Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Grenaa Trafik Terminal (+1 foto)
Grenaa Trafik Terminal (+1 foto)
Af T. Rithmester, Struer. 30/06-23, 19:13.
Seneste redigering: 30/06-23, 19:15 af T. Rithmester
Jeg var sidste weekend en tur på "Jyllands næse", i Grenaa har busserne jo fået en fin Trafik Terminal.
Da jeg var der holdte der to busser, Rute 214 til Ryomgård samt Rute 122 til Rønde.
Sidstnævnte har vel strengt taget overtrådt færdselsloven ved at køre ind hvor der jo egentlig er Indkørsel forbudt (Forbudstavle C19)
Jeg så ingen undertavle som angav at busser var undtaget.
Men det går jo nok alt sammen, mener den samme skiltning var på stedet i 2014, så i det daglige fungere tingene jo  ;D

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Grenaa Trafik Terminal. 24. juni 2023 (tdr)

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Citat fra: T. Rithmester Dato 30/06-23, 19:13Rute 214 til Ryomgård samt Rute 122 til Rønde.
Sidstnævnte har vel strengt taget overtrådt færdselsloven ved at køre ind hvor der jo egentlig er Indkørsel forbudt (Forbudstavle C19)
Slet ikke ;)

Hvis du ser skiltningen i sammenhæng - herunder det andet C19, som står et par meter til venstre for dig - er det tydeligt, at Indkørsel forbudt alene dækker kørebanen hvor 214 holder.

..at busterminalen så fra østsiden er skiltet med C21 (Kørsel i begge retninger forbudt) med Bus undtaget - tja - det var vel de forhåndenværende skiltes princip - de lå på lageret, og kommunen er sparsommelig..  ;D

Grenaa Trafik Terminal (+1 foto)
Af T. Rithmester, Struer. 30/06-23, 20:40.
Citat fra: Krabsen Dato 30/06-23, 20:31
Citat fra: T. Rithmester Dato 30/06-23, 19:13Rute 214 til Ryomgård samt Rute 122 til Rønde.
Sidstnævnte har vel strengt taget overtrådt færdselsloven ved at køre ind hvor der jo egentlig er Indkørsel forbudt (Forbudstavle C19)
Slet ikke ;)

Hvis du ser skiltningen i sammenhæng - herunder det andet C19, som står et par meter til venstre for dig - er det tydeligt, at Indkørsel forbudt alene dækker kørebanen hvor 214 holder.

..at busterminalen så fra østsiden er skiltet med C21 (Kørsel i begge retninger forbudt) med Bus undtaget - tja - det var vel de forhåndenværende skiltes princip - de lå på lageret, og kommunen er sparsommelig..  ;D

Detaljer har aldrig været min stærke side  ;D  8)

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Grenaa Trafik Terminal (+1 foto)
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 1/07-23, 08:37.
Citat fra: T. Rithmester Dato 30/06-23, 19:13Jeg var sidste weekend en tur på "Jyllands næse", i Grenaa har busserne jo fået en fin Trafik Terminal.
Da jeg var der holdte der to busser, Rute 214 til Ryomgård samt Rute 122 til Rønde.
Sidstnævnte har vel strengt taget overtrådt færdselsloven ved at køre ind hvor der jo egentlig er Indkørsel forbudt (Forbudstavle C19)
Jeg så ingen undertavle som angav at busser var undtaget.
Men det går jo nok alt sammen, mener den samme skiltning var på stedet i 2014, så i det daglige fungere tingene jo  ;D

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Grenaa Trafik Terminal. 24. juni 2023 (tdr)


Endnu et eksempel på dårlig stavning: Det må da hedde "Trafikterminal" og ikke "Trafik Terminal". Her i Aalborg skriver man "Aalborg Kongres & Kultur Center". Det burde jo hedde "Aalborg Kongres- & Kulturcenter". Men sådan er der jo så meget, man kan stå og lægge mærke til, når man står på perronen, og venter på toget.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Grenaa Trafik Terminal (+1 foto)
Af mikkelwf. 1/07-23, 09:56.
Seneste redigering: 1/07-23, 09:58 af mikkelwf
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato  1/07-23, 08:37
Citat fra: T. Rithmester Dato 30/06-23, 19:13Jeg var sidste weekend en tur på "Jyllands næse", i Grenaa har busserne jo fået en fin Trafik Terminal.
Da jeg var der holdte der to busser, Rute 214 til Ryomgård samt Rute 122 til Rønde.
Sidstnævnte har vel strengt taget overtrådt færdselsloven ved at køre ind hvor der jo egentlig er Indkørsel forbudt (Forbudstavle C19)
Jeg så ingen undertavle som angav at busser var undtaget.
Men det går jo nok alt sammen, mener den samme skiltning var på stedet i 2014, så i det daglige fungere tingene jo  ;D

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Grenaa Trafik Terminal. 24. juni 2023 (tdr)


Endnu et eksempel på dårlig stavning: Det må da hedde "Trafikterminal" og ikke "Trafik Terminal". Her i Aalborg skriver man "Aalborg Kongres & Kultur Center". Det burde jo hedde "Aalborg Kongres- & Kulturcenter". Men sådan er der jo så meget, man kan stå og lægge mærke til, når man står på perronen, og venter på toget.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Nu har egenavne jo ikke decideret noget med retstavning at gøre - der kan man jo stort set skrive hvad man vil.. ;)

Men personligt ville jeg også have foretrukket Trafikterminal..

Tjekkede lige Rejseplanen - den har Grenaa Trafikterminal i ét ord. Så der er måske lidt usikkerhed om stavningen.

Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato  1/07-23, 08:37
Citat fra: T. Rithmester Dato 30/06-23, 19:13Jeg var sidste weekend en tur på "Jyllands næse", i Grenaa har busserne jo fået en fin Trafik Terminal.


Endnu et eksempel på dårlig stavning: Det må da hedde "Trafikterminal" og ikke "Trafik Terminal". Her i Aalborg skriver man "Aalborg Kongres & Kultur Center". Det burde jo hedde "Aalborg Kongres- & Kulturcenter". Men sådan er der jo så meget, man kan stå og lægge mærke til, når man står på perronen, og venter på toget.

Nu er det vel egentlig blot den gode TDR, der har skrevet det i to ord.  Så vidt jeg kan se er der ingen skilte der antyder, at det skulle være det 'officielle' navn.

Som Rithmesteren skrev: "Detaljer har aldrig været min stærke side." ;)

Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato  1/07-23, 08:37Endnu et eksempel på dårlig stavning: Det må da hedde "Trafikterminal" og ikke "Trafik Terminal". Her i Aalborg skriver man "Aalborg Kongres & Kultur Center". Det burde jo hedde "Aalborg Kongres- & Kulturcenter". Men sådan er der jo så meget, man kan stå og lægge mærke til, når man står på perronen, og venter på toget.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Der er nu om dage en trist tendens til at dele ord, der "i gamle dage" blev sammenskrevet til et ord. Muligvis inspireret fra engelsk.

Det hedder en "Obese" efter hæsligheden "Odense Banegård Center", hvis forbogstaver lagt navn til begrebet.

Foreningen Fiduso - Folkefronten af Intelligente Danskere til Udvikling af Sproglig Omhu - på fiduso.dk var sproglig vagthund engang, men om den stadig er aktiv, ved jeg ikke.



Mvh.
Lars

Citat fra: T. Rithmester Dato 30/06-23, 19:13..... i Grenaa har busserne jo fået en fin Trafik Terminal.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Grenaa Trafik Terminal. 24. juni 2023 (tdr)


Kære Thomas,

Tak for kigget. Men faciliteterne er vel i deres karakter næppe meget anderledes i forhold til tidligere - er der overhovedet gratisaviser mere?

Bedste hilsener
Niels

Citat fra: Krabsen Dato  1/07-23, 12:06
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato  1/07-23, 08:37
Citat fra: T. Rithmester Dato 30/06-23, 19:13Jeg var sidste weekend en tur på "Jyllands næse", i Grenaa har busserne jo fået en fin Trafik Terminal.


Endnu et eksempel på dårlig stavning: Det må da hedde "Trafikterminal" og ikke "Trafik Terminal". Her i Aalborg skriver man "Aalborg Kongres & Kultur Center". Det burde jo hedde "Aalborg Kongres- & Kulturcenter". Men sådan er der jo så meget, man kan stå og lægge mærke til, når man står på perronen, og venter på toget.

Nu er det vel egentlig blot den gode TDR, der har skrevet det i to ord.  Så vidt jeg kan se er der ingen skilte der antyder, at det skulle være det 'officielle' navn.

Som Rithmesteren skrev: "Detaljer har aldrig været min stærke side." ;)

Nej, og nu jeg ser billedet i fuld størrelse, ja så ser jeg at det ikke er i to ord :-[

Hu hej hvor det går  ;D

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Jeg tror ikke der er gratisaviser mere, det flyder ihvertfald ikke mere på Roskilde station

Med venlig hilsen Bent Jensen

Citat fra: Lars Dato  1/07-23, 12:34
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato  1/07-23, 08:37Endnu et eksempel på dårlig stavning: Det må da hedde "Trafikterminal" og ikke "Trafik Terminal". Her i Aalborg skriver man "Aalborg Kongres & Kultur Center". Det burde jo hedde "Aalborg Kongres- & Kulturcenter". Men sådan er der jo så meget, man kan stå og lægge mærke til, når man står på perronen, og venter på toget.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Der er nu om dage en trist tendens til at dele ord, der "i gamle dage" blev sammenskrevet til et ord. Muligvis inspireret fra engelsk.

Det hedder en "Obese" efter hæsligheden "Odense Banegård Center", hvis forbogstaver lagt navn til begrebet.

Foreningen Fiduso - Folkefronten af Intelligente Danskere til Udvikling af Sproglig Omhu - på fiduso.dk var sproglig vagthund engang, men om den stadig er aktiv, ved jeg ikke.
Undgå sær skrivning!


Gå op Sider:[1]
Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak