Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Satire: Rejsekorts prissystem er meget nemt

af Jakob, 9/8 2014, 09:00 (3555 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Fra artiklen:

"»Selvfølgelig skal man gøre en indsats for at forstå, hvordan det hænger sammen, men folk vil jo have alting serveret på et sølvfad,"

Det er en så eminent beskrivelse af 98,5% af alle passagerers problemer.

Satire: Rejsekorts prissystem er meget nemt

af Gæst, 9/8 2014, 11:39 (3555 dage siden) @ Jakob

Fra artiklen:

"»Selvfølgelig skal man gøre en indsats for at forstå, hvordan det hænger sammen, men folk vil jo have alting serveret på et sølvfad,"

Det er en så eminent beskrivelse af 98,5% af alle passagerers problemer.

Lige præcis! Det skal kræve viljestyrke at bruge kollektiv trafik.

Satire: Rejsekorts prissystem er meget nemt

af Fysikeren, 9/8 2014, 12:02 (3555 dage siden) @ Gæst

Fra artiklen:

"»Selvfølgelig skal man gøre en indsats for at forstå, hvordan det hænger sammen, men folk vil jo have alting serveret på et sølvfad,"

Det er en så eminent beskrivelse af 98,5% af alle passagerers problemer.


Lige præcis! Det skal kræve viljestyrke at bruge kollektiv trafik.

Jeg formoder, at problemet er, at I ligesom flertallet af danskerne har lært de gamle taksttabeller (for klippekort osv.) for alle takstområder i hele landet uden ad, og derfor ikke orker at lære Rejsekortets tabeller uden ad. Men glem de gamle tabeller og lær de nye uden af, det er ikke så svært ;)

Satire: Rejsekorts prissystem er meget nemt

af Thorbjørn, 9/8 2014, 12:15 (3555 dage siden) @ Fysikeren

Jeg formoder, at problemet er, at I ligesom flertallet af danskerne har lært de gamle taksttabeller (for klippekort osv.) for alle takstområder i hele landet uden ad, og derfor ikke orker at lære Rejsekortets tabeller uden ad. Men glem de gamle tabeller og lær de nye uden af, det er ikke så svært ;)

Nej, det er da ikke noget problem, det er blot at gå i gang og det hele kan læres på enkel vis ved hjælp af denne Rejsekortprisstrukturvejledning, det er kun 15 sider;-)

Satire: Rejsekorts prissystem er meget nemt

af Fysikeren, 9/8 2014, 12:24 (3555 dage siden) @ Thorbjørn

Jeg formoder, at problemet er, at I ligesom flertallet af danskerne har lært de gamle taksttabeller (for klippekort osv.) for alle takstområder i hele landet uden ad, og derfor ikke orker at lære Rejsekortets tabeller uden ad. Men glem de gamle tabeller og lær de nye uden af, det er ikke så svært ;)


Nej, det er da ikke noget problem, det er blot at gå i gang og det hele kan læres på enkel vis ved hjælp af denne Rejsekortprisstrukturvejledning, det er kun 15 sider;-)

Nemlig. Spøg til side, den er faktisk blevet bedre. I dag er der 11 taksttabeller over zoneområder. Da jeg første gang læste den, var der 24 tabeller. Til januar vil man komme ned på 7-8 tabeller, såvidt jeg ved. Så der sker forbedringer og harmoniseringer. At de burde være kommet med det samme, er så en anden side af sagen.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak