Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Miljøvismænd: DSB kan spare yderligere en milliard

af Lue., 26/2 2014, 16:11 (3731 dage siden) @ Krabsen

Spare, spare og spare det er sgu det eneste man tænker man på. Man kan også spare for meget efter min mening. Alle vil gerne have bedre tog mere service men det koster, men det vil man ikke betale for.

Miljøvismænd: DSB kan spare yderligere en milliard

af steenth, 26/2 2014, 17:22 (3731 dage siden) @ Lue.

Spare, spare og spare det er sgu det eneste man tænker man på. Man kan også spare for meget efter min mening. Alle vil gerne have bedre tog mere service men det koster, men det vil man ikke betale for.

Der er meget an på hvordan man opnår en besparelse. Man kan indfører enmandsbetjening hvis det ikke giver værdi at have fast personale i toget eller effektiviseringer ved at fx. omlægge arbejdsgange.

Miljøvismænd: DSB kan spare yderligere en milliard

af Jens Olsen, 26/2 2014, 19:15 (3730 dage siden) @ Lue.

Spare, spare og spare det er sgu det eneste man tænker man på. Man kan også spare for meget efter min mening. Alle vil gerne have bedre tog mere service men det koster, men det vil man ikke betale for.

At spare på udgifterne er da en sund ting. Jernbanetransport er da ALT for dyr. Husk på at det er andre folks penge man kører for, når man sætter sig ind i et tog. Hovedparten af Danmarks befolkning (som gennem skatten betaler til det dyre jernbanenet) befordrer sig, så vidt jeg ved, på anden vis.

Miljøvismænd: DSB kan spare yderligere en milliard

af h087 ⌂, køge, 26/2 2014, 22:17 (3730 dage siden) @ Jens Olsen

:-)

"Hovedparten af Danmarks befolkning (som gennem skatten betaler til det dyre jernbanenet) befordrer sig, så vidt jeg ved, på anden vis"

jeps, og det betaler de ikke nok for, samt at de forurener aht samlet - og os andre der ikke bruger denne befordringsmetode, betaler også til dette og lider under forureningen - så, som Helle Vestager og Margrethe Thorning ( det jo lige fedt ) som jo så dejligt udtrykker det - sådan er det jo bare !!:-D :-D :-D

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Avatar

Miljøvismænd: DSB kan spare yderligere en milliard

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 27/2 2014, 09:30 (3730 dage siden) @ h087

jeps, og det betaler de ikke nok for, samt at de forurener aht samlet

Det er jeg faktisk ikke helt sikker på at du har ret i, men nu spekulerer vi.

Jeg skal citere en bekendt, der arbejder med Movias busser i hovedstadområdet. Der er det blevet god værkstedshumor at kalde dieselbusserne for luftrensere, for der er idag så meget filterværk på udstødningen i de nyeste busser der kører i København, at udstødningen er renere en den luft de indsuger inde i midtbyen!
(Det er nok mht partikler)

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Miljøvismænd: DSB kan spare yderligere en milliard

af Svend, 27/2 2014, 10:29 (3730 dage siden) @ Krabsen
redigeret af Svend, 27/2 2014, 10:47

Fra dagens (torsdag den 27.02.2014) udgave af Politiken:

”Magnus Heunicke, transportminister siger til b.dk, efter Det Miljøøkonomiske Råd erkender at have taget fejl, mht. om DSB kan spare 1 mia. kr.:
”Jeg må desværre sige, at Det Miljøøkonomiske Råds opgørelser er ret uforståelige og indeholder alvorlige fejl. Det er dybt bekymrende, og det overrasker mig meget”

At Tænke Sig skriver:
”Hvad hedder de statslige eksperter, der fejlagtigt har hævdet, at DSB kan spare en milliard?
Svar: Misvismændene

Læs også her
http://www.infomedia.dk/mo/ShowArticle.aspx?Duid=e4484d7a&UrlID=e4833cd9-356c-4e8c-...

--
Svend

Miljøvismænd: DSB kan spare yderligere en milliard

af Svend, 28/2 2014, 00:22 (3729 dage siden) @ re20000

Ja, man skal ikke kopiere selve teksten og (gen)bruge den andre steder.....;-)

--
Svend

Jernbanebøger

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje. Pris 150 kr.

Læs mere
Svenska-lok
Jærnbanen gennem 100 aar
Jærnbanen gennem 100 aar

Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak