel i forgreningen viste indkørsel til Rødby Færge (persontog), og indkørsel, lodret visning, var til Rødby øst (godstog). Jeg håber nogen kan enten bekræfte min hukommelse eller korrigere den

Kære Keld

Pæren fejler ikke noget;-).

Klik på billedet for højere opløsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
Spor- og signalplan for Rødby Færge. Kilde: "Fugleflugtslinien", Særtryk af "Ingeniøren" Nr. 10 - 15. maj 1963. Klik på billedet for højere opløsning. Arkiv: Thomas Boberg Nielsen.

"2 grønne" - I-signal Rødby Færge

af h087 ⌂, køge, 26/11 2013, 13:38 (3804 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

:-) :-)

og DSBs af samme

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

"2 grønne" - I-signal Rødby Færge

af Holger Sørensen, Hedehusene, 26/11 2013, 14:05 (3804 dage siden) @ h087

Er vi enige om, at det første signal man møder, er I-signalet til Rødby Færge Øst. Ved kørsel "til højre" til de vestligste perronspor 18 og 19 (og 20? i Rf) gennem spor 119 , vises dette med grønt lys skråt op til højre I-signalet ("kør igennem"). Ved kørsel "lige ud" (de østligste perronspor 11 og 12 (og 10)) og godssporene 50-52 i Rfø som lys over hinanden. For godstog der kun skulle til Rfø, blev der vist "gul over grøn". For tog helt til Rf var den normale signalgivning i Rfø "kør igennem" og I-signalet til Rf viste (formentlig) kørsel med begrænset hastighed "gul over grøn"....... forenklet sagt ;-)

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

"2 grønne" - I-signal Rødby Færge

af keld ⌂, Malling, 26/11 2013, 15:18 (3804 dage siden) @ Holger Sørensen

Tusind tak til alle, der har bidraget med meget fin information om Rødby. De 2 grønne, der vises i mit billed ”Rødby F øst, okt 1979”, er altså U-signalet fra Rødby øst. Så blev jeg alligevel lidt klogere. Som tak får i lige et par billeder fra Rødby mdt:

[image]
Rødby mdt, 1988, MH 372 og MH 384

[image]
Rødby mdt, 1988, MH 372, 384 og MT 159 og 164

[image]
Rødby mdt, 1988, MX 1042

[image]
Rødby mdt, 1988, MZ 1451

M.v.h
Keld Zumbach

"2 grønne" - I-signal Rødby Færge

af Morten812 ⌂, Randers, 27/11 2013, 08:56 (3803 dage siden) @ keld

Tusind tak til alle, der har bidraget med meget fin information om Rødby. De 2 grønne, der vises i mit billed ”Rødby F øst, okt 1979”, er altså U-signalet fra Rødby øst. Så blev jeg alligevel lidt klogere. Som tak får i lige et par billeder fra Rødby mdt:

Det tror jeg såmen heller ikke der var nogen tvivl om :-)

[image]

"2 grønne" - I-signal Rødby Færge

af Jens H. Bondesen, 27/11 2013, 18:38 (3803 dage siden) @ Holger Sørensen

Er vi enige om, at det første signal man møder, er I-signalet til Rødby Færge Øst. Ved kørsel "til højre" til de vestligste perronspor 18 og 19 (og 20? i Rf) gennem spor 119 , vises dette med grønt lys skråt op til højre I-signalet ("kør igennem"). Ved kørsel "lige ud" (de østligste perronspor 11 og 12 (og 10)) og godssporene 50-52 i Rfø som lys over hinanden. For godstog der kun skulle til Rfø, blev der vist "gul over grøn". For tog helt til Rf var den normale signalgivning i Rfø "kør igennem" og I-signalet til Rf viste (formentlig) kørsel med begrænset hastighed "gul over grøn"....... forenklet sagt ;-)

Indkørselshastigheden til sporene 11 og 19 på Rf var 90 km/t iflg. TIB(Ø) side 78-3 fra 27.5.1979 (pudsigt nok uden rettelsesbladnr, ej heller på side 77-3).
De to grønne på U-signalet i Rfø spor 111 på Kelds billede forudsætter jo også at der er lodret streg i hastighedsviseren på Rf's I-signal - og (forhåbentlig;-)) kun en enkelt grøn i signalet:
[image]

--
Venlig hilsen
Jens H B

"2 grønne" - I-signal Rødby Færge

af svadosa, 27/11 2013, 19:42 (3803 dage siden) @ Jens H. Bondesen

Er vi enige om, at det første signal man møder, er I-signalet til Rødby Færge Øst. Ved kørsel "til højre" til de vestligste perronspor 18 og 19 (og 20? i Rf) gennem spor 119 , vises dette med grønt lys skråt op til højre I-signalet ("kør igennem"). Ved kørsel "lige ud" (de østligste perronspor 11 og 12 (og 10)) og godssporene 50-52 i Rfø som lys over hinanden. For godstog der kun skulle til Rfø, blev der vist "gul over grøn". For tog helt til Rf var den normale signalgivning i Rfø "kør igennem" og I-signalet til Rf viste (formentlig) kørsel med begrænset hastighed "gul over grøn"....... forenklet sagt ;-)


Indkørselshastigheden til sporene 11 og 19 på Rf var 90 km/t iflg. TIB(Ø) side 78-3 fra 27.5.1979 (pudsigt nok uden rettelsesbladnr, ej heller på side 77-3).
De to grønne på U-signalet i Rfø spor 111 på Kelds billede forudsætter jo også at der er lodret streg i hastighedsviseren på Rf's I-signal - og (forhåbentlig;-)) kun en enkelt grøn i signalet:
[image]

Hvis du, eller andre, ligger inde med gamle tib over rf/rfø fra dengang, vil det være skønt hvis i ville scanne og poste her :)

På forhånd tak

mvh

Lars

"2 grønne" - I-signal Rødby Færge

af Hedegaard, 26/11 2013, 16:48 (3804 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

[image]
Spor- og signalplan for Rødby Færge. Kilde: "Fugleflugtslinien", Særtryk af "Ingeniøren" Nr. 10 - 15. maj 1963. Klik på billedet for højere opløsning. Arkiv: Thomas Boberg Nielsen.

Det fremgår tydeligt, at spor 13 og 17 var omløbspor, men hvilken funktion havde spor 14 og 16?

"2 grønne" - I-signal Rødby Færge

af h087 ⌂, køge, 26/11 2013, 17:26 (3804 dage siden) @ Hedegaard

Hej

:-) :-)

Spor 14 og 16 var opstillingsspor til personvogne

et eller andet sted i bunkerne har jeg noget om hvad de enkelte spor skulle bruges til.
så prøver at grave igen
virkeligheden kunne så sagtens være en anden :-) ;-)

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Rødby Færge - hvis nu dampen !! + noget om en spade

af h087 ⌂, køge, 26/11 2013, 17:44 (3804 dage siden) @ h087

:-) :-)

fandt så lige noget andet

projekttegning til Rødby Færge, såfremt "man havde skint sig" lidt mere + købt sig en ordentlig spade - og fremtidig 3 leje til godsvognsoverførsel

[image]

[image]

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Avatar

Rødby Færge - hvis nu dampen !! + noget om en spade

af Gert, Aalborg, 26/11 2013, 18:29 (3804 dage siden) @ h087

Hvilket årstal er den tegning fra?

Gert

Rødby Færge - hvis nu dampen !! + noget om en spade

af h087 ⌂, køge, 26/11 2013, 18:59 (3804 dage siden) @ Gert

:-) :-)

mener at den er fra fyrrene !!
DSB 1847 - 1947 bøgerne

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

"2 grønne" - I-signal Rødby Færge

af John Hansen ⌂, Od, 26/11 2013, 19:02 (3804 dage siden) @ h087

Spor 14 og 16 var opstillingsspor til personvogne

dette foto fra 1988 set fra kommandoposten i Rødby Færge står netop en sådan stribe personvogne i spor 16 :-)


Mvh. John

--
[image] - Danske & Europæiske jernbaner

"2 grønne" - I-signal Rødby Færge

af svadosa, 27/11 2013, 00:07 (3804 dage siden) @ John Hansen

Har du billeder af selve kommandoposten/centralapparatet?

Mvh

Lars

"2 grønne" - I-signal Rødby Færge

af Anders Madsen, 27/11 2013, 11:44 (3803 dage siden) @ svadosa

Har du billeder af selve kommandoposten/centralapparatet?

Mvh

Lars

Centralapparatet i kommandoposten i Rødby Færge. Hvis billederne ikke er så gode, er det fordi apparatet er gemt i et skab.

[image]

[image]

(Foto: 14. maj 2013 - dagen for Fugleflugtslinjens 50 års jubilæum. AM)

"2 grønne" - I-signal Rødby Færge - spor

af h087 ⌂, køge, 26/11 2013, 22:47 (3804 dage siden) @ h087

:-)

fandt lidt mere
[image]

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

"2 grønne" - I-signal Rødby Færge - spor - damp i 60'erne?

af esni, Frederikssund, 27/11 2013, 07:22 (3803 dage siden) @ h087

Rødby Færge blev oprettet i 1963, mens der stadig var dampdrift

Jeg kan huske at have set damp i Gedser i 1962.

Jeg rejste med tog på sommerferie i Europa og tilbage igen via Rødby Færge i 1964, 1966 og 1967.
Jeg kan intet huske om trækkraft fra dengang (født i 1956)

Da jeg således ikke helt er gammel nok, så må jeg spørge her - var der planmæssigt damp i Rødby, da Fugleflugtslinien startede?

"2 grønne" - I-signal Rødby Færge - spor - damp i 60'erne?

af Holger Sørensen, Hedehusene, 27/11 2013, 09:26 (3803 dage siden) @ esni

Der var ikke planmæssig damp på Fugleflugtslinien. De gange der måske har været udflugter m.m. kan så tælles på få hænder. Jeg kan dog ikke erindre det, men måske andre kan?

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

"2 grønne" - I-signal Rødby Færge - spor - damp i 60'erne?

af esni, Frederikssund, 27/11 2013, 16:14 (3803 dage siden) @ Holger Sørensen

Der var ikke planmæssig damp på Fugleflugtslinien. De gange der måske har været udflugter m.m. kan så tælles på få hænder. Jeg kan dog ikke erindre det, men måske andre kan?

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Super svar

mange tak

esni

"2 grønne"

af svadosa, 24/11 2013, 20:17 (3806 dage siden) @ keld

Flotte billeder!

Har du flere?

"2 grønne" - U-signalet fra Rødby øst

af Gæst, 26/11 2013, 17:18 (3804 dage siden) @ keld


[image]
Rødby F øst, okt 1979
Tusind tak til alle, der har bidraget med meget fin information om Rødby. De 2 grønne, der vises i mit billed ”Rødby F øst, okt 1979”, er altså U-signalet fra Rødby øst.


[image]

Hej Keld. Her er dit U-signal i en ombygget (og forsømt) udgave fra i år. I øvrigt tak for alle dine bidrag, det er mig en fornøjelse og se dine billeder.

P.S. Er der nogen i forum, der kan give en forklaring på konstuktionen. Øverst, på gangbroen, sidder et spil hvormed U-signalet kan hejses op og ned. Noget med solen?

"2 grønne" - U-signalet fra Rødby øst

af Gjæst, 26/11 2013, 17:31 (3804 dage siden) @ Gæst

[image]

P.S. Er der nogen i forum, der kan give en forklaring på konstuktionen. Øverst, på gangbroen, sidder et spil hvormed U-signalet kan hejses op og ned. Noget med solen?

I al sin enkelhed er den pågældende type udliggermast konstrueret til et PU-signal som ved hjælp af spillet kan hejses op så man oppe fra gangbroen kan udføre vedligeholdelse (udskifte lamper, pudse frontglas og lign.).

Avatar

"2 grønne" - U-signalet fra Rødby øst

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 26/11 2013, 18:49 (3804 dage siden) @ Gjæst

[image]

P.S. Er der nogen i forum, der kan give en forklaring på konstuktionen. Øverst, på gangbroen, sidder et spil hvormed U-signalet kan hejses op og ned. Noget med solen?


I al sin enkelhed er den pågældende type udliggermast konstrueret til et PU-signal som ved hjælp af spillet kan hejses op så man oppe fra gangbroen kan udføre vedligeholdelse (udskifte lamper, pudse frontglas og lign.).

...og ikke af hensyn til UT'er? (UT = Udsædvanlig Transport)

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

"2 grønne" - U-signalet fra Rødby øst

af Gjæst, 26/11 2013, 19:41 (3804 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

...og ikke af hensyn til UT'er? (UT = Udsædvanlig Transport)

Nej. Udliggermast og signalophæng respekterer i forvejen UT-profilet.

"2 grønne" - U-signalet fra Rødby øst

af Svend, 26/11 2013, 20:24 (3804 dage siden) @ Gjæst

Udliggermast og signalophæng respekterer i forvejen UT-profilet.

Hvis vi skal være lidt pernittengrynede, er der ikke noget der hedder UT-profilet. Der findes et læsseprofil og et fritrumsprofil for denne strækning. Ved kørsel med usædvanlige transporter undersøges, om en sådan genstand (et signal) kan passeres uden videre eller med restriktioner (lavere hastighed).

--
Svend

"2 grønne"

af Rask Ingemann Lambertsen, 4/2 2014, 21:54 (3734 dage siden) @ keld

Ukendt EG med tog 41911 fra Sverige 25/10-2013 kl. 16:39 (ca. +20) ved Vigerslev st. mens der stadig var farver tilbage i vegetationen.
[image]

Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

"2 grønne" på Københavns Lufthavn, Kastrup station

af Rask Ingemann Lambertsen, 4/6 2014, 21:40 (3614 dage siden) @ keld

Keld Zumbach skrev:

Det er ikke nogen gættekonkurrence, men blot nogle stemningsfyldte billeder, som jeg gerne vil dele med andre.

Jeg var lige forbi Amager Landevej mens chancen var der [1] for at få et af de ellers sjældne billeder i kassen. Det var 185 321 + vogne som GD 42732, der kl. 17:35 passerede km 9,8 mellem Tårnby og Københavns Lufthavn, Kastrup (ca. -17) og fik "Kør igennem".
[image][image]

Biltrafikken forhindrede mig desværre i at få tog og signal med på samme billede.

[1] Normalt er togtrafikken på denne tid af døgnet for tæt til at få en togvej helt ud til midten af tunnellen fra I-signalet, men aflysningerne på grund af strejken hos Veolia har gjort det muligt.

Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak