Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gjerrild Remise

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 17/2 2011, 08:26 (4820 dage siden)

Den nye skanner skulle lige afprøves :-) Så her får I lige et par billeder (1993) af den gamle remise i Gjerrild, hvor der nu er vandrehjem. Kvaliteten kunne nok være bedre, da de er taget med et typisk lejrskolekammera som var fast inventar på alle lejrskoler/sommerlejre i 90´erne ;-)

[image]

[image]
Bn 735 står på den anden siden af P-pladsen, her er det også muligt at overnatte. Den er indrettet med 8 køjer i hver sin endekupe, og i midterkupeen er der opholdsrum. Meen den er vist ikke så tæt mere som i fordums tid ;-)

--
[image][image][image]

Gjerrild Remise

af Niels Munch, 17/2 2011, 10:39 (4820 dage siden) @ K.B.Andreasen

Tillykke med scanneren, K.B.!

Faldt i sagens anledning over dette link: http://www.123hjemmeside.dk/gudhjem/4981838 ,
hvor bl.a. Gjerrild remise ses i "sine velmagts dage" - eller i det mindste, inden banen lukkede .....

M.v.h.
Niels

Avatar

Gjerrild Remise

af Per Hauberg, 17/2 2011, 11:50 (4820 dage siden) @ Niels Munch

Jamen, skynd du dig videre med scanneren, KB

Det var synd, Gjerrildbanen aldrig nåede at blive så fint kørende, mens der lå skinner derude endnu.
Du skriver ikke noget om, hvorvidt vognen stadig havde aktive toiletter, eller folk kunne opleve dig i den ofte nævnte pyjamas midt på stationsterrænet ved nattetide..?

Det ser ud som om den gode Hr Svenningsen har nogen rigtigt gode billeder fra RGGJ. En skam, der ikke er større.

vh

Per

Gjerrild Remise

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 17/2 2011, 15:10 (4820 dage siden) @ Per Hauberg

Jamen jeg har skam også allerede lagt de store planer med skanneren :-) det andet gamle hakkebræt var ikke meget bevendt..

Spændende link :-) Synes Gjerridbanen ellers godt kan være lidt overset..

Men Per begge toiletter var skam fuld funktionsdygtige, dog forbundet til det lokale kloaknet ;-) Bad foregik i hovedet bygningen, så det mest sindsoprivende jeg har set er piger med håndklæde om håret, desværre ingen i pyjamas ;-)

Men forhåbentlig skulle jeg gerne snart, som noget af det første, få skannet en del billeder fra Holbæk og omegn i fordum tid :-)

--
[image][image][image]

Avatar

Gjerrild Remise

af Per Hauberg, 17/2 2011, 21:50 (4819 dage siden) @ K.B.Andreasen

...og heller ingen elefanter, tænker jeg :-D

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak