Godstog fra Århus (Generelt)
To MY i rød/hvid udgave kørte sydpå fra Århus kl. ca. 15.35 med et stort antal 4-akslede bærevogne af en slags. Jeg vil tro der var ca 4-500 meter.
Mvh
Georg
af Georg Schmidt, 16/4 2014, 16:30 (3666 dage siden)
To MY i rød/hvid udgave kørte sydpå fra Århus kl. ca. 15.35 med et stort antal 4-akslede bærevogne af en slags. Jeg vil tro der var ca 4-500 meter.
Mvh
Georg
af OD, Od , 16/4 2014, 16:45 (3666 dage siden) @ Georg Schmidt
To MY i rød/hvid udgave kørte sydpå fra Århus kl. ca. 15.35 med et stort antal 4-akslede bærevogne af en slags. Jeg vil tro der var ca 4-500 meter.
1134 + 1122 + 20 tomme skinnevogne.
Mvh. Ole
af Børge Sundahl, 16/4 2014, 19:30 (3666 dage siden) @ OD, Od
Jeg så de kørte nordpå forleden dag. Jeg ved ikke hvor skinnerne skulle hen.
Mvh Børge
af Poul Andersen, 16/4 2014, 19:59 (3666 dage siden) @ Børge Sundahl
Jeg så de kørte nordpå forleden dag. Jeg ved ikke hvor skinnerne skulle hen.
Mvh Børge
Frederikshavn, hvor der skal ske en sporombygning/ændring, således at Skagensbanen bliver ført direkte ind til perron.
Mvh.
Poul.
af jaer, 16/4 2014, 21:38 (3666 dage siden) @ Poul Andersen
Og så skal de sidste knapt 3 km spor før Frederikshavn også fornyes. Dette stykke var ikke med i 2012.
Der skal også udveksles skinner og sveller i alle 4 perronspor på stationen samt saneres i sporskifter.
/Jan
af andersj, Aalborg, 17/4 2014, 11:07 (3665 dage siden) @ Poul Andersen
Jeg så de kørte nordpå forleden dag. Jeg ved ikke hvor skinnerne skulle hen.
Mvh Børge
Frederikshavn, hvor der skal ske en sporombygning/ændring, således at Skagensbanen bliver ført direkte ind til perron.Mvh.
Poul.
Er der nogle der ved hvornår spoarbejdet finder sted?. Der står hverken noget på Banedanmarks, DSBs eller Nordjyske Jernbaners hjemmeside om kommende ændringer.
af jaer, 17/4 2014, 14:07 (3665 dage siden) @ andersj
Der arbejdes med spor 3 og 4 de næste par uger. Også på godspladsen sker der sandsynligvis noget, ligesom de forbedrede gravearbejder til den direkte indføring af Skagensbanen er i gang. Spor etableres efterfølgende.
Omkring 16. Maj ilægges det nordlige sporskifte (01b kommer det til at hedde), og i de følgende uger samles det hele. I den første uge af juni sker der ombygning af spor 1 og 2.
/Jan
af jaer, 9/5 2014, 07:09 (3643 dage siden) @ jaer
På Nordjyske.dk er der billeder fra det igangværende sporarbejde i Frederikshavn:Skagensbanen og DSB går hver til sit
/Jan
af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 16/4 2014, 21:22 (3666 dage siden) @ Børge Sundahl
redigeret af Carsten B. Thomsen, 16/4 2014, 21:36
Jeg så de kørte nordpå forleden dag. Jeg ved ikke hvor skinnerne skulle hen.
Mvh Børge
Hwj Børge
De skulle efter al sandsynlighed til endestationen heroppe nordpå.
I hvert fald holdt MY 1122 langs med Kragholmen i søndags (den 13. april 2014) med et træk med skinnestrenge på krogen:
Et par dage senere var nogle af disse lagt ud langs indkørslen til Fh - her set fra begge sider af broen for Skagensvej hhv. den 15. og den 16. april 2014:
Og nogle af dem er pr. 16. april 2014 lagt ud langs Spor 3:
(På billedet ses MG 61 (netop ankommet fra Aalborg som Re 3253) i Spor 1 og MG 62 (netop ankommet fra "risten" og snart klar til at afgå til Aalborg som Re 3268) i Spor 3).
Svellerne ankommer derimod på meeeeget miljøvenlig og meeeeget CO2-besparende vis, nemlig på ryggen af en lastbil og ligger her den 13. april 2014 klar til brug:
Ballasten er til gengæld blevet sejlet til Frederikshavn Havn og blev losset ved Pier 4 (det plejer at være ved Mellemkaj, men her er Orskov Yard p.t. igang med at svejse nogle ganske store ben sammen til et vindmøllespecialskib) - heraf haves dog ingen billeder.
Et par Xtg-vogne og Aarsleffs Fccs-vogne er her den 16. april 2014 også i Fh for at være med i løjerne:
Mon ikke at der er nogen, der ikke får tid til at gå i kirke i Påsken, fordi de skal "lege med skinner" ?
--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
af Stephan Aller, 16/4 2014, 22:12 (3666 dage siden) @ OD, Od
To MY i rød/hvid udgave kørte sydpå fra Århus kl. ca. 15.35 med et stort antal 4-akslede bærevogne af en slags. Jeg vil tro der var ca 4-500 meter.
1134 + 1122 + 20 tomme skinnevogne.Mvh. Ole
Lidt billeder fra turen:
http://www.diesellokomotiv.dk/mit-arbejde-my-job-2011-2014/?pid=1181
http://www.diesellokomotiv.dk/mit-arbejde-my-job-2011-2014/?pid=1186
http://www.diesellokomotiv.dk/mit-arbejde-my-job-2011-2014/?pid=1182
http://www.diesellokomotiv.dk/mit-arbejde-my-job-2011-2014/?pid=1183
http://www.diesellokomotiv.dk/mit-arbejde-my-job-2011-2014/?pid=1184
http://www.diesellokomotiv.dk/mit-arbejde-my-job-2011-2014/?pid=1185
//Stephan
af Niels Munch, 16/4 2014, 22:20 (3666 dage siden) @ Stephan Aller
M.v.h.
Niels
af Henning Knudsen , 16/4 2014, 20:13 (3666 dage siden) @ Georg Schmidt
Jeg så det og fik billede af det fra den gamle bro syd for Ellidshøj i dag. Det var helt tilfældigt at det kom mens jeg stod der. Jeg var deroppe for at tage billeder af llidshøj og skørping stationer. Jeg prøver at sette billedet ind. Det vil bare ikke rigtig lykkes for mig længere.
Mvh Henning
af Stephan Aller, 16/4 2014, 22:09 (3666 dage siden) @ Henning Knudsen
Jeg så det og fik billede af det fra den gamle bro syd for Ellidshøj i dag. Det var helt tilfældigt at det kom mens jeg stod der. Jeg var deroppe for at tage billeder af llidshøj og skørping stationer. Jeg prøver at sette billedet ind. Det vil bare ikke rigtig lykkes for mig længere.
Mvh Henning
Det så ihvertfald TEMMELIG sportspræget ud da du stod oppe på broen
//Stephan
af Bent Larsen, Kalundborg, 16/4 2014, 23:18 (3666 dage siden) @ Stephan Aller
Hej
Det var så MY 1134 og 1122 der havde opgaven, men er det ikke længe siden der har været billeder af MZ 1439, er den ikke med i sjakket mere.
VH
Bent Larsen
af Morten Larsen, Nørresundby, 17/4 2014, 13:55 (3665 dage siden) @ Bent Larsen
Passage af Lindholm station
--
Mvh Morten L.