Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Byggeriet ved Køge Nord (Generelt)

af Frank Poulsen, 23/2 2015, 19:33 (3352 dage siden)

Hejsa

Som daglig pendler på motorvejen (jeg bor langt ude på landet, og ikke nær tog) kører jeg jo tæt forbi den kommende Køge Nord station og følger arbejdet med den nye bane. Jeg synes at det næsten ligner en perronkant man allerede er ved at sætte op. Er der nogen der ved noget om det? Jeg havde en forventning om at skinnerne kom før perronerne, men det er måske ikke tilfældet. Eller er det bare mig der ser det forkert. :)

Med nysgerrig hilsen herfra

Byggeriet ved Køge Nord

af Cargoman, 23/2 2015, 22:50 (3352 dage siden) @ Frank Poulsen

Det er en perronkant som du kan se. Hvis du kigger godt efter, kan du også se begyndelsen på perronkanten på det som bliver perronens modsatte side.

Byggeriet ved Køge Nord

af glade-koege ⌂, køge, 24/2 2015, 08:21 (3352 dage siden) @ Cargoman

Kan tilføje man begynder at bygge perronen i marts på S-banen.. de 4x2 dage spor spærringer om aften er pga af dette på S-banen plus hele den perioden hvor banen er lukket køge-solrød i uge 14+15 så er busser i de 2 uger.

Avatar

Byggeriet ved Køge Nord

af kenkari ⌂, Roskilde, 24/2 2015, 09:37 (3352 dage siden) @ glade-koege

Hvorfor bliver perronerne bygget allerede nu? Er det ikke lidt tidligt, hvis banen først åbner i december 2018?

Byggeriet ved Køge Nord

af Bjarke Hvass, Valby, 24/2 2015, 10:19 (3352 dage siden) @ kenkari

Hvorfor bliver perronerne bygget allerede nu? Er det ikke lidt tidligt, hvis banen først åbner i december 2018?

Perronforkanterne indgår i den kontrakt der er i gang dernede lige nu. Der udføres perronforkanter og afvanding samt underballast og ballast op til 7 cm under svelleunderkant. Ifølge udførelsestidsplanen skal de være klar til at sporarbejdet/railway technology kan begynde i 4. kvartal næste år.

Byggeriet ved Køge Nord

af glade-koege ⌂, køge, 24/2 2015, 13:14 (3352 dage siden) @ kenkari

Ved S-banen kan jeg ikke gøre mig klog på da jeg engang har fået at vide banen alligvel er lukket hundige - køge sommeren 2016.

Dog skulle de 2 uger spor lukning være pga af man skal lave en tunnel under S-banen til sporet til den nye køge nord ind mod kbh.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak