Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- K24?
Gå ned Sider: 1 2 3 [4] 5
K24?
Af Theis Andersen. 14/10-23, 13:30.
Citat fra: Per Holm Dato 14/10-23, 13:19Kastrup Station er mest til når man vil besøge Danmarks Akvarium, persontogene er små, korte men hyppige, det er længe siden seneste godstog kørte forbi og der er ikke meget lufthavn at gå til  ::)

Men skal man af nød tilkalde ambulance, brandvæsen eller politi er det ikke lige gyldigt om det sker til den forkerte station.
Danmarks Akvarium? Du mener vel Den Blå Planet.


K24?
Af Mikkelhk, Lunderskov. 14/10-23, 18:21.
Citat fra: 1993matias Dato 14/10-23, 12:13Det var da en utrolig god pris!
Ja, det ser ud til at være den generelt gældende pris for "Super Sparpreis Europa" 2. klasse, svarende til DSB Orange Europa.
1. klasse kan fås for kun 10€ mere (forplejning eller sædereservation er dog ikke inkluderet).

Hilsen Mikkel

K24?
Af Krabsen. 15/10-23, 13:57.
Citat fra: Theis Andersen Dato 14/10-23, 13:30
Citat fra: Per Holm Dato 14/10-23, 13:19Kastrup Station er mest til når man vil besøge Danmarks Akvarium, persontogene er små, korte men hyppige, det er længe siden seneste godstog kørte forbi og der er ikke meget lufthavn at gå til
Danmarks Akvarium? Du mener vel Den Blå Planet.
De bruger fortsat begge navne..
Faktisk er det formelle navn 'Den blå Planet, Danmarks Akvarium'.

K24?
Af esni. 15/10-23, 17:52.
Citat fra: Krabsen Dato 15/10-23, 13:57
Citat fra: Theis Andersen Dato 14/10-23, 13:30Danmarks Akvarium? Du mener vel Den Blå Planet.
De bruger fortsat begge navne..
Faktisk er det formelle navn 'Den blå Planet, Danmarks Akvarium'.


Nu føler jeg mig meget gammel....

Men for mig er Danmarks Akvarium den gamle bygning ude ved Charlottenlund Slot, hvor jeg tit kom som barn.

Eskild

K24?
Af Niels Munch. 15/10-23, 19:50.
Citat fra: esni Dato 15/10-23, 17:52Nu føler jeg mig meget gammel....
Men for mig er Danmarks Akvarium den gamle bygning ude ved Charlottenlund Slot, hvor jeg tit kom som barn.

..... med trolleybussen  :) .

K24?
Af esni. 15/10-23, 21:30.
Seneste redigering: 15/10-23, 21:32 af esni
Citat fra: Niels Munch Dato 15/10-23, 19:50
Citat fra: esni Dato 15/10-23, 17:52Nu føler jeg mig meget gammel....
Men for mig er Danmarks Akvarium den gamle bygning ude ved Charlottenlund Slot, hvor jeg tit kom som barn.

..... med trolleybussen  :) .

Nej,  vi gik bare der ned - vi boede i nærheden, det var en vigtig del af min hood..
Vi brugte ofte stoppestedet ved akvariet når vi skulle til Hellerup - Biograf, hovedbibliotek mv

Eskild

K24?
Af Niels Munch. 17/10-23, 19:27.
Citat fra: Stennicke Dato 17/10-23, 17:58Er der nogle der ved hvad det her handler om
https://www.sn.dk/sjaelland/ny-koereplan-vil-tage-livtag-med-forsinkede-tog/?fbclid=IwAR1NClmLXIWqoXFZ69vUHJeBP0yL54LH6XJqLO0cIxkQ0KgaxAnlKpNPT0g_aem_ASNN4MzI57_TL4CI3uGEl9bydHNdVaDh2f-O4IZrVZEOhwq5G98AEHF9F-Rx-S1ZYHI
- Jeg kan ikke læse den.

Mon ikke det handler om K24, der har været genstand for flittig debat i nærværende tråd. Det er næppe sket "noget nyt" her på faldrebet.

K24?
Af steenth. 17/10-23, 19:30.
Citat fra: Stennicke Dato 17/10-23, 17:58Er der nogle der ved hvad det her handler om
https://www.sn.dk/sjaelland/ny-koereplan-vil-tage-livtag-med-forsinkede-tog/
- Jeg kan ikke læse den.
Der er ikke noget nyt i den artikel... Det er lettere at kigge på første side i denne tråd... hvor der er præsentationer hvad der er af ændringer.. for det er det samme indhold..

K24?
Af Stennicke. 17/10-23, 20:55.
Citat fra: steenth Dato 17/10-23, 19:30
Citat fra: Stennicke Dato 17/10-23, 17:58Er der nogle der ved hvad det her handler om
https://www.sn.dk/sjaelland/ny-koereplan-vil-tage-livtag-med-forsinkede-tog/
- Jeg kan ikke læse den.
Der er ikke noget nyt i den artikel... Det er lettere at kigge på første side i denne tråd... hvor der er præsentationer hvad der er af ændringer.. for det er det samme indhold..


Sorry havde ikke set "oversigterne/billederne" på side et. Men jeg blev ikke klogere på hvilken regionaltogsstrækning pendlerne på Sjælland skal vinke farvel til ifølge Sjællandske Nyheder.

K24?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 17/10-23, 21:08.
Citat fra: Stennicke Dato 17/10-23, 20:55... blev ikke klogere på hvilken regionaltogsstrækning pendlerne på Sjælland skal vinke farvel til ifølge Sjællandske Nyheder.


Kh - Kk som jeg læser det.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

K24?
Af andersj, Aalborg. 17/10-23, 22:07.
Citat fra: Stennicke Dato 17/10-23, 20:55
Citat fra: steenth Dato 17/10-23, 19:30
Citat fra: Stennicke Dato 17/10-23, 17:58Er der nogle der ved hvad det her handler om
https://www.sn.dk/sjaelland/ny-koereplan-vil-tage-livtag-med-forsinkede-tog/
- Jeg kan ikke læse den.
Der er ikke noget nyt i den artikel... Det er lettere at kigge på første side i denne tråd... hvor der er præsentationer hvad der er af ændringer.. for det er det samme indhold..


Sorry havde ikke set "oversigterne/billederne" på side et. Men jeg blev ikke klogere på hvilken regionaltogsstrækning pendlerne på Sjælland skal vinke farvel til ifølge Sjællandske Nyheder.


Mon ikke bare der hentydes til systemer og ikke deciderede strækninger? Der er jo en tre systemer der forsvinder eller omlægges i K24 på Sjælland. Hg-Ro forsvinder, Ni-Kj-Næ bliver til Hg-Kj-Næ og Kh-Od (2xx) fusioneres med Cph-Sg togene, der så kører Cph-Od i myldretiden udenom Kh.

Anders

Overblik over K24
Af RasmusD. 2/11-23, 23:10.
DSB har begået en temaside med overblik over alle ændringerne i køreplanen for 2024, der træder i kraft 10. december.

https://www.dsb.dk/k24/

K24?
Af Mikkelhk, Lunderskov. 27/11-23, 15:54.
Hvis Rejseplanen har ret, kommer der nye farver til nogle togtyper i K24.

-ICL+ bliver lyserød i stedet for mørkeblå (vises allerede med lyserød for resterende dage i K23 på Rejseplanen, men stadig med mørkeblå på afgangsskærmene).
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

-EC bliver mørkeblå (samme blå som ICL+ har i K23). Jeg tænker man har valgt blå, da EC-logoet er gult og blåt, og gul bruges i forvejen til lyntog.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

-Alle Arriva-tog vises på Rejseplanen som "almindelige grønne" regionaltog - har de altid gjort det? Deres "officielle" farve er jo lyseblå og lysegrøn for REX, men jeg ved ikke om dette har været afspejlet på Rejseplanen førhen, eller om Arriva altid har været vist som "almindelige regionaltog" ligesom DSB.

Hilsen Mikkel

K24?
Af Trainee. 27/11-23, 16:34.
Citat fra: Mikkelhk Dato 27/11-23, 15:54Hvis Rejseplanen har ret, kommer der nye farver til nogle togtyper i K24.

-ICL+ bliver lyserød i stedet for mørkeblå (vises allerede med lyserød for resterende dage i K23 på Rejseplanen, men stadig med mørkeblå på afgangsskærmene).
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

-EC bliver mørkeblå (samme blå som ICL+ har i K23). Jeg tænker man har valgt blå, da EC-logoet er gult og blåt, og gul bruges i forvejen til lyntog.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

-Alle Arriva-tog vises på Rejseplanen som "almindelige grønne" regionaltog - har de altid gjort det? Deres "officielle" farve er jo lyseblå og lysegrøn for REX, men jeg ved ikke om dette har været afspejlet på Rejseplanen førhen, eller om Arriva altid har været vist som "almindelige regionaltog" ligesom DSB.


Jeg vil lige gøre opmærksom på, at det er de enkelte trafikvirksomheder der bestemmer farverne på Rejseplanen. ICL+ farveændringen er bevidst bestilt af DSB.

Gå op Sider: 1 2 3 [4] 5

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak