matriel transport i morgen
hej alle
i morgen bliver DSB D 826 og DSB Pb 11519 flyttet fra Hvalsø til Høng
trækkraften er DSB My 1126
toget vil komme KL 18:40 (plus minus noget tid)
MVH
børge
af børge, 18/2 2011, 14:00 (4818 dage siden)
hej alle
i morgen bliver DSB D 826 og DSB Pb 11519 flyttet fra Hvalsø til Høng
trækkraften er DSB My 1126
toget vil komme KL 18:40 (plus minus noget tid)
MVH
børge
af Allan Støvring-Nielsen, 18/2 2011, 15:14 (4818 dage siden) @ børge
Planmæssig afg fra Hvalsø 15.35 og fra Tølløse 16.30
mvh, Allan
af Peter-DK, Jægerspris, 18/2 2011, 15:59 (4818 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Er der nogle der ved hvad der skal ske med den?
D-826 11-05-10 Hvalsø
af Kaspertog , Næstved, 18/2 2011, 16:48 (4818 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
My 1126 ankommer fra Snekkersten til transporten
Afg Snekkersten 10:21
Ank. Hvalsø 11:31
Mvh Kasper Pedersen
af LasseG, 18/2 2011, 17:09 (4818 dage siden) @ Kaspertog
Den kommer vel fra Hundested via. Snekkersten;)
af Kaspertog , Næstved, 19/2 2011, 10:48 (4817 dage siden) @ LasseG
Her er nogle billeder fra dagens materieletoge.
My 1126 lidt ude for Lejre med VM 6317.
DSB D 826 i Hvalsø.
DSB D 826 i Hvalsø.
My 1126 i Hvalsø.
Contec My 1158 og CFL Mx 1023 med CM 6127.
I løbet af imorgen ville der komme en video med dagens materieltog.
Mvh Kasper Pedersen
af Egon Schmidt , Aabenraa, 19/2 2011, 11:09 (4817 dage siden) @ Kaspertog
Fine fotos men hvor det søgelig at se gode gamle D 826 som
den se ud idag men nu kommer den da vel unde tag
Egon
af Kaspertog , Næstved, 19/2 2011, 12:06 (4817 dage siden) @ Egon Schmidt
Ja, men det bliver første efter hallen i Høng er færdig.
Mvh Kasper Pedersen
af Peter-DK, Jægerspris, 19/2 2011, 12:24 (4817 dage siden) @ Kaspertog
Lidt flere foto fra dagen.D-826 Hvalsø 19-02-11D-826 Hvalsø 19-02-11
af KimC, 19/2 2011, 12:27 (4817 dage siden) @ Egon Schmidt
Sådan her så 826 ud engang midt i firserne.
af Kaspertog , Næstved, 20/2 2011, 09:43 (4816 dage siden) @ Kaspertog
Her er så videoen med My 1126 på vej til Hvalsø og Contec My 1158 og CFL Mx 1023 ved Sigersted Huse i går.
Mvh Kasper Pedersen
af Tommy Nilsson , Ringsted, 19/2 2011, 12:27 (4817 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Hermed 3 billeder fra i dag. Hatten af til DJK for at følge særtogsplanen. Der var ellers rig lejlighed til at fryse fingre og tæer af i venten på tog.
--
af Henrik Thomsen , Holte, 19/2 2011, 14:17 (4817 dage siden) @ Tommy Nilsson
Den D-maskine ser godt nok træt ud. Men den skal nok komme i form igen. Her et par billeder fra da den var frisk.
D 826 Faaborgbanen 23/5-87.D 826 Faaborgbanen 23/5-87.D 826 Nf Faaborg 23/5-87.
af Steen H Nielsen, 19/2 2011, 14:18 (4817 dage siden) @ Tommy Nilsson
D826 S,f Kirke Eskilstrup HTJ d.22-12.1991.
af Johnni Lassen , 19/2 2011, 14:57 (4817 dage siden) @ Steen H Nielsen
Her et mere fra i dag mellem Hvalsø og Tølløse som VM 6319.
af lkfsteen, 19/2 2011, 16:43 (4817 dage siden) @ Johnni Lassen
Godt D 826 kommer væk fra Hvalsø
Men det rejser så spørgsmålet: Hvad skal der ske med det matriel der er tilbage i Hvalsø ?
af Poul Andersen , 19/2 2011, 16:52 (4817 dage siden) @ lkfsteen
Kan ikke flyttes på jernbanen, men dette vil ske pr. blokvognstransport.
af Allan Støvring-Nielsen, 20/2 2011, 04:41 (4816 dage siden) @ Poul Andersen
Her et billede af transporten ved Kirke Eskildstrup på HTJ
mvh, Allan
af Holger Cordtz, Kolding, 20/2 2011, 09:05 (4816 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Har lige fundet 3 billeder af D 826 fra tiden, hvor den kunne køre.
Mvh
Holger Cordtz
D 826 i Grindsted den 13/9-92 foto: Holger Cordtz
D 826 i Middelfart den 6/8-93 det var sidste gang jeg så den "idrift"
Foto: Holger Cordtz
MY 1111+D 826 på vej mod Padborg taget ved snohøj, det var første gang den kørte over den nye bane mellem Snohøj og Taulov, og hvis nok kun gjort det engang det er
igen fra den 6/8-93
Foto: Holger Cordtz
af Johnni Lassen , 20/2 2011, 11:04 (4816 dage siden) @ Johnni Lassen
af miguel , Hvalsø, 5/3 2011, 15:05 (4803 dage siden) @ Johnni Lassen
Helt rart at se at hjulene kunne snurre på D826, selv om den havde været i dval i så mange år. Men kommer til at savne den nede på Hvalsø Station
af Poul Andersen , 20/2 2011, 05:01 (4816 dage siden) @ Tommy Nilsson
Hermed 3 billeder fra i dag. Hatten af til DJK for at følge særtogsplanen. Der var ellers rig lejlighed til at fryse fingre og tæer af i venten på tog.
Når (DJK) MY veterantog kører materieltransporter som denne, er der forud udført et stort planlægningsarbejde med teknisk syn og klargøring af det hensatte materiel, ligesom transporttilladelser er indhentet hos Trafikstyrelsen. I det nævnte planlægningsarbejde indgår også udarbejdelse af toganmeldelser og rangértider således transporterne kan afvikles efter køreplanen og uden gener af nogen art for den planmæssige toggang.
- Tak for de flotte roser for at holde køreplanen - de går videre til alle de aktive der deltog i kørslen.
Poul - MY veterantog.
af UTJ, 20/2 2011, 05:46 (4816 dage siden) @ Tommy Nilsson
Hermed 3 billeder fra i dag. Hatten af til DJK for at følge særtogsplanen. Der var ellers rig lejlighed til at fryse fingre og tæer af i venten på tog.
Lokomotivet minder lidt om Odin i denne udgave - frygter at nogle på et tidspunkt mener at de ikke kan magte både at have 825 og 826.......
af martin, 20/2 2011, 06:41 (4816 dage siden) @ UTJ
Der er ikke nogen planer med D maskinen lige nu, kun at den skal væk fra Valsø og Djk har lejet sig ind i den nye hal i Høng (faktisk så ny at den ikke er bygget endnu )Vedr det andet der står i Valsø tror jeg en del bliver hugget op da standen ikke står mål med udgiften til at flytte det, dog er der planer med postvognen.
Vedr. D maskinen er det nok ikke helt tilfældigt den er landet i Høng.
De er ret gode til det med varmt vand deroppe og rykker faktist helt godt på alle deres projekter.
Mvh Martin
af UTJ, 20/2 2011, 07:24 (4816 dage siden) @ martin
Der er ikke nogen planer med D maskinen lige nu, kun at den skal væk fra Valsø og Djk har lejet sig ind i den nye hal i Høng (faktisk så ny at den ikke er bygget endnu )Vedr det andet der står i Valsø tror jeg en del bliver hugget op da standen ikke står mål med udgiften til at flytte det, dog er der planer med postvognen.
Vedr. D maskinen er det nok ikke helt tilfældigt den er landet i Høng.
De er ret gode til det med varmt vand deroppe og rykker faktist helt godt på alle deres projekter.
Mvh Martin
Hvad med CP 3244 og CUK 4249? Jeg skulle nok mene at der er noget af det som bør gemmes trods stand. Der findes kun 3 CP-vognen nu oe der er ikke andre trebenede CUK-vogne.
af Poul Andersen , 20/2 2011, 07:28 (4816 dage siden) @ UTJ
Der er ikke nogen planer med D maskinen lige nu, kun at den skal væk fra Valsø og Djk har lejet sig ind i den nye hal i Høng (faktisk så ny at den ikke er bygget endnu )Vedr det andet der står i Valsø tror jeg en del bliver hugget op da standen ikke står mål med udgiften til at flytte det, dog er der planer med postvognen.
Vedr. D maskinen er det nok ikke helt tilfældigt den er landet i Høng.
De er ret gode til det med varmt vand deroppe og rykker faktist helt godt på alle deres projekter.
Mvh Martin
Hvad med CP 3244 og CUK 4249? Jeg skulle nok mene at der er noget af det som bør gemmes trods stand. Der findes kun 3 CP-vognen nu oe der er ikke andre trebenede CUK-vogne.
Det øvrige materiel i Hvalsø ikke godkendes til jernbanetransport og bliver flyttet på blokvogn.
af steen møller jensen, 20/2 2011, 08:02 (4816 dage siden) @ UTJ
så er det jo at man skal spørge sig selv . hvilken maskine er tættest på at kunne sættes i drift ...