Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- S-tog til tiden?
S-tog til tiden?
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 16/07-23, 14:38.
Davs.

Tænkte om det kan måles på S-toget at det nye signal system er fuldt udrullet?
(Inspireret af et TV2 indslag.)

S-tog til tiden?
Af steenth. 16/07-23, 16:15.
Seneste redigering: 16/07-23, 16:21 af steenth
Ja. Det er målbart, at der kommet nyt signalsystem på hele S-tognettet. Punktligheden er tårnhøj og når der er forsinkelser og problemer, så det lettere at få dem afviklet. Fx har jeg ikke set 20 minutters drift i det sidste år, hvor man tynder lidt i linjer med problemer - det er ikke mere nødvendig. Plus om aften, hvor der er sporarbejde. Så kan man nu kører med 2 linjer med 20 minutters et spor i det centrale afsnit.

Jeg har kigget tal for maj. De fleste forsinkelser og aflysninger var pga. eksterne forhold - det var over halvdelen af de tal. Derefter var signalsystem, men i lang mindre omfang set tidligere. Det er i modsætning til fjern - det er håbløst for øjeblikkket.

S-tog til tiden?
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 16/07-23, 17:09.
Citat fra: steenth Dato 16/07-23, 16:15Ja. Det er målbart, at der kommet nyt signalsystem på hele S-tognettet. Punktligheden er tårnhøj og når der er forsinkelser og problemer, så det lettere at få dem afviklet. Fx har jeg ikke set 20 minutters drift i det sidste år, hvor man tynder lidt i linjer med problemer - det er ikke mere nødvendig. Plus om aften, hvor der er sporarbejde. Så kan man nu kører med 2 linjer med 20 minutters et spor i det centrale afsnit.

Jeg har kigget tal for maj. De fleste forsinkelser og aflysninger var pga. eksterne forhold - det var over halvdelen af de tal. Derefter var signalsystem, men i lang mindre omfang set tidligere. Det er i modsætning til fjern - det er håbløst for øjeblikkket.
Viste godt med Fjernbane. Og dog hvad med vest, hvor det nye system har været i drift i noget tid.
Det er måske ikke synligt, pga, ting fra de strækninger med gl system.?

S-tog til tiden?
Af D 826. 16/07-23, 17:35.
Citat fra: steenth Dato 16/07-23, 16:15Ja. Det er målbart, at der kommet nyt signalsystem på hele S-tognettet. Punktligheden er tårnhøj og når der er forsinkelser og problemer, så det lettere at få dem afviklet. Fx har jeg ikke set 20 minutters drift i det sidste år, hvor man tynder lidt i linjer med problemer - det er ikke mere nødvendig. Plus om aften, hvor der er sporarbejde. Så kan man nu kører med 2 linjer med 20 minutters et spor i det centrale afsnit.

Hej Steen
Det er desværre ikke den oplevelse, som jeg har. Jeg er bruger af linie C og lidt H. Jeg oplever tit at linie C kun køre i 20 min drift pga. div. fejl. Det er ikke blevet mindre end før signal udskiftningen på Frederikssunds grenen. Den fordel, som jeg har oplevet er, at der kan standses på mellem stationerne ved enkeltsporsdrift.
Hilsner Keld

S-tog til tiden?
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 16/07-23, 18:21.
Citat fra: steenth Dato 16/07-23, 16:15Ja. Det er målbart, at der kommet nyt signalsystem på hele S-tognettet. Punktligheden er tårnhøj og når der er forsinkelser og problemer, så det lettere at få dem afviklet. Fx har jeg ikke set 20 minutters drift i det sidste år, hvor man tynder lidt i linjer med problemer - det er ikke mere nødvendig. Plus om aften, hvor der er sporarbejde. Så kan man nu kører med 2 linjer med 20 minutters et spor i det centrale afsnit.

Jeg har kigget tal for maj. De fleste forsinkelser og aflysninger var pga. eksterne forhold - det var over halvdelen af de tal. Derefter var signalsystem, men i lang mindre omfang set tidligere. Det er i modsætning til fjern - det er håbløst for øjeblikkket.

Ser de kommentarer der er kommet, tak for det.
Håber nogen har adgang til faktisk tal.
I gamle dage, husker jeg det som de kunne læses i Ud & Se.
Med opdeling i DSB, Bane Dk og 3 part.


S-tog til tiden?
Af steenth. 16/07-23, 18:34.
Citat fra: D 826 Dato 16/07-23, 17:35
Citat fra: steenth Dato 16/07-23, 16:15Ja. Det er målbart, at der kommet nyt signalsystem på hele S-tognettet. Punktligheden er tårnhøj og når der er forsinkelser og problemer, så det lettere at få dem afviklet. Fx har jeg ikke set 20 minutters drift i det sidste år, hvor man tynder lidt i linjer med problemer - det er ikke mere nødvendig. Plus om aften, hvor der er sporarbejde. Så kan man nu kører med 2 linjer med 20 minutters et spor i det centrale afsnit.

Hej Steen
Det er desværre ikke den oplevelse, som jeg har. Jeg er bruger af linie C og lidt H. Jeg oplever tit at linie C kun køre i 20 min drift pga. div. fejl. Det er ikke blevet mindre end før signal udskiftningen på Frederikssunds grenen. Den fordel, som jeg har oplevet er, at der kan standses på mellem stationerne ved enkeltsporsdrift.
Hilsner Keld
Hej Keld
Jeg kan kun kommet i tanke om, at der var et skinnebrud ved Skovlunde i tirsdags, hvor man der kun var et tog hver 20 minut. Men der var kun et spor tilrådelighed. Men jeg har stadig ikke eksempler på at man er gået fra 10 minutters til 20 minutters for at udtynde driften, som man tit gjorde før. Det har været stitutionen et eller andet sted, hvor et spor var spærret, hvor de måtte gå ned i frekvens.
Mvh
Steen

S-tog til tiden?
Af KKLD. 16/07-23, 22:25.
Citat fra: steenth Dato 16/07-23, 16:15Så kan man nu kører med 2 linjer med 20 minutters et spor i det centrale afsnit.

Tænker du hvor Linje A tidligere var den eneste linje der ikke blev brudt op at man så nu også gør det med Linje B så det kun er Linje C der bliver opbrudt?

S-tog til tiden?
Af Niels Buch. 17/07-23, 07:49.
Med det gamle signalsystem, var det nødvendigt at køre togbusser mellem Valby og Glostrup, hvis der kun var et spor til rådighed. For nogle weekender siden konstaterede jeg så, at det åbenbart ikke er nødvendigt med det nye signalsystem. Nu kan man godt køre en 20-minutters plan mellem Valby og Glostrup med stop på alle stationer uden brug af busser, så det er da klart også en fordel.

Jeg ved godt der var togbusser i en weekend for ikke så lang tid siden, men der var begge S-togsspor spærret mellem Rødovre og Brøndbyøster (og så er det lidt svært at undgå busserne  ;D )

Hilsen
Niels

Gå op Sider:[1]

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak