Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forummet

af andersj, Aalborg, 2/2 2011, 14:33 (4834 dage siden)

Hejsa

Godt forum, hvor der sker meget mere end der gør på andre togfora i øjeblikket, men der ligger problemet også, for i dette system forsvinder trådene hurtigt, og hvis man ikke tjekker flere gange dagligt er det umuligt at følge med i nye indlæg. Derfor kommer der også mange tråde om det samme emne, fordi det er alt for uoverkommeligt at bladre rundt på de mange sider, og de tråde der eksistere bliver også uoverskuelige når de forskellige indlæg ikke ligger i orden tidsmæssigt (når man svarer på 2 forskellige indlæg)
.Desuden er det også lidt irriterende ikke at kunne se hele tråden med det samme, men kun hvert enkelt indlæg, men det er det mindste problem.

Hvis det er muligt at flytte forummets data til et andet forumsystem fx. PHPBB eller noget lignende det på tog-sim.dk .

Ellers rigtig godt gået i det hele taget med denne hjemmeside og dens store og enestående database, med billeder tegninger og oplysninger!

Forummet

af JJ, 2/2 2011, 14:52 (4834 dage siden) @ andersj

en løsning kan jo måske være at logge ind i forum, og kunne vise egne indlæg, det er set med succes andre steder

JJ

Forummet

af Tramways.dk, 3/2 2011, 03:15 (4833 dage siden) @ andersj

Ganske enig. Det er synd at mange tråde uddør efter få dage, simpelthen fordi folk er så aktive, og gavmilde med nye tråde. PHPBB har jeg selv erfaring med, både som administrator og bruger, og det fungerer bare super godt, særligt når man har at gøre med et forum, der er så ressourcestærkt som dette. PHPBB er vejen frem! ;-)

Avatar

Forummet

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 3/2 2011, 05:52 (4833 dage siden) @ andersj

Hvis du klikker på "Tabel visning" vises forummet i tabelform, som er standardvisning i mange andre forumprogrammer. Hvis du klikker på "Opstilling" bliver alle indlæg sorteret med nyeste indlæg først. Indlæg forsvinder ikke i forummet; hvis de ryger om på side 2, så er det blot at skifte til side 2 og læse videre.
Jeg har dog overvejet, om jeg skal indføre underkategorier i forummet. I kan evt. selv afprøve det på http://www.jvmv2.se/forum/ og fortælle mig, om I synes det er en god idé.

--
[image]

Forummet

af UTJ, 3/2 2011, 06:39 (4833 dage siden) @ Tommy Nilsson

Jeg har dog overvejet, om jeg skal indføre underkategorier i forummet. I kan evt. selv afprøve det på http://www.jvmv2.se/forum/ og fortælle mig, om I synes det er en god idé.

Det fungerer udmærket på det svenske forum. Det er vigtigt at bevare overblikket sådan som det vises i dag. Men sorteringemekanismer som på jernbanehistorisk forum er fine. På sporskiftet er det alt for opdelt med paralleldiskussioner til følge. At kunne se det hele på samme tid giver også et mere levende forum og lettere at se hvilke diskussioner der pt rør på sig.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak