Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Letbanearbejdet i Lyngby
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: anho Dato 25/05-23, 18:17Ting tager tid, især hvis man vil have arbejdet udført ordenligt.

Letbanen holder sig stadig inden for tidsplanen... omend de regner med at overskride budgettet med omkring 10 % før den står færdig, primært grundet covid.

Ja, anlægsbudgettet for Hovedstadens Letbane er nu opdateret med 1,1 milliarder kroner:

Kollektiv Trafik Forums nyhedsbrev 06.06.2023:

"Anlægsbudgettet for Hovedstadens Letbane er nu opdateret med 1,1 milliarder kroner
Globale forsyningsproblemer og mangel på arbejdskraft som følge af corona-tiden og krigen i Ukraine har betydet, at anlægsbudgettet på letbanebyggeriet i hovedstaden er reguleret op med 1,1 milliarder kroner inklusiv reserver. Det er ifølge Hovedstadens Letbane på linie med den tidligere udmeldte forventning til det kommende budget.
....."


Læs hele nyhedsbrevet her: https://www.kollektivtrafik.dk/anlaegsbudgettet-for-hovedstadens-letbane-er-opdateret-med-11-milliarder-kroner/2749 .

M.v.h.
Niels


Letbanearbejdet i Lyngby
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 8/06-23, 12:18.
Det er godt nok noget af en regulering 1,1 mia


Letbanearbejdet i Lyngby
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 8/06-23, 17:25.
Sådan en testbane må jo være i stand til at levere flere forskellige spændinger i køretråden? Må man formode?

Citat fra: Michael Deichmann Dato  8/06-23, 17:25Sådan en testbane må jo være i stand til at levere flere forskellige spændinger i køretråden? Må man formode?

Ja, testentret rummer allehånde sporvidder og kørespændinger. Det er indrettet på den tidligere RAF Wildenrath flyvestation (som jeg besøgte i 1971), se: https://en.wikipedia.org/wiki/Wegberg-Wildenrath_Test_and_Validation_Centre og https://www.mobility.siemens.com/global/en/portfolio/rail/services/qualification-services/certified-test-and-validation.html .

I november 1999, før serieleverancerne til DB var begyndt, besøgte danske privatbanefolk Siemens' Prüfcenter Wegberg-Wildenrath for bl.a. dér at prøvekøre en af Desiro-prototyperne. Billedet herunder stammer derfra:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Siemens Desiro prototype, Prüfcenter Wegberg-Wildenrath 09.11.1999 (nm).

Da togsættet hverken var litreret eller nummereret, kan jeg ikke oplyse, hvilket DB-nummer toget senere blev leveret under.

M.v.h.
Niels
 


Gå op Sider: 1 [2]

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak