Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Litra DD bemaling
Litra DD bemaling
Af SVR. 22/07-23, 22:45.
Seneste redigering: 22/07-23, 22:48 af SVR
Hej!
Jeg så for et stykke tid siden et opslag som diskuterede den nye bemaling af DSBs toge (kan ikke finde tråden). Som vi alle ved får el-togene deres flotte nye bemaling i rød/sort/grå, dog var det kun dørene hos dobbeltdækkervognene der blev malet røde og ikke resten. En kommentar til opslaget talte noget om at det senere skulle males grå/sort (sort hvor der mørkeblå "streg" nu), men har ikke kunne finde mere på dette. Jeg har derfor taget mig tid til at designe 2 ideer til deres bemaling. Hvad synes I om det? Og er der nogen der ved noget mere specifikt omkring deres bemaling?

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Litra DD bemaling
Af Theis Andersen. 23/07-23, 12:02.
Jeg har fået at vide fra en bekendt, der arbejder ved banerne, at de får rød, sort og grå bemaling ligesom S-tog IR4, IC5 osv., og at de skal males i S-togs værkstedet i Ishøj. S-togene skal males først, fordi de trænger mest, og derefter bliver DD-vognene malet. Vognene trængte til nye døre, da de var slidte, Og det var billigere bare at købe nye døre i stedet for at renovere de gamle. og så valgte man røde døre for at leve op til de der synlighedsregler. Når vognene så bliver malet, får dørene bare grå folie på.
 
Billedet er fra et foredrag, jeg var til hos IDA Rail. Det ligner jo meget dit design ;)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Litra DD bemaling
Af Thomas Larsen. 23/07-23, 13:12.
Er der en chance for at de også skifter de "ødelagte" vinduer ud.

Eller skal man bare leve med, ikke at kunne se udsigten fra sin plads.

Litra DD bemaling
Af Maersk Train, Aarhus. 23/07-23, 13:41.
Citat fra: Thomas Larsen Dato 23/07-23, 13:12Er der en chance for at de også skifter de "ødelagte" vinduer ud.

Eller skal man bare leve med, ikke at kunne se udsigten fra sin plads.
Hold da op livet må være for kort, hvis man kun kan finde negativitet.! Find da et andet sæde og kig ud og smil til Danmark

Litra DD bemaling
Af steenth. 23/07-23, 14:10.
Citat fra: Thomas Larsen Dato 23/07-23, 13:12Er der en chance for at de også skifter de "ødelagte" vinduer ud.
Det er også på dagsorden lige nu. Det er mange vinduer i dobbeltdækkerne, som er punkteret, som skal udskiftes.

Litra DD bemaling
Af RasmusD. 23/07-23, 15:21.
Citat fra: Thomas Larsen Dato 23/07-23, 13:12Er der en chance for at de også skifter de "ødelagte" vinduer ud.

Eller skal man bare leve med, ikke at kunne se udsigten fra sin plads.

Som jeg har forstået det, får de nye vinduer i samme ombæring som de nye sæder bliver installeret.

(Og kan i den anledning bemærke, at der er meget mærkbar forskel på de sæder, der har fået nyt betræk og polstring ifht de gamle og slidte)

Litra DD bemaling
Af Thomas Larsen. 23/07-23, 15:28.
Citat fra: Maersk Train Dato 23/07-23, 13:41
Citat fra: Thomas Larsen Dato 23/07-23, 13:12Er der en chance for at de også skifter de "ødelagte" vinduer ud.

Eller skal man bare leve med, ikke at kunne se udsigten fra sin plads.
Hold da op livet må være for kort, hvis man kun kan finde negativitet.! Find da et andet sæde og kig ud og smil til Danmark

Rolig nu.
Det var bare et simpelt spørgsmål.

Litra DD bemaling
Af Isak Nielsen. 23/07-23, 21:15.
Citat fra: RasmusD Dato 23/07-23, 15:21
Citat fra: Thomas Larsen Dato 23/07-23, 13:12Er der en chance for at de også skifter de "ødelagte" vinduer ud.

Eller skal man bare leve med, ikke at kunne se udsigten fra sin plads.

Som jeg har forstået det, får de nye vinduer i samme ombæring som de nye sæder bliver installeret.

(Og kan i den anledning bemærke, at der er meget mærkbar forskel på de sæder, der har fået nyt betræk og polstring ifht de gamle og slidte)
Jeg har fornyeligt kørt med en vogn som havde nye sæder, men hvor næsten alle vinduerne var slemt punkteret

Vh. Isak Nielsen

Nattog er en behagelig og effektiv måde at rejse lange afstande uden at bruge dagtimerne, men det er også bare en god oplevelse

Litra DD bemaling
Af Danskjävlar. 23/07-23, 22:50.
Jeg vil nok regne med at vinduerne først bliver udskiftet når de når til folien.

Litra DD bemaling
Af steenth. 23/07-23, 23:15.
Citat fra: Isak Nielsen Dato 23/07-23, 21:15
Citat fra: RasmusD Dato 23/07-23, 15:21Som jeg har forstået det, får de nye vinduer i samme ombæring som de nye sæder bliver installeret.

(Og kan i den anledning bemærke, at der er meget mærkbar forskel på de sæder, der har fået nyt betræk og polstring ifht de gamle og slidte)
Jeg har fornyeligt kørt med en vogn som havde nye sæder, men hvor næsten alle vinduerne var slemt punkteret
Det sker ikke samtidig. Opdatering af vogne og udskiftning af vinduer sker ad hver sit forløb. Der nogle praktiske grunde til det. (som jeg ikke huske hvorfor)

Gå op Sider:[1]
Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak