Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mere Ardelt, Nr. 137 der rangerer i Svendborg

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 26/1 2011, 17:52 (4842 dage siden)

Her kommer det sidste billede for denne omgang. Det er et af mine yndlingsfotos.

Det er taget den 25. juli 1985 i Svendborg, og viser Ardelt 137 der rangerer over havneoverkørslen, med vogne til dagens godstog til Odense. Kiosken til venstre var en fast del af miljøet, ligesom pølseboden der var helt til højre udenfor billedet.

På et tidspunkt vil jeg lægge noget mere ind med Ardeltrangering i Svendborg, såfremt det har interesse.

Mvh
Claus

[image]
Foto: Claus Hansen

Mere Ardelt, Nr. 137 der rangerer i Svendborg

af Ulrik Ernst, 26/1 2011, 18:13 (4842 dage siden) @ Claus E. Hansen

Kan godt huske har været forbi da kiosken og grillen var i funktion syntes simpelhen der forsvandt en god bid havne og jernbane miljø da den nye vej kom til også selv om gods området have ligget tomt i mange år på det tidspunkt jeg var forbi :-(
men bøjer mig fordi som cykelist er det nye vej anlæg med cykelsti bare luksus :-D
I dag er grillen plastret til i spånplader så grafitti folket kan øve sig der i ro og mag inde de skal ud og male tog :-( :-(
Tror ikke du bliver upopulær ved af lægge flere billeder ind en anden god gang :-D

Mere Ardelt, Nr. 137 der rangerer i Svendborg

af martin, 26/1 2011, 19:21 (4841 dage siden) @ Claus E. Hansen

Hej Claus
Lig endelig mere ind af den slags :-P

Mere Ardelt, Nr. 137 der rangerer i Svendborg

af Søren Nygaard, 27/1 2011, 12:31 (4841 dage siden) @ Claus E. Hansen

Det har interesse!!:-)

Mere Ardelt, Nr. 137 der rangerer i Svendborg, + 1 foto

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 27/1 2011, 15:30 (4841 dage siden) @ Søren Nygaard

Jamen så er der her lige et billede mere, også fra den 25. juli 1985. Her holdes der en pause i rangeringen. Det ser ud til at være med den samme vogn som på første foto. Og sandsynligvis en fra Kellogg´s, der var en særdeles god kunde i mange år.

I dag pløjer der sig en stor vej igennem området. Men der var heller ikke noget gods til sidst, det forsvandt desværre helt. Og det satte nok for alvor ind, i forbindelse med Kellogg´s lukning og flytning. I skolen i Svendborg, husker jeg helt tydeligt at det var det helt store, når der skulle være virksomhedsbesøg hos Kellogg´s. Det førte nemlig nogen små æsker med produkterne med sig hjem :-)

Mvh
Claus

[image]
Foto: Claus Hansen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak