Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Svenstrup J station (+1 foto)
Svenstrup J station (+1 foto)
Af T. Rithmester, Struer. 28/07-23, 22:23.
Dagen i dag bød på et fransk visit i Svenstrup J.
Hjemmefra havde jeg på Google Streetview set at der var gode muligheder for foto fra vejoverføringen ved stationen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Svenstrup J station, den gamle station til venstre og det nuværende standsningssted lidt længere fremme, vi ser mod Aalborg. 28. juli 2023 (tdr)

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Svenstrup J station (+1 foto)
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 28/07-23, 23:15.
Sporet har vel ligget længere til venstre da stationsbygningen var i brug, antager jeg?

Citat fra: Michael Deichmann Dato 28/07-23, 23:15Sporet har vel ligget længere til venstre da stationsbygningen var i brug, antager jeg?

Svenstrup J var i sin tid tilslutningsstation for privatbanen fra Hvalpsund, en 1953-sporplan blev lagt op på jernbanehistorisk forum: https://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=20949 .

M.v.h.
Niels

Svenstrup J station (+1 foto)
Af T. Rithmester, Struer. 29/07-23, 19:18.
Citat fra: Michael Deichmann Dato 28/07-23, 23:15Sporet har vel ligget længere til venstre da stationsbygningen var i brug, antager jeg?

Så vidt jeg kan se på krak, så har det daværende spor 1 ligget nærmere hovedbygningen, eller er der vist ikke flyttet noget.

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Citat fra: T. Rithmester Dato 29/07-23, 19:18
Citat fra: Michael Deichmann Dato 28/07-23, 23:15Sporet har vel ligget længere til venstre da stationsbygningen var i brug, antager jeg?

Så vidt jeg kan se på krak, så har det daværende spor 1 ligget nærmere hovedbygningen, eller er der vist ikke flyttet noget.
https://www.youtube.com/watch?v=RqnR_t_hLCU&t=816s

Bemærk at det var Svenstrup J med d, altså svendstrup J.

Svenstrup J station (+1 foto)
Af T. Rithmester, Struer. 1/08-23, 17:45.
Citat fra: Michael Julsrud Dato  1/08-23, 16:20Bemærk at det var Svenstrup J med d, altså svendstrup J.

Det er korrekt, var med "d" indtil 1958, herefter uden.
I hvert fald iflg. De Danske Statsbaner - Stednavneforkortelser af MFL.

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Gå op Sider:[1]
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak