Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Arkil i Odense i dag (4 fotos) (Jernbanen i dag)

af OD, Od ⌂, 24/10 2014, 20:27 (3473 dage siden)

Trolje 146.
[image]

99 86 9681 417-2.
[image]

99 86 9681 417-2.
[image]

70 86 9501 830-7.
[image]

Arkil i Odense i dag (4 fotos)

af KimC, 25/10 2014, 08:40 (3473 dage siden) @ OD, Od

Tak for billederne.

70 86 9501 830-7.
[image]

Er det kun mig, eller er der noget skovturs-vogn-agtigt over den her?

Arkil i Odense i dag (4 fotos)

af Niels Munch, 25/10 2014, 09:10 (3473 dage siden) @ KimC

70 86 9501 830-7.
[image]


Er det kun mig, eller er der noget skovturs-vogn-agtigt over den her?

En luftig sag, hvis anvendelse for mig indtil videre er en gåde:

[image]
Arkil MiljøTeknik - Køge 31.07.2009(nm).


M.v.h.
Niels

Arkil i Odense i dag (4 fotos)

af OD, Od ⌂, 25/10 2014, 09:28 (3473 dage siden) @ Niels Munch

70 86 9501 830-7.
[image]


Er det kun mig, eller er der noget skovturs-vogn-agtigt over den her?


En luftig sag, hvis anvendelse for mig indtil videre er en gåde:

Bliver vognen ikke anvendt i forbindelse med boringer?

Mvh. Ole

Arkil i Odense i dag (4 fotos)

af Morten, 25/10 2014, 12:07 (3473 dage siden) @ OD, Od

Jo denne vogn bliver brugt til boringer, til at vurdere tilstanden på ballast/underballast. Jeg gætter på den kører mellem Od-Ng. Da der vist forventes noget sporombygning i 2016 der.

Mvh Morten

Arkil i Odense i dag (4 fotos)

af Peter K., 28/10 2014, 09:45 (3470 dage siden) @ Morten

Hej.

Kommer til at tænke på er der nogen sinde udgivet en bog om alle disse mærkelige maskiner og kørertøjer som DSB og ikke mindst Banedanmark m.m. igennemtiderne har ejet/brugt.

Arkil i Odense i dag (4 fotos)

af Peter Andersen, 29/10 2014, 14:10 (3468 dage siden) @ Peter K.

Mig bekendt er der aldrig udgivet nogen bog om emnet.
Men der har for en halv snes år siden været nogle fortegnelser over dette materiel i det hedengangne blad BLOKPOSTEN.
Ikke alt materiel var nummereret, og DSB brugte også nogle tilfældige betegnelser på køretøjerne i starten.
I dag er det ikke kun DSB/Banedanmark, der bruger sådant materiel, men også mange inden- og udenlandske firmaer arbejder på det danske jernbanenet.
Men ofte kan man få mere at vide om køretøjerne ved at kigge på firmaernes hjemmesider.

Arkil i Odense i dag (4 fotos)

af Børge Sundahl, 20/6 2016, 16:25 (2868 dage siden) @ OD, Od

Borerigvognen 950 1 830.

Er den nybygget eller opbygget på en undervogn fra en eller anden godsvogn?

Mvh Børge

Arkil i Odense i dag (4 fotos)

af Niels Munch, 20/6 2016, 16:51 (2868 dage siden) @ Børge Sundahl

Borerigvognen 950 1 830.

Er den nybygget eller opbygget på en undervogn fra en eller anden godsvogn?


Hej Børge,

Vognens nummer, som er 70 86 950 1 830-7, kan (trods forsøgt overmalet) læses på mit foto:

[image]Køge 31.07.2009 Arkil Miljø-Teknik (nm). Klik på billedet for større udgave.

Samme nummer bar én af HTJs skinnetransportvogne 950 1 830-7, en ex Carlsberg-vogn, i familie med disse:

[image]HTJ Skinnetransportvogne, f.v. 70 86 950 1 834-9 og 833-1 med kasserede sporrammer i Fakse Ladeplads, marts 1991 (nm).


Så mon ikke Arkils vogn er ex HTJ?


M.v.h.
Niels

Arkil i Odense i dag (4 fotos)

af OD, Od ⌂, 20/6 2016, 21:49 (2868 dage siden) @ Niels Munch

Jo, det er samme vogn. Jeg har noteret, at den blev solgt til Arkil i 2005.

Arkil i Odense i dag (4 fotos)

af Børge Sundahl, 20/6 2016, 23:10 (2868 dage siden) @ OD, Od

OK tak for opl.

Børge

Nye vognender på Arkil 70 86 9501 830-7 (3 billeder)

af Rask Ingemann Lambertsen, 23/6 2016, 00:02 (2866 dage siden) @ OD, Od

OD skrev fredag 24. oktober, 2014:

Trolje 146.
[image]
70 86 9501 830-7.
[image]

Vognenderne er blevet udskiftet! Jeg optog disse to billeder på Maskindepotet København G 2016-04-20, hvor man tilsyneladende var ved at udføre lygtekontrol. Læg mærke til den nye placering af vinduer og lygter m.m.
[image][image]

Da jeg fotograferede Arkil 70 86 9501 830-7 i Køge 2014-05-16, manglede påskrifterne på rammen. Det er Trolje 146 til højre.
[image]

Tak for forklaringen på, hvad vognen bruges til. Der går nu nok alligevel noget tid, inden jeg holder op med at tænke på denne vogn som "badforhængsvognen".

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak